Geçtiğimiz hafta’’ tatil mağdurları’’ başlığı ile tüketicilerimizden gelen şikâyetleri yazmıştım. Örnek olarak bir tüketicimiz başından geçen ve şikâyet konusu olan ayıplı hizmeti köşemizde konu etmiştim. Tatil için satın almış olduğu otel konaklama hizmetinin ayıplı hizmet olması nedeniyle tatillerini yapamamış olan tüketicimiz, ayıplı hizmet veren otel hakkında yasal işlem başlatmıştı. Tüketicimiz yasal haklarını aramanın sonunda bu hafta başında otele yatırmış olduğu ücretini geri almış. 
***
6502 Tüketicinin Korunması hakkında Kanun; Ayıplı hizmeti şöyle tanımlamış Ayıplı hizmet, sözleşmede belirlenen süre içinde başlamaması veya taraflarca kararlaştırılmış olan ve objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan hizmettir. Hizmet sağlayıcısı tarafından bildirilen, internet portalında veya reklam ve ilanlarında yer alan özellikleri taşımayan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler ayıplıdır.
***
Ayıplı hizmetten sorumluluk; ‘’Sağlayıcı, hizmeti sözleşmeye uygun olarak ifa etmekle yükümlüdür. Sağlayıcı, kendisinden kaynaklanmayan reklam yoluyla yapılan açıklamalardan haberdar olmadığını ve haberdar olmasının da kendisinden beklenemeyeceğini veya yapılan açıklamanın içeriğinin hizmet sözleşmesinin kurulduğu tarihte düzeltilmiş olduğunu veya hizmet sözleşmesinin kurulması kararının bu açıklama ile nedensellik bağı içermediğini ispatladığı takdirde açıklamanın içeriği ile bağlı olmaz’ ’Diyor
***
Tüketicinin seçimlik hakları; ‘Hizmetin ayıplı ifa edildiği durumlarda tüketici, hizmetin yeniden görülmesi, hizmet sonucu ortaya çıkan eserin ücretsiz onarımı, ayıp oranında bedelden indirim veya sözleşmeden dönme haklarından birini sağlayıcıya karşı kullanmakta serbesttir. Sağlayıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar sağlayıcı tarafından karşılanır. Tüketici, bu seçimlik haklarından biri ile birlikte Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir. Ücretsiz onarım veya hizmetin yeniden görülmesinin sağlayıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici bu hakları kullanamaz. Orantısızlığın tayininde hizmetin ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır. Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden indirim yapılan tutar derhâl tüketiciye iade edilir’’ 
İlgili Kanun tüketicilerimiz ayıplı hizmetle karşılaşması durumunda haklarının neler olacağını ve haklarının nasıl arayacaklarını gayet açık ve net açıklıyor bizler yasalar çerçevesinde haklarımızı aramalıyız.