Yıllarını futbola ve siyasete adamış, Futbol eski il kemsilcisi, Eskişehirspor'da sicil kurulu başkanlığı yapmış olan Mesut Şimşek; Kulüp kongresi öncesi şehrin sahipsizliğine dikkat çekiyor.
"Eskişehir sahipsizdir, ileri geleni yoktur. Çünkü Meşhur bir huhukçu yok, doktor yok, işadamı yok, öğretim görevlisi yok. Sanayici olarak Eti ve Sarar'dan başka sayacak 3.cü bir sanayicimiz yok. Eskişehir in kaderini değiştirecek bir milletvekili yok, belediye başkanı yok." diyor.
Durum gerçekten de anlattığı gibi.
****
Kulübün zora düştüğü her kongre öncesi konuşulan şeyler bunlar.
"Şehrin ve Eskişehirspor'un sahipsiz olduğu..."
Bu durum hiç değişmiyor.
Yönetenler kulübü kötü yönetir, sonra çekip giderler.
Sonuçlarına kent olarak biz katlanmak zorunda kalıyoruz.
Anahtarı teslim etmek, kayyuma bırakmak gibi seçeneklerden önce, yapılaması gereken şeyler var.
Üst düzeyde seçilmişlerin ve atanmışların şehre karşı sorumluluklarını yerine getirmek adına harekete geçmeleri gerekiyor.
****
Şehr-i Emin, ya da şehr-i Emein belediye başkanlarına verilen isimdir.
Şehrin güvenilir insanı anlamına gelir.
Şehrin imarından, turizminden, ulaşımından, temizliğinden, çevresindeki ilçe ve köylerinde yaşayanların yaşam kalitesinden sorumlu kişidir.
Halk tarafından seçildiği için herkesin belediye başkanıdır.
Kentin kanaat önderi ve ileri gelenidir.
****
Belediye başkanlarının kulüp başkanı olması ve spor kulüplerine para aktarması yasak.
Ama; bu süreçte rol alabilir.
Yeni yönetimin şekillenmesi için 'Şehr-i emin' olarak sorumluluk üstlenmeli.
Eskişehirlilerin sevdası. moral ve motivasyon kaynağı Eskişehirspor'u dönülmez bir yola girmesinin önüne geçilmeli.
Eskişehirspor yoksa, Eskişehir'in çağdaş, huzurlu ve yaşanabilir bir kent olarak bir yanı eksik olacaktır.

ADI VAR, KENDİ YOK... 
Eskişehir Organize Sanayi Bölgesinde binlerce çalışan var.
Her sabah mesai başlangıcı ile mesai bitimi çalışanlar kent merkezi ile Sanayi bölgesi arasındaki yaklaşık 10 kilometrelik yolu geçmek zorunda.
Ancak; çevre yolundaki trafik yoğunluğu gecikmelere ve trafik kazalarına neden oluyor.
****
Sorun ortada ancak, bu sorunun çözümü için herhangi bir çalışma yapılmaması ilginç.
Alternatif bulma adına yapılacak şey trafiği rahatlatmak adına fabrika mesai saatlerini yeniden düzenleyerek yoğunluğun önüne geçmek olmalı.
Çevre yolu yılların sorunudur.
Yanlış planlanmış ve tamamlanmış bir projedir.
Kentin ortasından geçen bir çevre yolunun zamanla bu yoğunluğu taşıyamayacağı hesaplanmamış.
Yeni çevre yolları güney ve kuzey çevre yolları diye planlanmış ama; yerel siyasetçiler ağırlığını koyamadığı için tamamlanamamış.
Bu iki çevreyolunun adı var, kendi yok!