Düşünün bir yaz günü. 

Hava gayet güzel. 
Aracınızla Afyonkarahisar'dan Eskişehir'e doğru ilerliyorsunuz.

***

Çift şeritli yolda güvenli bir şekilde yolculuğunuz devam ediyor. 
'Kaymak' gibi yol derler ya, aynen öyle. 

***

Derken Seyitgazi'nin mahallesi Kırka'ya doğru yaklaşıyorsunuz. 
Artık yavaş yavaş frene basmanız gerekiyor. 
Az önceki rahatlıkta ilerleyemezsiniz. 
Çünkü yol artık 'kaymak' değil. 

***

En önemlisi az önceki gibi güvenli değil. 
Çift şeritli yol geride kaldı. 
Artık daha tehlikeli yollara girdiniz. 

***

Eskişehir'e kadar tedirgin bir şekilde ilerliyorsunuz. 
Herhangi bir kaza yapmadıysanız çok şanslısınız.
Geri dönüş için artık nerelerin tehlikeli olduğunu gördünüz. 
Ona göre tedbirli dönersiniz...

***

Peki Kırka'ya kadar bu kadar güzeldi bu yol da sonra neden bozuldu. 
Nedenini hemen söyleyeyim.
Çünkü iktidar Eskişehir'i unuttu. 

 

***

Eskişehir'in yollarındaki bu sorun yıllardır çözülmedi. 
Kırka'ya kadar yapılan yol oraya gelince durdu. 
Adeta bu kadar yeter denildi. 

***

Aynı şekilde Alpu Yolu. 
Onlarca, yüzlerce kaza yaşandı. 
Hayatlar kaybedildi. 
Ama 40-50 kilometrelik yol bir türlü yapılamadı. 

***

Milyar dolarlarca harcama yapan hükümetimiz
Eskişehir'in yollarına çözüm bulamadı. 
Burada kabahatin en büyüyü iktidar millletvekillerinde. 

***

Sanıyorum o yollardan defalarca geçmişlerdir. 
Acaba geçerken hiç kendilerine sordular mı? 
Bu yollar neden yapılmıyor?
Ya da yapılması için acaba ben ne yapabilirim diye?

***

Umuyoruz ki soruyorlardır. 
Sorsunlar ki bu konuda artık harekete geçsinler. 
Eskişehir'i 'üvey evlat' olmaktan kurtarsınlar. 

****************

*****************

Alkışlar Yılmaz Hoca'ya 

Tramvay kent içi ulaşımda büyük nimet. 
16 kilometreyle başlayan tramvay hattı 55 kilometreye ulaştı. Yeni hatlar da gündemde. 
Bu Büyükşehir Belediyesi ve Büyükerşen'in başarısıdır. 
Kutlamak gerekir. 
Ama, unutmadan.
Tramvayın geçtiği yerlerdeki trafik sıkışıklığı konusunda da mutlaka gerekli adımlar atılmalıdır. 
O zaman bu başarı ikiye katlanır.