Teknolojinin gelişmesiyle birlikte yaşamımızda da büyük ölçüde yerine alan internet bizlere her alanda olduğu gibi alış verişlerde de büyük kolaylıklar sağlıyor. İnternete girerek istediğimiz ürüne anında ulaşabiliyoruz. Ancak her ne kadar internet üzerinden yapılan alıverişler kolay zahmetsizce olsa da zaman zaman tüketicilerin mağduriyetleri ile karşı karşıya gelinebiliyor. İnternet üzerinden yapılan alış verişlerdeki şikayetler maalesef son aylarda çoğaldı.
***
Tüketiciler firmaların internet sayfasında sundukları ürünlerin siparişini veriyorlar, Sipariş verdikleri ürün bedelini ödüyorlar. Ancak bazı firmalar sipariş edilen ürünü bir buçuk ay geçmesine rağmen tüketiciye teslim etmiyorlar. İlgili firma bir buçuk ay sonra tüketiciye geri dönüyor’’sipariş etmiş olduğunuz ürünü size göndermiyoruz bu nedenle ödemiş olduğunuz ürün bedelini size iade ediyoruz’’ diyorlar. Bezende ücreti de geri vermeyen firmalar var. Bu tür firmalar bir buçuk ay önce tüketiciden ürün satılması vadi ile aldıkları ücreti kullanıyorlar. Sonrada’’kursa bakmayın ürün yok alın paranızı’’ diyerek tüketiciyi mağdur ediyorlar. Bu durumla ilgili o kadar çok şikayetler alınıyor ki Ticaret Bakanlığı bu konuyla ilgili geçtiğimiz günlerde bir açıklama yaptı. 
 ***
Bakanlığın Açıklamasında; ‘’Bu tür satışlar, her ne kadar birçok kolaylığı beraberinde getirse de, tüketicilerin zaman zaman yasal yükümlülüklerinin bilincinde olmayan, kötü niyetli ve fırsatçılık yapmak isteyen satıcılar tarafından stoklarında olmayan ve tedariki 30 günlük yasal teslim süresi içerisinde yapılamayacak ürünleri dahi satışa konu ederek mağdur edildiği tespit edilmektedir. Ürün bedelleri tahsil edildikten sonra,  teslimlerin hiç yapılmadığı ya da teslim edilmeyen ürünlere ilişkin bedel iadesi içerikli cayma taleplerinin karşılanmadığı hatta tüketicilerin söz konusu taleplerini iletebilecekleri bir muhatap dahi bulamayarak,  mağdur edildikleri görülmektedir.
***
‘’ Özellikle kurumsal olmayan internet siteleri ve sosyal medya mecraları hatta cep telefonu uygulamaları üzerinden satın alma işlemi yapılıp, kapıda ödeme vb. banka hesap sahiplik bilgisi olmayan ödeme yöntemleri ile gerçekleştirilen alışverişlerde çok sayıda mağduriyet yaşanmaktadır.’’
***
‘’ Bu tür mağduriyetlerin önüne geçmek için, mesafeli yöntemle alışveriş yapılırken tüketicilerimiz tarafından dikkat edilmesi gereken bazı önemli hususlar bulunmaktadır: Ön inceleme yapılması İnternet veya telefon ile alışveriş yapılmasına karar verilmesi durumunda satıcı hakkında arama motorlarında kısa ve genel bir ön inceleme yapmak, gerekirse şikayetleri incelemek fikir verecektir.’’İlgili kurumlar bu tür satış yöntemi ile Tüketicileri mağdur eden firmalara karşı gerekli yasal işlemi yapıyor. Tüketiciler olarak bizler de mutlaka bilinçli alış veriş yapalım ve haklarımızı arayalım.