Tüketicimizin altı yıldır kullandığı kombisi arızalanır ve hemen internet arama motorundan kullandığı kombinin markası ile servis arar ve bulunduğu yerleşim alınana yakın servis adresini bulur. Tüketicimiz yetkili servis sandığı servisi kombi arızasının tamiratı için evine davet eder. Tamir için gelen servis yetkilisi olduğunu söyleyen görevli kombi üzerinde yarım saat çalışma yapar ve ‘’kombinizin arızası yapıldı artık kullanabilirsiniz’’ der. Tamirci tüketiciden yedi yüz TL tamir bedeli olarak alır gider.
***
Tamirci gittikten bir saat sonra kombi yeniden aynı arızayı yapar. Tüketicimiz hemen sözde yetkili servisi tekrar arar ve durumu anlatır. Servis tüketiciye akşam saatlerinde randevu verir ve gelip tekrar kombiye bakacağını söyler. Ancak servis görevlisi söylediği saatte gelmez. Tüketicimiz servis görevlisini telefonla arar ancak servis yetkilisinin telefonu kapalıdır. 
***
Bu kış gününde evde iki küçük çocuğu ile soğukta ne yapacağını bilemeyen tüketicimiz çocukları ile mağdur olur ve soğuk bir evde kalmak zorunda kalırlar. Gecenin geç saatlerinde ise çocuklarını da alarak babasının evine gitmek durumunda kalır. 
***
Ertesi sabah yeniden kombi servis görevlisini arayan tüketicimiz maalesef ki sonuca ulaşamaz. Tüketicimiz bize ulaştı, başına gelen bu durumu bizimle paylaştı bu durumda ne yapması gerektiğini ne gibi hakları olduğunu sordu. Kendisine öncelikle kombi tamiri için ‘’SERBİS ‘’ sistemi üzerinden kombisinin markasına ait gerçek yetkili servise ulaşmasını sağladık. Tüketicimize yasal haklarından bahsettik 
***
Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa gözetimi genel müdürlüğü geçtiğimiz yıllarda tüketicinin gerçek yetkili Servislere ulaşılması için ’SERBİS’’ sistemini kurdu. Tüketicilerimiz ürünlerinin arızalanması halinde gerçek yetkili servislere www.servis.gov.tr' sitesini kullanarak yetkili servislere ulaşabilirler veya doğduran internet arama moruna SERBİS yazdıklarında bile karşılarına çıkacaktır.
***
SERBİS sistemine kayıtlı yetkili servislerin bulunduğunuz yere en yakın adresleri ve iletişim numaraları çıkıyor. Bu sistemle gerçek yetkili servisler ile malın tamiratını yaptırabilirsiniz. Böylelikle gerçek olmayan sahte servislerde sizleri mağdur etmemiş olurlar. Gerçek servisler malın garantisi bitmiş olsa dahi hizmet vermek zorundadır.