Tüsiad önemli bir çalışmaya imza atıyor. Covid 19 etkisinde "Türkiye'de Eğitim" raporu açıklanıyor.
Tüsiad'ın online olarak gerçekleşen paneline katıldım.
Raporda, salgınla birlikte yüz yüze eğitime ara verilmesinin etkileri analiz ediliyor.
Okul terki, öğrenme kaybı, çocuğun iyi olma hali
ve çocuk koruma sisteminin süreçten olumsuz etkilendiği belirtiliyor.
...
Türkiye OECD ülkeleri arasında yüz yüze eğitimin yapılamadığı,
okulların en uzun süre kapalı kaldığı ikinci ülke konumunda oluyor.
Tüsiad Başkanı Simone Kaslowski:
"Eğitim bir kriz anında dahi bir ülkenin feragat edemeyeceği
en önemli konuların başında gelmeli.
Yeni eğitim dönemine başlarken önceliğimiz okulların açılması kadar,
her önlem alınarak açık tutulması yönünde de olmalı.
Bugün verilen eğitimin etkilerini 15-20 yıl sonra gözlemleyeceğiz,
o nedenle hata yapma lüksümüz bulunmuyor" ifadesini kullanıyor.
...
Bilim insanlarının önümüzdeki süreçte salgınların devam edeceği
öngörüsü doğrultusunda, önümüzdeki belirsiz ve zorlu süreçler
ancak eğitimin tüm paydaşlarının dayanıklılığının güçlenmesi ile aşılabilir.
Anne babalar okulların açılmasını hem istiyorlar, hem de endişeleniyorlar.
Buna endişeli ve çaresiz isteme hali diyebiliriz,
çünkü pandeminin çocukları üzerindeki etkilerini gördüler
ve hem kendi ruh sağlıkları hem de çocuklarının gelişimsel sağlığı için
çocuklarının okula gitmesini istiyorlar,
çünkü okul dışında riskleri azaltacak bir destek mekanizmaları yok
değerlendirmesi yapılıyor.
...
Türkiye OECD ülkeleri arasında Meksika'dan sonra
okulların en uzun süre kapalı olduğu ikinci ülke oldu.
İstanbul özelinde çocukların yüzde 11,3’ünün yeni dönemde
okula devam etmeyeceği öngörülüyor.
Türkiye'de yaklaşık 160 bin öğrencinin okulu terk etme riski bulunuyor.
Okulların kapalı kaldığı süre ile öğrencilerin gelecekteki gelirleri arasındaki
ilişkiye bakan araştırmalar, düşük gelirli ülkelerde
gelecekteki gelirlerde 2.833 dolar,
orta gelirli ülkelerde 6.777 dolar,
yüksek gelirli ülkelerde ise 21.158 dolar azalma olacağına işaret ediyor.
...
Salgın döneminde 4-17 yaş grubunda olan çocukların
gelecekteki potansiyel kazançları yılda yüzde 5 azalıyor.
Kırsal alanlardaki öğrencilerin yaklaşık yüzde 60'ının
uzaktan eğitime erişim için gerekli teknolojik koşullara sahip olmadığı belirtiliyor.
Okul öncesinden başlayarak sosyal ve duygusal,
disiplinler arası çalışmayı geliştiren
STEM +A, dijital ve yabancı dil becerileri gibi
21. yüzyıl becerilerinin kazandırılması yaşamsal önemde görülüyor.