Geçtiğimiz günlerde Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü tarafından Tüketici hakları konusunda tüketicileri koruyan yeni düzenlemeler yapmıştır. Yeni düzenleme tüketicilerimize yeni haklar sağlamıştır. Yapılan düzenleme yönetmelikler ile belirlenmiştir. 
***
Yeni düzenleme ile ilgili, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü kamuoyuna yapmış olduğu açıklamaya göre ’‘Tüketici kredilerinde ve konut kredilerinde kredi ile ilgili olmayan sigortalar ve yan finansal ürün ve hizmetler yasaklanmaktadır. Bankaların sigortasız kredi seçeneğini de tüketiciye sunmak şartıyla, kredi bağlantılı sigortayı da içeren bir teklifi tüketiciye sunabilmelerine olanak tanınarak, tüketicinin bu iki teklifi de kendi iradesi ile değerlendirmesi ve ister sigortalı ister sigortasız teklifi tercih edebilmesi sağlanmıştır. Böylece farklı faiz oranlı kredi tekliflerinden indirimli olanın seçilebilmesi için kredi verenin şart koştuğu kredi bağlantılı sigortalar dışında tüketicinin ihtiyaç duymadığı ve yararlanmayacağı yan finansal ürün veya hizmetlerin alım şartı yasaklanarak kredi nedeni ile tüketicilerin katlandığı maliyetleri azaltılmaktadır. Mesafeli sözleşmelerde aracı hizmet sağlayıcı konumunda olan platformlara ilk defa sorumluluk ve yükümlülükler getirilmektedir.’’
 ***
‘’Tüketicilerin e-ticaret alışverişlerinde taraf olduğu mesafeli sözleşmelere ilişkin olarak aracı hizmet sağlayıcılara tüketicilerin bildirim ve taleplerini iletebilecekleri ve takip edebilecekleri kesintisiz bir sistemi kurma yükümlülüğü getirilmiştir. Ayrıca aracı hizmet sağlayıcıların mesafeli sözleşmelerin bedel tahsilatına da aracılık etmeleri durumunda, bedel kendilerinde kaldığı sürece teslim veya ifa ile cayma hakkının kullanımında satıcı veya sağlayıcı ile birlikte tüketicilere karşı sorumlu oldukları düzenlenmiştir.’’
***
‘’Sahte yetkili servis sorununa neşter vurulmakta ve satış sonrası hizmetler ile ilgili tüketicilere yeni haklar getirilmektedir. Yetkili servis istasyonları dışında tüketicilere hizmet sunan özel servis istasyonlarının yetkili servis istasyonu algısı oluşturacak şekilde hizmet vermesinin önlenmesini teminen özel servis istasyonlarına servis fişi, tabela ve broşür gibi her türlü tanıtım ve faaliyetlerinde “özel servis” ibaresi kullanma zorunluluğu getirilmektedir. Tüketicilerin doğru ve güncel yetkili servis istasyonu bilgilerine ulaşabilmeleri, herhangi bir aldatıcı uygulama nedeniyle mağdur olmamaları amacıyla üretici ve ithalatçılara, tüm yetkili servis istasyonlarına ilişkin bilgilerini Ticaret Bakanlığı'nca kurulan sisteme kaydetme zorunluluğu getirilmektedir. Böylelikle tüketicilerimiz sahibi oldukları ürünler ile ilgili yetkili servis istasyonu bilgilerine bakanlığımızın kurmuş olduğu sistem vasıtasıyla ulaşabilecek ve sahte servisler ile ilgili mağduriyetlerin önüne geçilecektir.’’ Yapılan açıklamanın tüketicilerimizin bilgisine köşemden bir kez de ben duyurmak istedim. Yapılan tüm alışverişlerde ve hizmet alımlarında tüketiciler olarak bilinçli olmalıyız.