Bu şehirde yaşayanların büyük bir çoğunluğu:
Şehrin ortasında kalmış, çevresindeki 5 mahallenin gelişimini olumsuz etkileyen, şehir merkezinin yanında adeta çöküntü alanı haline gelmiş Küçük Sanayi Sitesinin taşınmasını istiyor...
***
İktidar ve belediye taraflarının bu konuda yıllardır tek yapabildiği, taşınamamanın suçu ve sorumluluğunu birbirlerinin üzerine atması.
***
Şehirde, hem tarafların hem de şehrin çeşitli katmanlarının katılımıyla gerçekleştirilecek geniş çaplı bir tartışma, bir değerlendirme, gerekirse bir yol haritası belirleme ve bir planlama üzerinde mutabakat sağlanabilecek bir girişime şahit oldunuz mu?
Olamazsınız çünkü bu şehir müzakere yoksunu bir şehir...
***
Dahası...
Bu şehir aynı zamanda, şehrin yararı söz konusu olması durumunda bile, ideolojik ve siyasi düşüncenin müzakereyi mübah haline getirdiği de bir şehir...
***
Sadece Küçük Sanayi Sitesinin taşınması meselesinde de ibaret değil bu durum...
Çevre Yolu'ndan Uçak seferlerine, Kentsel dönüşümden, Çifteler'den su getirilmesine, hatta, şehrin kırsal kalkınmasına kadar her meselede karşımıza çıkıyor bu müzakere yoksunluğu...
Hepsinde de tarafların suçu ve sorumluluğu birbirlerinin sırtına yükleme tavrı değişmiyor...
***
Ne yazıktır ki; “Ortada şehrin bir meselesi var. Bu meseleyi bilimsel yardım ve tavsiyelerin de ışığında, şehrin dinamiklerinin iştirak edeceği geniş çaplı ve halka açık bir toplantı düzenleyerek, enine boyuna konuşmalı, meselenin halli için görev paylaşımı ışığında bir yol haritası belirlemeyi karar altına almamız lazım” diyen de yok, buna hevesli olan da...
***
Şehrin istekleri belli.
Taraflar ise hem müzakere hem de mütareke yoksunu...

Eskişehir-67

RADARLAR SADECE YOLLARDA DA DEĞİL...

Şu sıralar karayolları üzerinde radar bolluğu gözleniyor.
Neredeyse her 30 kilometrede bir radar aracının konuşlandırıldığı ve sürücülere pusu kurduğundan yakınmalar var.
Trafikte radar ve diğer kontrollerin gözle görülür ölçüde artmasının nedeni olarak hemen herkesin üzerinde birleştiği yorum “Devlet paraya sıkıştı, çare olarak da her zaman yaptığı gibi parayı trafik cezalarında buldu” şeklinde oluyor.
Sonuç olarak, son günlerde, trafikte bir radar bolluğu ve sürücülerin bu radar bolluğundan yoğun bir şekilde yakınmaları var.
***
Aslında yakınılan radarlar sadece yollarda değilmiş.
Hazine ve Maliye Bakanlığı vergi kayıp ve kaçağını önlemek için yeni bir sistem kurmuş.
İsmine de “Risk Analizi Değerlendirme ve Araştırma Sistemi” demiş.
Yani RADAR sistemi.
Ve uygulamaya konulan bu sisteme bir milyon mükellef takılmış ve bu mükelleflere milyonlarca vergi çıkmış.
Sonuç olarak:
Hükümet mükelleflerden ve trafik cezalarından para toplamak için resmen radarları seferber etmiş...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Radar-2

BİSİKLETİ YAPAY ZEKAYA DA SORDUK...

Ünlü aktör Morgan Freeman'ın “Kapitalizm bisikleti sevmez” diye...
Hani şu “Çünkü bisiklet sürmek ekonomi için kötüdür. Bisiklet süren insan otomobil almaz, akaryakıt almaz, kasko yaptırmaz, motorlu taşıt vergisi ödemez, arabayı servise götürmez, yedek parça satın almaz ve işin kötü tarafı sağlıklı olur. “ tespiti...
***
Bu tespitten yola çıkıp, şu sıralar yapımı devam eden bisiklet yollarının ortaya çıkmaya başlamasıyla birlikte, yaşanan tartışmanın da etkisiyle yapay zekaya bir soralım istedik...
Freeman'ın tespitine ilave ne söyleyeceğini merak ederek sorduk da “Kapitalizm bisikleti neden sevmez?” diye...
***
Beş maddeden oluşan şu cevapları sıraladı:
1.Kapitalist sistem, sürekli büyüme ve kâr elde etme hedefi üzerine kuruludur. Bisiklet gibi dayanıklı ve uzun ömürlü ürünler, sık sık yenilenmeyi gerektirmediği için bu döngüyü zorlaştırır.
2.Bisiklet, diğer tüketim ürünleri kadar büyük reklam bütçeleri gerektirmez ve bu nedenle kapitalist sistemde yeterince karlı bir pazar olarak görülmez.
3.Kapitalist sistem, tüketiciyi sürekli yeni şeyler almaya teşvik eder. Bisiklet, temel ihtiyaçları karşıladığı için bu alışkanlığa uymaz.
4.Kapitalizm, bireyleri kişisel araç sahibi olmaya teşvik eder ve otomobil endüstrisinin karşısında bir tehdit olarak gördüğü için bisiklet kullanımını istemez.
5.Kapitalist sistemde altyapı ve şehir planlaması, genellikle otomobil kullanımını ön plana çıkaracak şekilde düzenlenir.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
1-509

2-414