Son haftalarda tüketicilerimizin cep telefonlarına gelen mesajlar ile tedirgin oluyor. Tüketicilerimizin cep telefonlarına gelen kısa mesajlarda veya doğrudan aranarak şöyle söylüyorlar. " internet üzerinden sipariş etmiş olduğunuz ürünü teslim almadığınızdan firmamız zarar uğramış olup gün içerisinde şu kadar bedeli tarafımıza yatırmazsanız icra işlemi başlatılacaktır’’. Şeklinde mesajlar tüketicilerimize geliyor. İstedikleri bedeller sürekli değişkenlik olabiliyor, bazen 500 TL bazen 300 TL ve farklı rakamlarla tüketicileri tedirgin ediyorlar. 
***
Gönderdikleri mesajlarda iban numarasını da veriyorlar. Daha çok bu borcun geçmiş yıllara ait olduğunu söylüyorlar ki tüketicilerimiz hatırlayamasınlar ve talep ettikleri parayı tüketiciler hemen yatırsınlar diye. Tüketicilerden gelen bu şikâyetler sadece şehrimiz ile sınırlı değil. Pek çok ilde aynı yöntemlerle tüketicilerimizi maalesef maddi açıdan dolandırıldıkları gibi manevi olarak strese sokmaktalar.
***
Tüketicilerimizin bu tür mesajları dikkate almamalarını tavsiye ediyoruz. İcra takibi işlemlerinin ilgili kanun ve yönetmeliklerin öngördüğü çerçevede yapılması zorunludur. Bunların başında borçlu olan tüketicimize yazılı tebligatın gelmesi gelen yazılı tebligatta ise borcun miktarı ve konusu ile ilgili bilginin olması gerekir. Tüketicilerimize gelen mesajlara yönelik olarak mesaj içeriklerinde “ Kargodan ürünü teslim almazsanız hakkınızda hukuki işlem başlatılacaktır. Sözleşmeden neden döndünüz geçerli bir sebep gösteriniz. Ürünü teslim almamanız halinde hakkınızda icra takibi başlatılacaktır.' vb. gibi mesajlara tüketicilerimizin itibar etmemesini ve Tüketicilerimiz kendilerinden eminse mesafeli satış sözleşmesi imzalamadılar ise aslı astarı olmayan bu tür borç mesajlarını dikkate alınmaması gerekiyor.
***
Tüketicilerimizin bu tür mesajları dikkate almamalarını ancak karşı tarafın söylediği gibi icra işleminde başlatma ihtimallerini göz önüne bulundurmalıyız. Tüketicilerimiz böyle bir durumla karşılaşması halinde söz konusu takibe 7 gün içinde itiraz etmeleri gerekmektedir. Aksi halde haksız yapılan takip kesinleşerek olmayan borçla ilgili haciz işlemleri gerçekleşebilir. Tüketicilerimiz mağdur olmamaları için en az haftada bir kez de olsa E devletine girerek haklarında açılan dava veya icra takibinin olup olmadığını kontrol etmesinde fayda vardır.