Eskişehir CHP'de son yaşananlar ve Süllü'nün yalnızlığı...

Abone Ol

Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt söyledi katıldığı televizyon programında.

İl başkanı, 14 ilçenin başkanı ve 9 belediye başkanı bir araya gelmiş geçenlerde.

Toplantıda, Özgür Özel ve Ekrem İmamoğlu'nun başlattığı ve sürdürdüğü değişim doğrultusunda hareket etme kararı alınmış.

***

Bu şu anlama geliyor.

CHP'nin Eskişehir'de örgütü ve belediye başkanlarının tamamı Özgür Özel yönetiminin alacağı her karara, belirleyeceği her yol haritasına koşulsuz destek verecek.

Ayrı bir parti kurulması halinde, tam kadro yeni partide konum alınacak...

***

CHP'de yaşananlar ortadayken Eskişehir'de böylesine yapılan önemli bir toplantının ve bu toplantıda alınan böylesine önemli bir kararın özellikle il başkanı tarafından neden kamuoyuna duyurulmadığı enteresan.

Aynı toplantı ve alınan kararın kamuoyuna birkaç gün sonra Kazım Kurt'un duyurması da akıllara “Alınan karar duyulsun, sonradan kıvıranlar olmasın” niyetiyle yapılmış olduğunu getiriyor.

***

Her neyse...

Dikkat ederseniz toplantıda milletvekilleri yok.

Ancak...

Belediye başkanları, il ve ilçe başkanları ile meclis üyeleri önceki gün Mahmudiye'de buluşmuş.

Bu buluşmada milletvekilleri Utku Çakırözer ile İbrahim Arslan da var.

Buradan da anlaşılacağı üzere iki milletvekili de örgüt ve belediye başkanları ile aynı düşünce ve birlikte hareket etme içinde.

***

Her iki toplantı da var olan bir tabloyu yani, CHP'nin Kılıçdaroğlu butlan yönetimi ile birlikte hareket eden milletvekili Jale Nur Süllü'nün yalnızlığını, tek başına kalmışlığını ortaya koydu.

Süllü partideki bu kırılma sonrası artık Eskişehir'de ve CHP içinde yalnız bir isim.

Ve o bu yalnızlığı bizzat kendisi tercih etti...

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

CHP'Yİ ANLATAN HİKAYE...

Bir köyde her yıl düzenlenen güreş turnuvası vardır.

Bu yıl da herkes toplanmış, pehlivanlar mindere çıkmış. Finalde iki kişi kalmış: biri köyün eski şampiyonu, diğeri yeni, genç ve oldukça çevik bir pehlivan.

***

Maç başlar, genç pehlivan zorlu mücadele sonunda eski şampiyonu bir oraya bir buraya vura vura yener.

Hakem elini kaldırır, galibiyetini duyurur, kalabalık coşar, zafer ilan edilir.

***

Ama o da ne?

Köy ağası birden ortaya atılır:

-“Bu maçta gölgede güreşildi, hakem iyi görmedi! Yeniden yapılsın!”

Millet şaşkın. Hakem diyor ki:

-“Ama kurallara göre oynandı, yanlış bir şey yok.”

Ağa bastırır:

“Ben kural falan bilmem, ben bu sonucu beğenmedim!”

***

Bunun üzerine genç pehlivanın hakkı elinden alınır, yeniden güreş düzenlenir.

Üstelik hakem de değiştirilir, kurallar da değiştirilir.

Ağanın dediği olur, güreşte perişan olan eski şampiyon galip ilan edilir.

***

Yukarıdaki hikaye aslında CHP'nin şu süreçte yaşadığı durumu en iyi anlatan hikayelerden biri olsa gerek...

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

YERİNDE, DOĞRU VE HAKLI BİR UYARI...

AK Parti Kongre Merkezi'nde gerçekleşen genişletilmiş il başkanları toplantısında konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, isim vermeden sosyal medyada etkileşim uğruna her yolu deneyen belediye başkanlarını uyarmış...

"Sosyal medyanın da tesiriyle etkileşim avcılığı denilen bir hastalığın hem toplumda hem kamuda hem de yerel yönetimlerde yayıldığını görüyoruz. Maalesef kendi arkadaşlarımızın bir kısmının da bilerek veya bilmeden bu ters akıntıya kapıldıklarına şahit oluyoruz" demiş uyarısında...

Erdoğan'ın çoğu söylemine katılmamakla birlikte bu uyarısının çok doğru ve yerinde olduğunu düşünüyorum...

Aynı haklı uyarının CHP'li belediye başkanlarının da üzerlerine alması gerektiğine inanıyorum.

,,,,,,,,,,,,,,,,