Tüketicilerimiz güvenli olamayan internet sitelerden alış-veriş yaptıklarında zaman zaman maalesef mağdur oluyorlar. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun 48 Maddesi ve ilgili yönetmelik ne diyor bir bakalım: “Uzaktan iletişim aracı: Mektup, katalog, telefon, faks, radyo, televizyon, elektronik posta mesajı, kısa mesaj, internet gibi fiziksel olarak karşı karşıya gelinmeksizin sözleşme kurulmasına imkân veren her türlü araç veya ortamı’’ olarak tanımlanmaktadır. Tüketicilerimiz kanunun verdiği hakka göre, 14 gün içinde yaptıkları mesafeli alışverişten hiçbir gerekçe göstermeden ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.
***
Tüketicilerimiz cayma hakkını yazılı olarak cayma süresi dolmadan kullanabilirler. Mesafeli satış sözleşmesine, Tüketici Kanunu ve yönetmelikte geniş yer vermiş. Bunlardan biri de mesafeli sözleşmeler için ön bilgilendirme maddesi koymuş. Satıcı veya sağlayıcı “iletişim aracına uygun olarak en az on iki punto büyüklüğünde anlaşılabilir bir dilde, açık, sade ve okunabilir şekilde satıcı veya sağlayıcı tarafından yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bilgilendirmek zorunda’’ diyor.
***
Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. ‘’Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Bu süre her halükarda cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer’’. ’Diyor ilgili kanun. Mesafeli Sözleşmeler ile yapılan alışverişlerde dikkat edilmesi gerekiyor. Tüketicilerin internet üzerinden yapacakları alış verişlerde güvendikleri kurumsal kimliği olan şirketlerden alış veriş yapmalılar.