Geçtiğimiz hafta taksitle satış sözleşmesinde sözleşmenin şeklini, sözleşmede olması gereken maddeleri yazmıştım. Bu hafta yine bu konuya değinmek istiyorum. Taksitle satış sözleşmesinden cayma ve tüketicinin diğer hakları nelerdir onlardan bahsetmek istiyorum. Tüketici; Taksitle yapılan alışverişlerden yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle satış sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir.
****
Cayma bildiriminin nasıl yapılacağı da ilgili kanunda belirlenmiş’ Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi içinde satıcı veya sağlayıcıya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. ’diyor.
***
Yine ilgili kanunda Tüketicinin cayma hakkını kullanması durumunda, satıcı veya sağlayıcı cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren yedi gün içinde almış olduğu bedeli ve tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi, tüketiciye hiçbir masraf yüklemeksizin iade etmekle yükümlüdür’’
***
Cayma hakkını kullanan tüketici, sözleşme konusu malı cayma hakkını kullandığı tarihten itibaren yedi gün içinde satıcıya iade etmekle yükümlüdür. Aksi halde tüketici cayma hakkını kullanmamış sayılır. Bazen tartışmalara neden olan bir konuda malın iadesinde oluşacak olan masrafları kim ödeyecek sorusuna ise İlgili Kanun’ ’Cayma hakkının kullanılması durumunda tüketici, malın iade masraflarını yüklenmek zorundadır’’ diyor.
***
Özet olarak taksitle yapılan alışverişlerde 7 gün içinde cayma hakkınızın olduğunu bilmelisiniz. Cayma bildirimini iadeli taahhütlü posta ile yapabilirsiniz. Almış olduğunuz maldan cayma bildirimini yapmakla beraber malında iadesi tüketici tarafından malı satan firmaya yapılmalı.