Yaz aylarının başlaması ile tüketicilerimizin tatil planlarını yaptığı günlerde TÜKBİLDER(Tüketiciyi Bilgilendirme ve Bilinçlendirme Derneği ) olarak Tüketicilerimizin tatillerinin sorunsuz geçmesi ve tatil hizmet alımı sözleşmelerinin eksiksiz yapmaları, tatillerini geçirecek oteller hakkında araştırma yapmalarını, otel konaklama hizmeti satan turizm acenteler hakkında güvenilir olmaları ve TURSAP üyesi olup olmadıkların konusunda tüketicilerimizi iyi bir araştırma yapmaları konusunda bilgilendirmiştik.
***
Ayrıca o tarihlerde Ticaret Bakanlığı ’da ‘’Tüketiciler, herhangi bir konaklama rezervasyonu yapmadan önce, tesisin Kültür ve Turizm Bakanlığından işletme belgeli olup olmadığını, tesis reklamlarında belirtilen yıldız sayısını kontrol etmeleri, bu konuda, "www.kulturturizm.gov.tr" ve "https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9579/turizm-tesisleri.html" adresli internet sitelerinden, seyahat acentelerine ilişkin bilgilerin doğruluğu konusunda ise "www.tursab.org.tr" internet sitesinden sorgulama yapılmaları ve Rezervasyon yapılacak internet sitesinin Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi'ne (ETBİS) kayıtlı olup olmadığının kontrol edilmesi gerekiyor. Sosyal medya veya e-posta benzeri mecralardan ulaşan konaklama tekliflerinin doğrudan kabul edilmesi yerine, rezervasyon işlemlerinin konaklama yapılacak tesise ilişkin seyahat acenteleri veya doğrudan tesise ait internet sitesi üzerinden gerçekleştirilmesi’ ’Yönün de tüketicilerimize uyarılarda bulunmuştur.
***
Tüketicilerimiz her ne kadar tatil ve otel konaklama hizmetlerini almaları konusunda sözleşme yapmış olsalar da ve iyi bir araştırma yapmalarına rağmen maalesef ki bazı tatil otel konaklama hizmetlerinin ayıplı çıkması sebebiyle bazı tüketicilerimiz ne konaklama hizmetini alabilmişler nede ödedikleri ücreti geri alabilmişlerdir. Tüketicimizin başından geçenleri özetleyecek olursak; Tüketicimiz yaz başında Tatillerini geçirecek otel konaklama hizmeti almak için bulundukları şehirde ki turizm acentesine gider otel konaklama, yeme, içme ve diğer aktiviteleri hizmeti almak istediğini söyler. Hizmeti satan turizm acente yetkilisi tüketicimize sunacakları hizmetler hakkında sözlü, görsel yazılı bir şeklide broşürler ile de destekleyerek iyi bir reklamını yaparlar. Yaptıkları reklamlar ile tüketiciler ikna ederler ve bir sözleşme imzalatırlar. Tüketicimiz tatile gitme zamanı geldiğinde bahsedilen otele giderler. Tüketicimiz Otele vardıklarında karşılaştıkları manzara karşısında ile şok olurlar. Çünkü konaklama hizmeti satın aldıkları Turizm acentesinin anlattıkları ve görsel olarak gösterdikleri otel hakkındaki hizmetleri anlatan broşürlerde gösterilen hizmetlerinin hiç birinin doğru olmadığını görürler. 
***
Tüketicimizin gördükleri. Konaklama için hizmet satın aldıkları otelin banyo havlularının yıpranmış ve kirli olduğu, tuvalet klozetlerinin sararmış ve pis olduğu, Otel odlarında bulunan mobilyalarının bakımsız ve kirli olduğu, oda içiresinde bulunan Klimaların çalışmadığı, yeme ve içme bölümünde verilen hizmetim yetersiz olduğu bu ve buna benzer turizme yakışmayan manzaraların olduğu ve daha önemlisinin de Tüketicilere vaat edilen hizmetlerinin yerine getirilemediği tüketicilerin şikayetleri arasında olduğunu söyleyebiliriz. Kovid-19 Virüsünün yaygın olduğu günlerde birde bu kadar hijyen ’den yoksun bir durum karşısında kalan tüketicimiz Tatbikîde bu durumda, bu olumsuz manzara karşısında orada kalmak istemediklerini kendilerine, vaat edilen konaklama hizmetlerinin broşürlerde, internet sitelerinde ve yapılan sözleşmede bahsedildiği gibi olmadığını otel yöneticilerine bildirmelerine rağmen otel yönetimi ‘’bu şekilde kalırsanız kalın otelin durumu bu, size de ödediğiniz ücreti geri vermeyiz’ ’şeklinde saygısızca yaklaşımda bulunmuşlardır. Tüketicilerimiz karşılaştıkları olumsuz görüntüler ve otel yönetiminin saysızsa yaklaşımları karşısında hem maddi hem de manevi zarar uğramışlardır. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında kanun bu tür olumsuzlukları ‘’Ayıplı Hizmet’’ olarak değerlendirmiştir.
Tüketicilerimiz daha bilinçli olduklarından bu ve buna benzer olumsuzlukları belgeleyerek tüm yasal haklarını aramakta kararlılar. Ayrıca yanıltıcı reklam yolu ile mal ve hizmet satan firmalar hakkında da Reklam Rekabet Kuruluna da başvurularını yapmışlardır. Bu tür şikayetlerin ve mağduriyetlerin son günlerde arttığını söyleyebiliriz.
***
Az karşılaşılan bir durumda olsa bu olumsuz durum işini yapan, işinde saygın olan turizm acentelerini bağlamaz. İşini iyi yapan ve tüketicilere hizmet veren turizmcimizi, Turizm acentelerini, tur şirketlerini ve otel konaklama hizmeti veren kaliteli otellerimizin olduğunu söylemek isterim. Başta Turizm Bakanlığı olmak üzere Tursab tüm denetim ve turizme, tüketicilere zarar verecek olan kişi ve merdiven altı dediğimiz belgesiz kaçak turizm şirketlerini sıkı bir denetimden geçirdiklerini biliyoruz. Tüketicilerimiz ise tatillerinde konaklama hizmeti verecek olan otellerin tüketicilere nasıl bir hizmet sunacaklarını broşürlerde ve internet sitelerinde gösterilen hizmetlerinin doğru ve güvenilir olup olmadığı konusunda iyi bir araştırma yapmalarını ve Ticaret Bakanlığının yukarıda bahsettiği şekilde hareket etmelerini öneririm.