Bakan Uraloğlu, bir dizi programa katılmak üzere Yüksek Hızlı Tren ile Eskişehir’e geldi. İlk olarak Hasanbey Lojistik Merkezi’nde gerçekleştirilen TÜRASAŞ Araç Teslim Töreni’ne katıldı. Programda, TÜRASAŞ Genel Müdürü Selim Koçbay, AK Parti Eskişehir Milletvekili Fatih Dönmez, Eskişehir Valisi Hüseyin Aksoy ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu açıklamalarda bulundu. Konuşmaların ardından demiryolu çalışanları tarafından Bakan Uraloğlu’na anahtar ve Avrupa Birliği Demiryollarında Karşılıklı İşletilebilirlik (TSI) sertifikası teslim edildi. Toplu fotoğraf çekimi sonrasında Bakan Uraloğlu’nun onayı ve konfetilerin patlatılmasıyla milli lokomotif merkezden hareket etti.

Eskişehir'de tur otobüslerine yeni düzenleme
Eskişehir'de tur otobüslerine yeni düzenleme
İçeriği Görüntüle

"Ülkemizin demiryolu sanayisi için gurur verici bir günü yaşıyoruz"

Milli lokomotifle ilgili detayları aktaran TÜRASAŞ Genel Müdürü Selim Koçbay, "Bugün Eskişehir Hasanbey Lojistik Merkezi’nde ülkemizin demiryolu sanayisi için gurur verici bir günü yaşıyoruz. TÜRASAŞ ailesinin alın teri ve vizyonuyla hayata geçirdiğimiz 5 adet E5000 milli elektrikli lokomotif, 2 adet milli elektrikli tren seti, 1 adet yangın söndürme ve kurtarma vagonu, 55 adet tenteli yük vagonu, 2 adet akülü manevra aracımızın teslim törenini gerçekleştirmek için bir aradayız. Ülkemizin raylı sistem araçları, yerli ve milli üretimi ile kritik bileşenleri, yerlilik oranını artırıyor. AR-GE tasarım ve üretim kabiliyetlerimizi geliştiriyoruz. Raylı sistem araç ve alt bileşenlerin imalatı ile bakım, onarım, yerli sanayimizde gerçekleştiriyoruz. Bugün teslim edeceğimiz araçlar TÜRASAŞ ailesinin geldiği noktayı ve geleceğe yönelik hedeflerini somut bir şekilde ortaya koyuyor" ifadelerini kullandı.

"İlk yerli ve milli elektrikli ana hat lokomotifi Eskişehir’de hayat bulmuştur"

AK Parti Eskişehir Milletvekili Fatih Dönmez, "Bugün burada Türkiye Yüzyılı’nın güçlü adımlarından birine, milli sanayimizin stratejik bir başarısına hep birlikte şahitlik ediyoruz. Eskişehir, Türkiye sanayisinin bir hafızasıdır. 1894 yılında kurulan Eskişehir Cer Atölyesi, Türkiye’nin ilk yerli buharlı lokomotifi ’Karakurt’un 1961’de üretildiği Eskişehir Demiryolu Fabrikası’nın temeli olmuştur. Türkiye’nin ilk yerli otomobili ’Devrim’ şehrimizdeki bu atölyelerde üretilmiştir. İlk yerli ve milli elektrikli ana hat lokomotifi olan Eskişehir 5000, bu topraklarda hayat bulmuştur. Türkiye’de yüksek hızlı trenin ilk ulaştığı şehir yine burası, Eskişehir olmuştur ve bugün bir kez daha bu öncülüğünü sürdürmektedir. Bu başarılar Eskişehir’in sanayi ve teknoloji alanındaki sürekliliğini ve Türkiye’nin mühendislik gücüne olan inancını da göstermektedir" şeklinde konuştu.

"Türkiye yüzyılımızın ilk lokomotifini üretmek Eskişehir’e nasip olmuştur"

Eskişehir Valisi Hüseyin Aksoy ise, şunları söyledi:

"Şehirler ulaşım ve ticaret yolları üzerinde şekillenmişler ve tarih sahnesinde yer almışlardır. Bazı şehirler ise konumlarını kazanca dönüştürmüş ve tarih yazmışlardır. Eskişehir, demiryolu ulaşımı ile büyümüş, gelişmiş, demiryolu enstitüsü ile tarih yazmış bir şehirdir. 131 yıl önce demiryoluyla tanışan şehir, cer atölyesi ile demir yollarının üretim üssü olmuştur. İlk Türk malı mekanik kantar, ilk buharlı lokomotif ’Karakurt’, ilk otomobil ’Devrim’ üretimiyle ülkemizin gözde bir kurumu olmuştur. Demiryolu ve buna bağlı sanayiyle gelişen Eskişehir, cumhuriyetimizin 2’nci yüzyılında da başarı geleneğini sürdürmekte ve ilklere imza atmaktadır. Geçen yüzyılımızın ilk lokomotifini de Türkiye yüzyılımızın ilk lokomotifini de üretmek Eskişehir’e nasip olmuştur. Eskişehir 5000 elektrikli ana hat lokomotifi, raylı sistemlerde yeni başarılar için referans, ilham ve gurur kaynağıdır."

Kaynak: İHA