İnsanın yaşam süresi görece uzadı. Bugün bizim gibi yetmişli yaşları süren insanlar üç kuşağı da deneyimlemiş olarak yaşamlarını sürdürüyorlar. Bu üç kuşak; anne-babaları, kendileri ve çocukları oluyor. Her üç dönem hakkında da yaşantılara dair hayli deneyim biriktirmiş durumdalar. Anne-babalarımızın dönemini hem onlardan dinledik hem de dönemin sonuna yetişerek Cumhuriyet devrimlerinin kazanımlarını anladık, pozitivist ve bilimsel yaklaşıma tanık olduk, modernizmi öğrendik. Kendi gençliğimiz ve erişkin halimiz MC hükümetlerinin gölgesinde, sağ iktidarların baskıcı yönetimlerinde Cumhuriyetin dönüşümüne tanıklık etmekle geçti. Çocuklarımız gençliklerini geride bırakıp birer erişkin olarak ülkenin sorunlarını sırtlandıkları bugünlerde ise skolastik eğitimin boğucu havasının halen sürdüğü, karanlığın koyuluğunun gittikçe arttığı günlere geldik. Bizim çocukluğumuzda cenaze yıkayıcısı olarak görülüp modernizmin küçümsemesine maruz kalan İmam Hatipliler, çocuklarımızın döneminde ülkenin yönetimini devir almışlardı. Köy Enstitülerinden “skolastik eğitime” nasıl savrulduk?..
Skolastik eğitim, Ortaçağ’da kilisenin hem siyaset hem de toplum üzerindeki gücünü temsil eden, aklın ve bilimin saf dışı bırakılarak tüm öğretilerin din üzerinden yapılmasına verilen addır. Skolastik, Latince kökenli “schola” kelimesinden türetilmiş olup okul demektir. Yani Ortaçağ Avrupa’sında kilisenin öğretilerini içeren, aynı zamanda bilimi reddeden bir anlayışı temsil eder. “İncil Tanrının sözleridir, dolayısıyla doğruluğu tartışılamaz” düşüncesinden ortaya çıkmış daha sonra “kutsal kitaptaki her şey doğrudur” fikrine dönüşmüş düşünce şeklidir. Bu felsefeye göre insan İncil’i okumalı, araştırmalı ve yorumlamalıdır, aradığı doğru bilgiye ancak bu şekilde ulaşacaktır. İslam Ortaçağ’ını ancak yaşayabildiği için bugünkü uygulama oradan alınmadır. Dört bir yanımızı din eğitimi temelli okulların sarması bu yüzdendir. Oysa çocuğun doğasını göz ardı ederek onu skolastik eğitime maruz bırakmak hem çocuğa hem de topluma yapılmış en büyük kötülüktür. İnsana kendi aklıyla düşünebilme yeteneği ve özgüveni kazandırmayan eğitim aptallaştırır, insanı özgürleştirmeyen eğitim köleleştirir…