Tüketicimiz yaz tatilin geçirmek için Temmuz ayında sahil kentine gider. Tatilini yaptığı esnada aracının genel bakımının yapılması için bulunduğu yerde servise bırakır. Araç sahibi aracın bakımı için motor ve yürüyen aksamında baltalarında değişmesi gerektiğini ve aracın genel olarak tüm bakımlarının eksiksiz yapılmasını servise söyler.
***
İki gün sonra aracın bakımı bitmiştir. Aracın tüm değişen parçalarını gösteren detaylı faturasını da alır ve tatiline devam eder. Temmuz sonunda Eskişehir’e dönen tüketicimiz işi gereği sürekli aracı ile seyahat eder. Kış aylarına girdiğimiz şu günlerde tüketicimiz kış lastiğini taktırmak için servise başvurur ve kış lastiklerini taktırmak ister.
***
Servis Lastiklerini sökme esnasında bakar ki lastikleri poyraya bağlayan bijonların iki tanesi boştadır. Bijonların yalama olması sebebiyle işlevini görememektedir. Tüketicimiz Temmuz ayında genel bakımın yaptırdığı ve firen balatalarının da değiştiği lastiklerin takılması esnasında bijonların yanlış diş tutturulması sonucunda bijonlar hasar görmüş ve yalama olmuş ve işlevini görememektedir.
***
Kış lastiğini takan servis bu durumu rapor eder ve tüketiciye teslim eder. Servis Teknik olarak bijonların yalama olması ve işlevini yapamadığında başta poyra olmak üzere aracın diğer yürüyen aksamanın işlevinde bozar ve tamiratında hasarı büyük olur.
***
Buraya kadar maddi açıdan baktık olaya, ancak düşünki sürekli araçla trafikte seyahat eden birisiniz ve aracınız hayati öneme sahip olan tekerlerin bijonlarının ikisi işlevini görmüyor ve siz can ve mal güvenliği açısından tehlikedesiniz. Sadece siz mi tehlikedesiniz trafikte seyir halinde diğer araçlarında tehlikede olduğunu düşünmek bile istemiyorum. Allah korusun ya tüketicimiz iki bijonla uzun süre seyahat ettiği için ölümcül kaza yapmış olsaydı ne olacaktı.
***
Bunun sorumlu kim olacak? Farkında olmadan yapmış olsalar bile, İşini tam olarak yapmayan ve ölümcül kazaya neden olabilecek bir durum yaratan sözde ustaların sorumluluklarının farkında değiller mi? Tamirat sonrası son kontrollerini yapacak bir başka kişi yok mu? .6502 sayılı tüketicinin korunması hakkındaki Kanunda ayıplı hizmettir. Tüketicimiz tüm yasal yollara başvurmak suretiyle hakkını arıyor. Lütfen biraz dikkat!!