Gazetemiz Sakarya 76. yaş gününü kutluyor.
24 Aralık 1946 'da Abdurrahman Ünügür'ün yönetiminde yayın hayatına başlayan Sakarya Gazetesi 76 yıldır, Ünügür ailesinde.
Rahmetli Abdurrahman Ünügür, rahmetli Üstün Ünügür ve şimdi de üçüncü kuşak Üstüner Ünügür tarafından yönetiliyor.
Türk basınında hiç ara vermeden en uzun süre yayın yapan gazetelerden birisi. Sakarya.
Kentin en eski ve köklü gazetesi.
****
Geriye dönüp baktığımda 1976 yılında kapısından girdiğim Sakarya Gazetesi'nde 46 yılı doldurdum.
Aynı yayın kuruluşunda en uzun süre ve kesintisiz çalışan gazetecilerden birisi olmaktan ve bu gazetede çalışmaktan her zaman onur duydum.
****
Kimi zaman sahada, kimi zaman gazete yönetiminde görev yaptım.
Spor Muhabiri olarak başladım, spor müdürlüğü ve yazı işleri müdürlüğü.
Şimdi de yazarlık...
****
Gazetecilik zor bir meslek.
Bir kentte 76 yıl hiç eğilmeden, bükülmeden tarafsız bir gazete çıkarmak büyük başarıdır.
Her türlü zorluğa katlanmak...
****
1946 yılında eski belediye binasında bulunan Güzel-İş Matbaası'nda tek tek el sallamalı baskı makinesiyle basılan gazete, 70'li yıllarda ofset baskıya döndü ve Eskişehir'de kendi tesislerinde ofset basılan tek gazete oldu.
Gazetede 2007 yılında bir ilki daha gerçekleşti.
Sakarya web ofset tekniği ile basılmaya başladı.
Daha önce sabah erken saatlere kadar süren baskı süresi 1-2 saatle sınırlanmış oldu.
*****
BULVAR OLACAKTI, ÇARŞI OLDU...
Kent merkezinde demiryolunun yer altına alınması ile üstünde kalan bölümün ne olacağı uzun bir süre tartışıldı.
Eskişehir'de trafik sorununa dikkat çekenler yeni arterler açılmasını isterken demiryolunun üzerinde kalan bölümün bulvar olmasını istediler.
Bu sayede kent trafiği rahatlayacak, hatboyundan gelen araçlar kent trafiğine girmeden istedikleri yere ulaşabilecekti.
****
Demiryolları bulvar fikri karşında direndi.
Kentin ihtiyaçları gözardı edildi.
Demiryolunun üstünde kalan alanı yol için değil rant için kullandı.
Bu bölgeyi çay bahçesi, gezinti alanları ile adeta ticaret alanına çevirdi.
****
Yıllar sonra bulvar değilse bile, tek yönlü bir cadde yapıldı.
Keşke daha önce, geniş bir bulvar olarak planlanmış olsaydı.
Belki de; İstasyon Gar Binası çevresinde trafik bu kadar sıkışmazdı.