Ticaret Bakanlığı, Kasım ayı indirim kampanyalarında tüketicilerin yanıltıcı reklam ve sahte indirimlerle mağdur edilmemesi için denetimlerin artırıldığını duyurdu. Bakanlık, “Tüketiciyi kandıran uygulamalara izin verilmeyecek” açıklamasını yaptı.
Reklam Kurulu Kampanyaları Mercek Altına Aldı
Yılın en yoğun alışveriş dönemi olan Kasım ayında birçok marka “dev indirim” kampanyalarıyla tüketicilerin ilgisini çekmeye çalışırken, Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu bu dönemde yapılan tüm indirimli satış reklamlarını yakından takip edeceğini açıkladı. Bakanlık, mevzuata aykırı, tüketiciyi yanıltıcı veya aldatıcı nitelikteki reklam ve kampanyalara karşı idari yaptırımların gecikmeksizin uygulanacağını bildirdi.
Tüketicilere 9 Maddelik Uyarı Listesi
Bakanlık, vatandaşların mağduriyet yaşamamaları için dikkat etmeleri gereken hususları da sıraladı.
Alışverişe çıkmadan önce gerçek ihtiyaçların belirlenmesi, satıcı hakkında ön inceleme yapılması ve “en düşük fiyat”, “yıldızlı ürün” gibi ifadelerin gerçekliği kontrol edilmeden inanmamaları gerektiği vurgulandı.
Ayrıca, indirim oranlarının doğruluğunun araştırılması, internet sitelerinin resmi satıcıya ait olup olmadığının kontrol edilmesi, sosyal medya üzerinden yönlendirilen linklere dikkat edilmesi, SSL sertifikası ve 3D Security güvenlik sistemlerinin bulunması, ödeme öncesi ön bilgilendirme metinlerinin okunması ve “1 alana 1 bedava” gibi kampanyalarda koşulların dikkatle incelenmesi gerektiği belirtildi.
Mağdur Olanlar Reklam Kurulu’na Başvurabilecek
Bakanlık açıklamasında, indirim dönemlerinde haksız uygulamalardan mağdur olan tüketicilerin, Reklam Kurulu’na elektronik ortamda şikâyet başvurusu yapabileceğini hatırlattı. Başvurular, https://ticaret.gov.tr/tuketici/ticari-reklamlar/reklam-kuruluna-nasil-basvurulur
adresinden yapılabiliyor.
Satıcı ve Sağlayıcılara da Sorumluluk Uyarısı
Ticaret Bakanlığı, indirimli satış kampanyası düzenleyen işletmelere de bazı yükümlülükler hatırlattı.
Satıcıların kampanyanın başlangıç ve bitiş tarihlerini açıkça belirtmeleri, gerçekte olandan fazla indirim izlenimi veren ifadelerden kaçınmaları, stok miktarı ve süresinin açıkça belirtilmesi, kampanya algoritmalarının tüketiciye şeffaf biçimde açıklanması ve koşullu kampanyalarda hangi ürünlerin dahil olduğunun net belirtilmesi gerektiği bildirildi.