Eskişehir ile İstanbul’a karışlıklı uçak seferleri vardı.
Zarar ediyor gerekçesiyle kardırıldı.
***
Eskişehir'in uçak seferleri kaldırıldığı sırada dönemin Başbakan’ı olan Binali Yıldırım, Erzincanlı olması ve İzmir milletvekilliği yapması nedeniyle Erzincan-İzmir uçak seferlerini başlatmıştı.
Külliyen zarar olmasına rağmen söz konusu iki kent arasındaki uçak seferleri hala devam ediyor.
Her neyse…
Eskişehir’den uçak seferlerini kaldırdılar sonuçta.
-“Müşteri çıkmıyor” dediler.
***
O zaman “madem İstanbul seferlerini kaldırdınız. O’nun yerine Eskişehir’den özellikle bahar ve yaz aylarında Ege ve Akdeniz’e uçuşları başlatın. Topu topu 5 ay. Bu 5 ayda Eskişehir’den Ege ve Sahillerine binlerce insan gidip geliyor. Hiç olmazsa bu insanlara karayolu eziyetini çektirmeyin”önerisinde bulunduk…
-“Bakın bunu düşünebiliriz” dediler.
Ama düşünmediler.
üzerinde biraz düşünülseydi zaten yapılırdı.
***
Bakın yarın bayram tatili başlıyor.
Binlerce Eskişehirli yola çıkacak, Ege’ye, Akdeniz’e gidecek.
Ve hepsi çaresiz karayolunu kullanacak.
Çünkü…
Eskişehir’den özellikle sahillere yurtiçi uçuşu yok.
Tatil bittiğinde aynı şekilde dönecekler Eskişehir’e.
Çektikleri yol çilesiyle birlikte…
***
Ne diyelim?
İki sahile 5 aylığına bile uçak seferi koyduramayan kentimizin seçilmiş ve atanmış yöneticilerinin bayramlarını en içten duygularımızla kutluyoruz!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Uçak-9
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


BİRAZ ABARTIYORUZ MU NE?

2024 yılı ve 2025 yılının ilk 5 ayı itibarıyla, yani toplam 17 ayda 313.892 kişi porsuk çayı üzerinde Gondol ve Bot gezisi yapmış.
***
Bu rakamlar üzerinden oluşturulan haber de gazetelere “Eskişehir'in Venedik'i, İtalya'nın Venedik'i solladı” şeklinde yansımış...
***
Açtık baktık Venedik'de durum nedir diye?
Yılda 30 milyon turist ağırlıyormuş Venedik...
Günübirlik ziyaretçi sayısı bazen 400 binin üzerine çıkıyormuş.
***
Her yüz turistten biri Gondola ya da Bot'a bindiği düşünülse(Genelde gidenlerin çoğu mutlaka Gondol ve Botlara biniyor), bu ayla çarpılsa, ortaya çıkan rakam da 17 ayla toplandığında, ortaya aşağı-yukarı bir rakam zaten çıkıyor.
Çıkan rakam da aslında, Eskişehir'in bir yerleri solladığı gibi bir durumunun olmadığını gösteriyor...
***
Nedendir bilinmez, şehrimize karşı duyduğumuz gurur, çoğu zaman yine şehirle ilgili tespitlerimizi abartarak sunmamıza neden oluyor...
Halbuki bu abartılı sunumlara gerek de yok, şehrin buna ihtiyacı da yok...
Hele hele; benzetildiği bir şehir ile yarıştırılıyor olmasının hiç alemi yok!
Zira...
Fotokopinin aslı kadar kıymetli olmasının imkanı yok!
***
O yüzden...
Eskişehir güzel, içinden geçen Porsuk Çayı güzel, Porsuk Çayı üzerinde süzülen gondol ve botlar güzel.
Bu güzelliklerle yetinmeyip, Venedik ile yarıştırmaya kalkmak neyin nesi, anlamak mümkün değil?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


P O R S U K-6
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

İKNA SÜRECİ ZOR OLACAK GİBİ...

Ulaşım sisteminin motorlu taşıtlara göre tasarlandığı ülkemizde, ulaşım anlayışının değişmesi gerektiğini düşünenlerdenim.
***
Motorlu taşıtlara göre yapılan planlamaların, yaya ve bisiklet öncelikli olmak üzere, motorsuz ulaşım anlayışına dönüşmesi gerektiği kanaatini taşıyorum.
***
Bisikletin, icat edilmiş en kullanışlı ve sağlıklı taşıt olduğu gerçeğinden hareketle de, Büyükşehir Belediyesinin kent merkezinde yapımına başladığı “Bisiklet Yolu” projesini destekliyorum...
Fakat...
Çok sayıda kişinin de, özellikle “Zaten yollar dar, zaten trafik sorunu var, şimdi araçlar nereye park edecek* Esnaf dükkanına nasıl mal indirecek? ” gibi gerekçelerle bu projeye karşı çıktıklarının farkındayım...
***
İşte tam da bu süreçte, Büyükşehir Belediyesi'nin, 72 kilometre uzunluğuna sahip olacak bisiklet yolu yapım çalışmalarını sürdürürken,İnstegram üzerinde yer alan “Eskişehir, Türkiye” sayfasında gördüm paylaşımı.
***
Tamamlanan bisiklet yollarının üzerine park etmiş araçların fotoğrafları konulmuş söz konusu paylaşımda.
Fotoğrafların üzerine de “Eskişehir'e yapılan bisiklet yolları şehrin otopark sorununu çözdü!” yazısı konulmuş.
Sonuçta fotoğrafları, ironisi ve esprisiyle ilgi çeken bir paylaşım
***
Biz üzerindeki tespitten daha çok, paylaşımın altına konulan ve sayfa takipçilerine yönelik “Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?” sorusu ve bu soruya verilen cevaplar çekti ilgimizi...
Aralarında her ne kadar projeyi destekleyen cevaplar olsa da, 400'e yaklaşan takipçinin verdiği cevapların büyük bölümü, yukarıda saydığımız benzeri gerekçelerle, bisiklet yollarının yapılmasına karşı çıkanlardan oluşuyordu.
***
Yukarıda da söyledik...
Ulaşım anlayışının, motorlu taşıtlara göre yapılan planlamadan çıkartılıp, yaya ve bisiklet öncelikli olmak üzere motorsuz ulaşım anlayışına getirilmesi gerektiğine inanıyoruz.
Ancak...
Bu anlayışın yerleşmesi için de geniş kitlelerin süreç içinde ve bir şekilde ikna edilmesi gerekiyor...
Şimdiden oluşan ön yargı ve direnç göz önüne alındığında, ikna süreci, bisiklet yollarının yapımından daha zor olacağa benziyor...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
1-507