Tüketicimiz zincir marketlerden birine gider ve ihtiyacı olan pek çok farklı isimde satılan yufkanın birini tercih ederek alır. Tüketicimiz almış olduğu yufkanın poşetini eve gittiğinde açar ve şaşkınlık içinde kalır çünkü almış olduğu yufkanın poşetinde beş adet yazarken içinden üç adet yufka çıkar yani beş adet yufka parası öder ancak üç adet yufka çıkar.
***
Tüketicimiz hemen markete gider ve market görevlisine ‘’bu yufkanın poşetinde etiketinde beş adet yazıyor ancak içinden üç adet yufka çıktı’’ der. Görevli ise tüketicinin sözüne güvenmez ‘’öyle şey olur mu üstünde beş yazıyorsa beş adet çıkar’’ der. Tüketicimiz bu konuda ısrarlı olunca market görevlisi yufkanın satışa sunulduğu reyona gider ve aynı marka yazan yufkayı alır tüketicinin gözü önüne açarlar. Market görevlisi tüketicinin haklı olduğunu poşeti açtıklarında anlar çünkü etiketinde beş adet yazan yufkadan üç adet çıkmıştır.
***
Market görevlisi bu bizim hatamız değil ama siz halksınız diyerek tüketicinin zararını karşılar ve tüketicinin yufkaya ödediği ücreti iade eder. Burada tatbikîde marketin market sorumlusunun bir kabahati yok nerden bilsin içinde kaç adet ürün var ancak bu ve buna benzer ürünlerden gelen şikâyetleri de göz önünde tutarak o markaların ürünlerini tüm şubelerinde satamama kararı alabilirler ve mutlaka bu ve buna benzer marka ve ürünlerde ya da diğer gıda ürünlerinden gelen şikayetleri her zaman dikkate almalılardır.
*** 
Tüketicimiz bu konuyu bize iletince bizde bu konun üzerine gidilmesini ve tüketicinin tüm yasal halkalarının aranması noktasında kendisini yönlendirdik. Öncelikle markette satılan içinde beş yerine üç çıkan yufkanın 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması hakkında Kanun’un ayıplı ürün olarak değerlendiriyor. Ayıplı mal maddesinden dolayı tüketicimiz haklı ve haklılığını market kabul etmiş ve uğradığı zararı karşılamış yufkanın parasını iade etmiş.
***
Ancak iş bununla bitmiyor çünkü tüketiciyi yanıtlatarak aldatarak mal sattıkları nedeniyle Ticaret Bakanlığı Reklam kuruluna da şikâyette bulunmaları gerekir. Reklam kurulu bu konularda yanıltıcı ve aldatıcı reklam yoluyla mal ve hizmet satanları incelemeye alıyor ve tüketicinin haklı çıkması durumunda ise o firmaya büyük para cezaları kesiyorlar. Bir başka konu ise market denetimlerini yapan kurumların daha sıkı ve daha detaylı olarak denetimlerini sıklaştırmaları bilhassa fiyat etiketi ve ürünlerin son kullanma tarihleri konularında denetimlerin artırılması gerekir. Denetim olmadığı yerlerde bu tür sıkıntıların, şikâyetlerin çoğalacağını söylemek isterim