Rant tesisi mi spor tesisi mi?

Abone Ol

1997-98 yılları Eskişehirspor'un mali yönden çöküş yılları

Kulübün uçan kuşa borcu var.
Tüm mal varlıkları hatta kulübe gelir sağlayan düğün salonu bile icralık durumda.
Tam da bu süreçte; başlarında efsane kaptan İsmail Arca ve efsane eski futbolcular Kanlıkavak bölgesinde alt yapı için tesis kurma çabasındaydı.
Kimi kum getirdi, kimi tuğla, kimisi çimento buldu.
Kısa zamanda tesisler yapıldı.
****
Ancak; bu yapının Eskişehirspor'a verilmesi, bu tesislerinde icra yolu ile satılacağı anlamına geliyordu.
İcra tehlikesine karşı yeni bir dernek kuruldu ve bu tesisler Eskişehir Futbol Altyapı Derneği üzerine kaydedildi.
Uzun bir süre bu tesislerin kaçak olduğu yıkılacağı söylendi.
Tesis yıkılmadı.
Halı saha ve soyunma odalarına ekler yapıldı.
Soyunma odalarının olduğu bölüm kondisyon salonları ve futbolcu yatakhanesi ve yemekhanesi ile kamp merkezine dönüştürüldü.
****
Halı saha, kafeterya gelirleri ve yardımlarla ile hizmet sürdürüldü.
Tepebaşı Belediyesi sporcular için her gün sıcak yemek yardımı yaptı.
Diğer kurumlar da destek verdi.
Aradan 21 yıl geçti.
Ne olduysa, oldu.
Kira ve işgaliye ödemelerinin yapılmadığı gerekçesiyle, Odunpazarı Belediyesi düğmeye bastı.
Burası büyük paraların havada uçuştuğu rant tesisi değil, spor tesisi.
Başkanı, yönetimi olan yasal bir dernek.
****
Taşınmazım dediği yeri; yıllık 80 bin, üç yıllık 240 bin liraya ihaleye çıkardı.
Bu karar üzerinden; herkes birilerini dövmeye başladı.
Taraflardan birisi Eskişehir Futbol Alt Yapı Derneği, diğeri Odunpazarı Belediyesi.
Ama; anlaşılmaz bir şekilde Eskişehirspor Kulübü de bu tartışmanın içine çekildi.
****
Aslında tartışılması gereken bu derneğin Eskişehirspor'a katkı verip vermediği; bu güne kadar kaç futbolcu yetiştirdiği ve bu futbolcuların kaçının ilk lisansı hangi kulüpte çıktığı olmalıydı.
Bugün Eskişehirspor profesyonel kadrosundaki kaç futbolcunun bu Alt Yapı Derneğinden yetiştiği.
Belediye alacağının peşine düşmüş.
Kim halkı, kim haksız buna hukuk karar verecektir.
Benim; üzüldüğüm şey.
İsmail Arca ve arkadaşlarının üst üste koyduğu tuğlaların yıkılması.
Eskişehirspor ile anılan bu tesislerin Eskişehirsporla ilgisi olmayan kurumlara devredilmesi.
Umarım; herkes aklını başına alır.