AK Parti Eskişehir Milletvekili Dönmez: “Kaynaklarımız milletimizin hizmetinde”
AK Parti Eskişehir Milletvekili Dönmez: “Kaynaklarımız milletimizin hizmetinde”
İçeriği Görüntüle

“Trafik Sorunu Davranışsal ve Eğitsel Bir Problem”

Prof. Dr. Karacasu, trafiği etkileyen temel unsurların insan, araç, çevre ve yol olduğunu belirterek, sorunun teknikten çok davranışsal bir nitelik taşıdığını ifade etti. “Gelişmiş araçlar üretiyoruz, modern yollar yapıyoruz ama insan faktörünü geliştiremiyoruz. Trafik eğitimi yetersiz. En basit örnekle, ışıklara 30 metre kala park edilmemesi gerekirken biz oraya park ediyoruz. İki araçlık yere tek araç sığdırmaya çalışıyoruz. Bu da bilgisizlik ve saygı eksikliğinden kaynaklanıyor” dedi.

“Ulaşım Master Planı Yenilenmeli ve Uygulanmalı”

Eskişehir için 2002 yılında ilk Ulaşım Master Planı’nın, 2015 yılında ise güncellenmiş versiyonunun hazırlandığını hatırlatan Karacasu, bu planların belirli aralıklarla yenilenmesi gerektiğini vurguladı. “Ulaşım master planları 5 ila 10 yılda bir yenilenmeli. 2002 ve 2015 planlarında çok önemli veriler toplanmıştı ancak bu planlarda öngörülen senaryoların çoğu uygulanmadı. Örneğin, Atatürk ve Yunus Emre Caddeleri’nin tek yön yapılması planlanmıştı ama bu hâlâ hayata geçirilmedi. Oysa bu tür çözümler, kent merkezindeki akışı rahatlatabilecek adımlardı. 2015 senaryolarını bir an önce uygulamamız şart” ifadelerini kullandı.

“Köprülü Kavşaklar Gecikirse Trafik Felç Olur”

Kentte nüfusun ve araç sayısının hızla arttığını vurgulayan Prof. Dr. Karacasu, mevcut altyapının gelecekte yetersiz kalacağına dikkat çekti. “Şehir Hastanesi, Batıkent ve Söğütönü bölgeleri hızla büyüyor. Buna karşın dört önemli noktada köprülü kavşak yapılması gerekirken, teknik ve mali yetersizliklerden dolayı bu projeler hayata geçirilemedi. Ali Fuat Güven Kavşağı, Odunpazarı girişi, Adliye önü ve Sanayi bölgesindeki kavşaklar acilen köprülü hale getirilmeli. Eğer önümüzdeki beş yıl içinde bu adımlar atılmazsa, Eskişehir çok daha büyük trafik problemleriyle karşılaşacak. Şu anda araç sahipliği oranı yüzde 40 civarında; bu, Türkiye ortalamasının üzerinde” dedi.

“Organize Sanayi İçin Metrobüs veya Raylı Sistem Şart”

Şehrin planlama sürecinde yapılan hatalara da değinen Karacasu, ulaşım planlamasında bölgesel denge eksikliğine işaret etti. “Eskişehir’de şehirleşme, yollar tamamlanmadan yapıldı. Batıkent, Söğütönü gibi bölgelerde planlama eksikliği nedeniyle insanlar şehir merkezine yöneliyor. En büyük problemimiz, Organize Sanayi Bölgesi’nin doğuda, yeni konut alanlarının ise batıda yer alması. Her gün yaklaşık 200 bin kişi Batıkent’ten OSB’ye taşınıyor. Bu yükü azaltmak için Organize Sanayi’ye metrobüs ya da raylı sistem kurulmalı. Ayrıca OSB çevresinde yeni yaşam alanları oluşturulmalı; insanlar hem çalıştıkları hem de yaşadıkları bölgede yaşamaya teşvik edilmeli” diye konuştu.

“Planlama Zamanında Yapılmazsa Fırsatlar Kaçıyor”

Karacasu, geçmişte yapılan planlama hatalarının bugün daha büyük sorunlara neden olduğunu belirterek, “Sultandere ve Batıkent gibi sıfırdan planlanabilecek bölgelerde yollar ve altyapı zamanında yapılmadı, bu fırsatlar kaçtı. Şimdi aynı hatayı Söğütönü’nde de yapıyoruz. Bir şehirde önce ulaşım planı yapılır, ardından yapılaşma başlar. Ancak biz bu sıralamayı sürekli tersine çeviriyoruz. Bu da gelecekte kent trafiğini içinden çıkılmaz bir hale getiriyor” ifadelerini kullandı.

Kaynak: İHA