Geçtiğimiz günlerde bana ulaşan tüketicimiz başından geçenleri anlattı bende sizlerle paylaşıyorum ki dikkatli olun diye. Tüketicimizin kapı zili çalar, Tüketicimiz kapıyı açmadan kim o diye seslenir ve cevaben’ ’Biz su analizi yapmaya geldik ’derler Tüketicimiz kapıyı açar ve karşısında iki kişi ellerinde çantaları ile çok samimi bir şekilde hal hatır sorarlar ve konuya girerler’ ’Biz sizin içme suyunuzun analinizi yapacağız ve içme suyunuzun ne kadar bulanık olduğunu göreceksiniz ayrıca siz içme suyunu pahalıya alıyorsunuz’’ Diyerek ısrarlı bir şekilde evde bulunan içme suyunu analiz etmek istiyorlarmış
 
***
Tüketicimiz ise gelen kişileri evine almak istemez ve teşekkür ederek ‘’ben içme suyumdan memnunum’’ dese de karşı taraf ısrar eder ve ‘’biraz bize müsaade edin suyunuz analiz edelim ve size arıtma takalım ve çok memnun kalacaksınız’’ diyerek gerçek amaçlarını ortaya koyarlar. Tüketicimiz sinirlenir ben sizi eve alamam ve içme suyumdan da memnunum ayrıca siz hangi sıfatla hangi yetki ve bilgi ile su analizi yapacaksınız der kapıyı kapatır 
***
Tüketicimiz bu konuyu köşenizde gündeme alırsanız sevinirim dediği için konuyu sizlerle paylaştım. Öncelikle tüketicimize çok teşekkür ederim bilinçli bir tüketici olduğu belli. Tüketicimiz haklı bu kişiler hangi yetki ve bilgi ile su analizi yapacak ki? Tüketicilerin kullandıkları içme sularının markası ne olursa olsun nasıl bir analiz yapacaksınız? Bu konuda uzmanlığınız var mı veya yetki sahibimisiniz? Ayrıca çat kapı gelme olur mu? İnsanlar müsait mi değil mi?
***
Gelen kişiler iyi niyetlide olabilirler, Ticaret Bakanlığınca verilen İş Yeri Dışında Satış Yetki Belgesi var mı? Ayrıca Ticaret yapan kişilerde olabilir ve yetki belgeleri de olabilir. Ama bu tüketicimizin anlatıldığı gibi olamaz. Böyle mal satışı kabul edilemez. İnsanların kafasını karıştırarak mal satılmaz. Siz bir mal satacaksanız malınızı tanıtabilirsiniz. Broşürler ile desteklersiniz ama öyle tüketicinin evine girerek mevcut kullandığı suyu kötüleyerek mal satamazsınız 
***
Tüketicilerimiz bu yöntemle bir mal aldığında 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması hakkında kanun ve iş yeri dışında kurulan sözleşmeler yönetmeliğinde’ ’Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir’ ’demektedir. Yine işyeri dışında kurulan sözleşmelerde olması gereken bileğilerin satış sözleşmesinde eksiksiz bulunması zorunluluktur. Bu durumla karşılaşan tüketicilerimiz kanunda belirlenen zaman diliminde cayabilirler. Cayma işlemini mutlaka yazılı bildirimle yapmak gerekir.