Yazın kavurucu sıcağı, orman yangınları, mutfaktaki yangın, zamlar, vergiler, sınavlar, geçim derdi derken, vatandaşın canına tak eden yeni bir durumla karşı karşıyayız.
Zaman mekan dinlemeden, sabah akşam vatandaşı rahatsız eden bu 850’li numaralardan çoğunuz nasibini almıştır.

Sabah dokuzda başlayan ve akşam 17-18:00’e kadar süren bu ısrarcı aramalara ne dur diyen nede işlem yapan var.
Söylemek istediğimiz belli, elbette bütün 850’li hatları zan altında bırakmak istemeyiz ancak bir çoğu işini düzgün yaparken, maalesef bunların bir bölümü bu numaraları haksız kazanç sağlamak için kullanıyor.
Çağın gereği ve vatandaşa yardımcı olmak için aynı zamanda işleri kolaylaştırma adına bu hatları yoğun şekilde kullanan çağrı merkezleri, bankalar ve diğer kurumlara sözümüz yok.

Lakin sabah çalan telefonda şuna benzer bir ses duyuyorsunuz.

“Merhaba sayın üyemiz, internet paketinizin günü dolmak üzere, yüksek fiyatlardan etkilenmemek için…

Şunun için bire…
Bunun için ikiye…
Ötekisi için lütfen üçe basınız.”
Ve devamında benzer durumlar.
(İyide ben internet paketini geçen ay yeniledim diyorsunuz kendi kendinize.)


Bir diğeri; Kombinizin bakım zamanı geçmek üzere diye arıyor.
Lütfen bire, ikiye, üçe basınız.
İyi de evinde kombisi olan var olmayan var.
Hangi firmadan arıyorsunuz diye sorduğunuzda ise anlaşılmayan bir cümleyle geçiştirilir.

İsmini soy ismini teyit için …… …… değil mi?
Evet diyorsun.
Kış gelmeden hemen kombinize bakım yapalım.
Adres: şu mahalle şu sokak mı?
Evet diyorsunuz.
Neredeyse kombinin markasına kadar biliyor.
Fakat kombinin kaç yıllık olduğunu bilmeden, efendim hemen servisi yönlendireyim diyor.
Ücret nedir?
Ücreti şu olursa şu kadar şu olmazsa şu kadar olur diyor.
Liste uzayıp uzun uzadıya gidiyor böyle.


Hadi gençler siz neyse gereken cevabı verebilirsiniz de Ayşe teyzem, Ali amcam ne yapsın. Teknolojiye o kadar hakim değiller ki onlar.
Hakim olsa zaten memleket bu durumda olmaz.
Sorar soruşturur. Sizi kim muhatap kıldı bizimle der.
Birde bizim telefon numaralarımız neden herkesin elinde, bu devletin güvencesi altında değil mi diye sorar.
Öte yandan 850’li hatları size veren kurumlar makamlar, verilen hizmeti denetler mi denetlemez mi diye bi sorar?

Bu ne ısrar bu ne aymazlık, bir nevi yeni dolandırıcılık, buna ‘göz yumulmamalı. Vatandaşı yanıltan, yanlış yönlendiren, yanlış bilgilendiren bu hatların bir an önce kontrol altına alınması şart.
Bu numaraları sağlayan ilgili kurum ve ilgili bakanlık bu duruma bir an önce açıklı getirmeli.
Her gün her vatandaşın yaşadığı eziyet bir sır değil artık.

BTK’nın işletmelere tahsis ettiği bu numaraları, yanlış amaçla kullanan tüm işletmelerin hizmet numarası iptal edilmeli.
Kamu oyuna ise en kısa zamanda bu işin neden bu noktaya geldiğini izah etmek için tatmin edici bir açıklama da yapılmalıdır.