Sen kendini biliyor musun?

Abone Ol

Van Gogh’un o muhteşem sözüyle başlamak istedim.
“Eğer ileride bir değerim varsa, şimdi de bir değerim var.
Çünkü buğday buğdaydır.
İnsanlar onu bir ot sanmış olsalar bile.”

İnsan bu! Bir şey de diyemezsin.
Bilmediği her şeye yorum yapar.
Yaptığı yorumları da beğenir.
Onun giydiği her şey gözüne hoş görünür.
Bu da fena bir his değildir
Öz güvenin olması insan için önemlidir.
Ama fazla öz güvende zararlıdır.
Böyle insanlara narsist denir.
Çevresindeki insanlara değer vermez.

İnsan bu! “Ben giydim oldu” der.
Ben de “Sen öyle zannediyorsun?” Derim.
“Ben yaptım oldu” der.
Hayır efendim hiç olmadı. Sen hala ben demeğe
devam ettiğin müddetçe bu öz güvenlikten çıkar.

Mevlana’ya sormuşlar; “O kadar yazarsın, o kadar okursun ne bilirsin?”
Mevlana şu yanıtı verir.
“Haddimi bilirim.”
Haddini bilmenin birinci şartı da; Kendini bilmektir.