Tarih: 5 Mart 2007, Eskişehir...
Bayındırlık Bakanı Faruk Nafiz Özak...
“52 kilometrelik Güney Çevre Yolu proje çalışması Nisan ayında bitiriliyor. Maliye Bakanlığı ödeneğini verecek. İhalesini bu yıl yapacağız.”

***
Tarih: 3 Aralık 2014.
AK Parti Eskişehir milletvekili Salih Koca...
“Kuzey Çevre Yolu yapılacak. Yol, Sivrihisar, Beylikova, Alpu ve Muttalip'ten geçerek Eskişehir'i direkt İnegöl ve Bursa'ya bağlayacak.”

***
Tarih: 15 Ağustos 2019.
AK Parti Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Burhan Sakallı...
“Eskişehir'in Kuzey ve Güney Çevre Yollarını 5 yıl içinde tamamlayacağız. İki ayrı çevre yolu 2021 yılına kadar bitirilmiş olacak.”

***
Tarih: 12 Aralık 2019.
Bir vatandaşın sorusu üzerine CİMER'den gelen cevap...
“Eskişehir'in Güney Çevre Yolu projelendirme çalışmaları halen devam etmekte olup, projelendirme çalışmalarının tamamlanmasından sonra diğer aşamalara geçilecektir.”

***
Tarih: 29 Ocak 2020.
Ulaştırma Bakanı Mehmet Cahit Turan...
“Güney Çevre Yolu projesi tamamlandı. Planlara işleyip arazi tapulaştırmasını yapacağız. Bu işlemin hemen ardından ihalesini gerçekleştirip inşaata başlayacağız.”

***
Tarih: 29 Ocak 2020.
Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu...
“Güney Çevre Yolunuzun yapılacağı müjdesini veriyorum.”

***
Tarih: 31 Ağustos 2023.
AK Parti Milletvekili Ayşe Gürcan:
“Kuzey-Güney Çevre yolu yok. Eskişehir çevre yolu, Ankara-Bursa otobanına bağlanacak.”

***
Tarih: 5 Mart 2024...
AK Parti Milletvekili Nebi Hatipoğlu:
“Kuzey ve Güney Çevre Yolları Eskişehir'e hayırlı olsun. Milyarlarca liralık yatırım, sayın Cumhurbaşkanımızın takdirleriyle Ulaştırma Bakanlığımız tarafından Eskişehir'e kazandırılacak.”

***
Tarih: 15 Mart 2024.
Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu...
“Bizim daha önce başladığımız Güney Çevre Yolu projesi vardı. Şimdilerde bir de Kuzey Çevre Yolu projesi var. Kuzeyin çalışmasını da bitirdik. İlk iş olarak yatırım programına alacağız ve yakın zamanda da tamamlamayı hedefliyoruz.”

***
Tarih: 24 Nisan 2024.
AK Parti milletvekili Nebi Hatipoğlu:
“Güney Çevre Yolu olmayacak. Kuzey Çevre Yolu olacak.”

***
Gelinen noktada yapılan son açıklama...
Tarih: 30 Mayıs 2025. Yani önceki gün...
Eskişehir'e gelen Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu:
“Eskişehir'in ihtiyaç duyduğu yeni bir çevre yolu çalışmamız var. En kısa zamanda yatırım programına alarak başlatmak niyetindeyiz.”

***
Siz okurken ne hissettiniz bilemiyorum ama ben 2007 yılından bu güne gelininceye kadar, AK Partili aktörlerin çevre yollarının yapılacağına dair verdikleri sözler ve yaptıkları açıklamaları alt alta sıralarken yoruldum!

***

Valla ne diyelim?
Bir iktidar, dünyanın hiçbir ülkesinde, bir şehre aynı vaadi 18 yılda 18 kez vermez!
Bir şehir, aynı vaatle bu kadar yıl kandırılmaz!
Ve...
Bir şehrin aklıyla bu kadar dalga geçilmez!

BÖLERSEN, BİR DE KÖTÜ YÖNETİRSEN, ORTAYA ACINASI BİR DURUM ÇIKAR...

Çok değil, bundan 10 yıl önce...
Yani...
2014 yılının 1 Ocak tarihine ait rakamlar:
Kasasında 1,5 milyar dolar para...(Bugünün parasıyla 58,8 milyar TL)
Yıllık geliri 500 milyon dolar...(Bugünün parasıyla 19.6 milyar TL)1,5 milyon rakamına yaklaşan öğrenci sayısı...
Piyasa değeri 5.5 milyar dolar. (Bugünün parası ile 215.6 milyon TL)
Eskişehir ekonomisine sağladığı katma değer yüzde 14,5 seviyelerinde.
Rakamlar Anadolu Üniversitesi'nin 10 yıl önceki bilançosunun yansıttığı rakamlar.
***
Bir de o tarihlerde eğitim rakamlarına bakalım:
Dünya üniversiteleri arasında 500-600 bandında...(Bugün ilk binde yer almıyor)
Türk üniversiteleri başarı sıralamasında ilk 20 içinde...(Bugün en iyimser araştırmada 44. sırada)
Yenilikçi ve girişimci üniversiteler arasında 13. sırada...(Bugün 61. sıraya gerilemiş vaziyette)
***
Sonuç:
Önce bölünme, sonra kötü yönetim ve ortaya çıkan tablo...
Demek ki neymiş:
Bir fili ortadan ikiye böldüğünüzde, elinizde iki tane fil değil, iki tane yarım fil oluyormuş...
Demek ki neymiş:
Kurumun ve şehrin hassasiyetine uzak kötü yönetim, yılların emeği ile oluşmuş önemli bir kurumu, bir-iki dönemlik süreç içinde bile mahvedebiliyormuş...