Hazine ve Maliye Bakanlığı, vergi kaçakçılığına karşı aldığı önlemleri hızlandırıyor. Yeni dönemde, vatandaşlar sosyal medya hesapları üzerinden kolayca şikayette bulunabilecekler.

ESO üyeleri bilgilendirildi ESO üyeleri bilgilendirildi

İhbar Hatları Çoğaltıldı!

Yeni düzenlemelerle birlikte, IBAN’la ödeme isteyen ve fiş veya fatura kesmeyenler, sosyal medya platformları üzerinden hızlı bir şekilde şikayet edilebilecek. İhbar ve şikayet süreçlerini kolaylaştırmak ve hızlandırmak amacıyla Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) çeşitli hizmetlerini güncelledi. Artık GİB'in resmi internet sayfası, Dijital Vergi Dairesi, GİB Mobil ve Vergi İletişim Merkezi (VİMER) daha etkin kullanılabilecek. Ayrıca, BİP Vergi İhbarı Servisi, X ve Instagram'da “gibihbar” hesapları üzerinden direkt mesaj (DM) yoluyla ve WhatsApp İhbar Hattı (0 552 189 0 189) hizmete sunuldu.

İhbar Edilebilecek Konular!

Gelir İdaresi Başkanlığı'na göre vatandaşların ihbar edebileceği konular şu şekilde sıralanıyor:

-Düşük KDV oranı uygulanması
-IBAN veya PTT çeki ile ödeme talep edilmesi
-Fiş veya fatura verilmemesi
-Başka işletmenin POS cihazının kullanılması
-Mükellefiyet kaydının olmaması
-Sahte veya yanıltıcı belge düzenlenmesi veya kullanılması
-Personel ücretinin elden ödenmesi
-Kira gelirinin beyan edilmemesi
-Tapu harcının eksik ödenmesi
-Kaçak ürün satışının yapılması

Yeni düzenlemelerle birlikte vergi kaçakçılığına karşı mücadele daha etkin ve hızlı bir şekilde sürdürülecek. Vatandaşların bu konularda daha duyarlı ve bilinçli olmaları bekleniyor.

Kaynak: Haber Merkezi