Tüketiciler olarak haklı iken haksız duruma düştüğümüz çok oluyor. Bunun sebepleri yine kendimizle alakalı olduğunu söylemek isterim. Bizler mal ve hizmet satın aldığımızda fatura, garanti belgesi ve sözleşme gerektiren durumlarda sözleşme yapılmalı ve sözleşmenin bir nüshasını da almalıyız. Mal ve hizmet satın aldığımızda karşılaştığımız veya karşılaşacağımız sorunları yasalar çerçevesinde çözmenin yolu belgedir.
***
Tüketicimiz evinde tamirat yaptırmak ister ve konuyla ilgili ustayı bulur ve sözlü olarak yaptırmak istediği tamirat konusunda usta ile anlaşırlar. Tüketicimiz tamir ustasının yapacağı tamiratı için talep ettiği ücreti peşin olarak verir. Usta bir gün sonra gelir ve işe başlar ancak ertesi gün gelmez ve işi yarım bırakır. Tüketicimiz ustaya ulaşır neden işi tamamlamadığını sorar usta ise ‘’başka iş aldım onu bitirip sonra size geri geleceğim der. Tüketicimiz her ne kadar benim işimi bitirmeden başka iş alamazsın bir an önce benim işim bitir dese de ustanın yarım kalan işi bitirmesini sağlayamaz. Bu ve buna benzer durmalarla çok karşılaşılıyoruz.
.***
Bu durumlarda yapılması gereken tüketicimizin tamiratla ilgili detaylı olarak yazılı bir sözleşme yapması gerekir. Tamirat esnasında kullanılacak olan malzemelerin neler olacağı sözleşmeye yazılması gerekir yine sözleşmede olması gereken işin başlama ve bitirilme tarihlerini ve yapılacak olana işin bedelin ne kadarının ve nasıl ödeneceğinin de sözleşmeye yazılması gerekir. Sonuçta tüketicimiz evinde yaptıracağı tamiratla ilgili hizmet satın alıyor. Mal ve hizmet alımlarında mutlaka belge alınması tüketici olarak bizleri güvence altına alır. Haklı iken haksız durma düşmeyelim. İşler öyle eskisi gibi sözle olmuyor artık. Hizmet alımlarında mutlaka sözleşme yapılmalı yoksa tüketicimiz başın geldiği gibi mağdur olabiliriz.