Medyada kadınların öne çıkmasını; annelik duyarlılığının öne çıkması gibi algıladığımızda, gelecekle ilgili umutlarımız artırabiliriz. Newsweek’den jennnifer H.Cunningham, Financial Times’den Roula Khalaf, The Economist’ten  Zannney Minton Beddoes, Woll Street Jorunal’dan Emma Tucker ve  Guardian’dan Katherine Vinner’ in  fotoğraflarını bir arada görünce,  medyanın bu beş önde gelen kadının özelliklerine ilişkin aldığım notlara baktım.  Derinlikli olmasa da erişebildiğim yargıları sizlerle de paylaşmak istedim.
    Katılan da olur, katılmayan da. Benim zihnimin kapsama alanındaki verilerimi sentezlediğimde  yedi özelliğe ulaştım:

1.    Özgüvenleri yüksek: Aşırı ve noksan değerlendirme yapmalarını önleyen en önemli özellikleri, yüksek özgüvenleri nedeniyle açık olmaları. Bu açıklık onları ilke ve kurala odaklıyor; kendine fren kayma yetkinlerini artırıyor.
2.    Merakları diri, azim ve kararlılıkları güçlü: Yaratılıştan getirdikleri merak diriliğini, mesleki disiplinle birleştirerek entelektüel yaratıcılıklarını sürekli beslemeleri onları farklı bir konuma taşıyor.
3.    Doğru rol modeli izini sürme: Mesleki kariyerlerine başlarken, kalıcı nitelikleri olan rol modeli seçmeleri, onun izini sürmeleri gözlediğim özelliklerden bir diğeri.
4.    Bulundukları ortam ve iklimi iyi değerlendirme: İçinde bulundukları ortamın engelleyici ve asalak unsurlarını kavrayarak uzak durmaları, geliştirici özelliklerinden yararlanmaları.
5.    Vazgeçilmez idealleri ve yaratmak istedikleri sonuçları net tanımlama: Vazgeçilmez ideallerini yitirmemeleri. Nereye gitmek istediklerini net tanımaları ve odaklanmaları.
6.    Grup dinamiklerini kavrama: Birlikte çalıştıkları gurupların dinamiklerini olumlu yönde etkin kullanabilmeleri. Yöneticinin işi yapan değil, yaptırabilen olduğunu içselleştirmeleri.
7.    Geri bildirim, sapmaları onarma becerisi: Dinamik durum değerlendirmeyi azla ihmal etmemeleri, sapmalarla yüzleşmeden korkmamaları, yapılan hatayı  onarma yetkinlikleri.
 

İşe anlam katma

Batı’nın önde gelen ve son 300 yılı etkilemiş olan yazılı medya kurumlarındaki üst düzey kadınlarla ilgili notlardan çıkardığım dersler özetle böyle.
    Yaptığımız işi yüceltme eğilimi bütün insanlarda var. Önemli olan dışardan bakanların bizim işimizi nasıl değerlendirdiği. Dışardan gözlem yapan biri olarak sözünü ettim insanlarla ilgili zihnimde yerleşen özellikleri paylaştım ki, bir başka paylaşım olsun de zenginleşelim.
    Bir işi yaparken doğru veri, net bilgi, derinliğine anlama ve son çözümlemede, “İnsanların kolektif değerleri, değerlerin işleyişi ve tercihleri” konusunda anladıklarımızı; yaşamı çeşitlendiren, renklendiren, zenginleştiren ve kolaylaştıran bir yapıya, işleve ve kültüre dönüştürme önemli…Hepimiz yaptığımız işin  “yaşama anlam katma düzeyini” sorgulamalı: İnsanlık dediğimiz şey  tam da buludur!