Ekonomi

Gümüşte sert düşüş!

Gümüş piyasasında dalgalı seyir devam ediyor. Haftanın son işlem gününde ons fiyatı yeniden 59 doların üzerine çıksa da, haftalık kayıpların önüne geçemedi. Değerli metal, haftayı yaklaşık yüzde 9 düşüşle tamamlayarak üst üste ikinci haftasında da yatırımcısını üzdü.

Abone Ol

Piyasalarda satış baskısının temel nedeni ise ABD Merkez Bankası'nın (Fed) faiz politikasına ilişkin beklentiler oldu. Güçlenen dolar ve Fed'in sıkı para politikasını uzun süre koruyacağı yönündeki mesajlar, gümüş başta olmak üzere değerli metaller üzerinde baskı oluşturdu.

Fed Başkanı Kevin Warsh'ın enflasyonla mücadelede taviz verilmeyeceğini açıklaması, faiz indirimlerinin yakın zamanda gündeme gelmeyeceği beklentisini güçlendirdi. Bu durum, güvenli liman olarak görülen gümüşe olan talebin zayıflamasına neden oldu.

Öte yandan Fed'in 2026 yılına ilişkin kişisel tüketim harcamaları (PCE) enflasyon tahminlerini yukarı yönlü revize etmesi ve mayıs ayında PCE enflasyonunun yüzde 4,1'e yükselmesi de piyasalarda sıkı para politikası beklentilerini artırdı.

Uzmanlar, Fed'in faiz indirimine yönelik net bir sinyal vermemesi ve doların güçlü seyrini sürdürmesi halinde gümüş fiyatlarında dalgalanmanın devam edebileceğini belirtiyor. Yatırımcıların önümüzdeki süreçte Fed'den gelecek açıklamaları ve ABD enflasyon verilerini yakından takip etmesi bekleniyor.