Paket tur sözleşmeleri

Abone Ol

Kış aylarına girdiğimiz şu günlerde paket tur ile yurt dışı veya yurt içi gezi düzenlemek isteyen tüketicilerimizin mağdur olmamaları ve hizmet sağlayıcıları ile yapacakları sözleşmeleri kurumsal olan firmalarla yapmaları konusu önemlidir. Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği bu konuda açıklayıcı bilgiler vermektedir.

***

İlgili yönetmelik, tüketicileri sözleşme ve bilgilendirme yükümlülüğü konusunda; “Paket tur sözleşmesinin kurulmasından önce katılımcıya ön bilgilendirme amaçlı broşür verilmesi zorunludur. Katılımcıya sunulan broşür veya ekinde; paket turun vergiler dahil toplam fiyatı, ön ödeme tutarı ve kalan bedelin ödeneceği tarih bilgilerinin yanı sıra paket turu oluşturan hizmetler kapsamında bulunması halinde, yolculuğun başlangıç ve bitiş tarihi ile yeri, kullanılan ulaşım araçlarının türü ile yolculuğun sınıfı, hareket ve dönüş tarihleri, saatleri ve yerleri, konaklama tarihleri de belirtilerek konaklamanın türü, yeri, nitelikleri, sınıfı ve bu sınıflandırma Türkiye’de uygulanandan farklı ise bu farklılığa ilişkin uyarı, yemek planı, yolculukta izlenecek güzergâh, paket turun özelliklerine uygun olarak pasaport, vize, yaş ve sağlık şartlarına ilişkin bilgi, paket turun düzenlenmesi için asgari bir katılımcı sayısı öngörülmüşse bu sayı ve bu sayıya ulaşılamadığı takdirde katılımcıya paket turun iptalinin bildirileceği son tarih, 14/9/1972 tarihli ve 1618 sayılı Seyahat Acentaları ve Seyahat Acentaları Birliği Kanunu’na göre düzenlenmesi zorunlu sigorta ile varsa diğer sigortalara ilişkin bilgi, turist rehberliği hizmetlerine ilişkin bilgi bulunmalıdır. Katılımcıya verilen broşürde yer alan bilgiler paket tur düzenleyicisi ve aracısı için bağlayıcıdır. Broşürde yer alan bilgiler sözleşme kurulmadan önce broşürde açıkça belirtilmek ve katılımcıya bildirilmek şartıyla sözleşme kurulduktan sonra ise tarafların açık mutabakatı ile değiştirilebilir.”

***

Sözleşme düzenleme yükümlülüğü: Paket tur düzenleyicisi veya aracısı, katılımcılarla paket tur sözleşmesi düzenlemek zorundadır. “Paket tur düzenleyicisi veya aracısı ve varsa temsilcisi ile katılımcının adı veya unvanı, açık adresi, telefonu ve diğer iletişim bilgileri, paket turun varış yerleri ile belirli bir süre kalınacak olması durumunda tarihleriyle birlikte kalış süreleri, paket turun Türk Lirası olarak vergiler dahil toplam fiyatı, Yönetmeliğin 9. maddeye göre fiyat değişikliğinin şartları ve paket tur fiyatına dahil olmayan vergi, resim, harç ve benzeri yasal yükümlülükler, ödeme planı ve şekli, katılımcı tarafından sözleşme kurulmadan önce paket tur düzenleyicisi veya aracısına bildirilen ve taraflarca kabul edilen özel talepler, mücbir sebep halleri ve bu hallerde tarafların hak ve yükümlülükleri, sözleşmeden dönme ve fesih şartları belirtilmelidir. Yurt dışı turlarda sözleşme bedeli döviz cinsinden belirlenebilir. Ödemede hangi kurun esas alınacağı sözleşmenin kurulması esnasında taraflarca belirlenir.”

***

Yolculuk öncesi bilgilendirme: Paket tur düzenleyicisi veya aracısı, paket turu oluşturan hizmetler kapsamında bulunması halinde, turun başlamasından yurt içi turlar için en az yirmi dört saat, yurt dışı turlar için ise kırk sekiz saat önce katılımcıyı bilgilendirmek zorundadır. Sözleşme ve bilgilendirmenin şekli, sözleşme içeriğinin değiştirilmesi ve paket turun iptali, fiyat değişikliği, sözleşmenin esaslı unsurlarında değişiklik, paket turun iptali, sözleşmenin gereği gibi ifa edilmemesi, sözleşmenin eksik ifası, sözleşmenin devri, sözleşmenin feshi gibi pek çok konuda tüketicilerimize paket tur gezisi öncesi mutlaka Paket Tur Yönetmeliği’ni incelemelerini öneririm.