Eryılmaz, Tüketici Hakem Heyeti’ne yapılan bir başvurunun sonuçlandığını ve haksız alınan komisyon ücretinin iadesine karar verildiğini duyurdu.

Eskişehir'de duygulandıran buluşma: Hasret giderdi
Eskişehir'de duygulandıran buluşma: Hasret giderdi
İçeriği Görüntüle

“Tüketiciler cezalandırılıyor”

Eryılmaz, yaptığı açıklamada şunları kaydetti:

“Kredi kartıyla yapılan harcamalarda alınan komisyon şikayetleri artarak devam ediyor. Eskişehir’de de Estram üzerinden yapılan online bakiye yüklemeleri ve kredi kartlı binişlerde alınan komisyonlarla vatandaşlarımız adeta cezalandırılmaktadır. Hakem Heyeti, bir tüketicimizin başvurusunu haklı bularak haksız komisyon ücretinin iadesine karar vermiştir. Büyükşehir Belediyesi ve Estram, bu uygulamaya derhal son vermelidir.”

Vatandaşlar nasıl şikayet edebilir?

Av. Hayri Eryılmaz, benzer durumlarla karşılaşan tüketicilerin şu yollarla şikayet edebileceğini belirtti:

-Bankaya: Komisyon alınan POS cihazının bağlı olduğu bankaya başvuru yapılabilir.

-BDDK: E-Şikayet yöntemiyle Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’na bildirim yapılabilir.

-Gelir İdaresi: Dijital Vergi Dairesi, GİB Mobil veya ALO 189 hattı üzerinden şikayet edilebilir.

-Tüketici Hakem Heyeti: 2025 yılı için 149 bin TL altındaki uyuşmazlıklar buraya taşınabilir.

-Tüketici Mahkemesi: Daha yüksek meblağlı uyuşmazlıklar için arabuluculuk sonrası dava açılabilir.

Eryılmaz, belediye iktisadi teşebbüsleri tarafından Türkiye genelinde uygulanan bu haksız kesintilere karşı tüketicilerin haklarını aramaları gerektiğini vurguladı.

Muhabir: Sakarya Gazetesi