Eskişehir’de şap hastalığı tedbirleri kapsamında Sivrihisar ve Seyitgazi’deki toplam 2 mahalle karantinaya alındı. Hayvan hareketleri ülke genelinde durduruldu.
Eskişehir-Bilecik Veteriner Hekimler Odası Başkanı Erdinç Yuva, kene vakalarındaki artışa ve şap hastalığına karşı alınan önlemleri açıkladı. 2025’in ilk yarısında 7 bin 800'ü aşkın kene vakası tespit edildi, 18 kişi hayatını kaybetti. Şap hastalığına karşı ise Türkiye genelindeki hayvan pazarlarının kapatıldığını duyuran Yuva, bu uygulamanın aşılamanın etkinliği için şart olduğunu söyledi. Eskişehir’de sadece 2 mahallede karantina uygulaması sürdüğünü belirten Yuva, “Koruyucu hekimlik ve aşı, hastalıklarla mücadelede en etkili yöntemdir” dedi.




