Tüketiciler olarak son yıllarda ihtiyaçlarımızı daha çok internet üzerinden yapıyoruz. Ancak internet üzerinden yapılan alışverişlerde zaman zaman sorun yaşıyoruz. Yaşadığımız sorunlar bazen kendimizden kaynaklı bazen de karşı taraftan kaynaklı olabiliyor. Her iki durumda da yaşadığımız sorunların başlıca sebepleri arasında ya güvenli olmayan internet satış sitelerinden alışveriş yapıyoruz veya yapılan alışverişlerin bir sözleşmeye dayalı olmadığı ve sadece görsel olarak görüp beğendiğimiz bir ürünü sipariş ederek alıyoruz. Oysaki almış olduğumuzun ürünün faturası var mı, karşı tarafın açık adresi var mı yok mu pek bakmıyoruz. Ürün kalitesini ve ürün fiyatı araştırması yapmıyoruz. Bu nedenle de bazı sıkıntılar yaşıyoruz.
***
Bir başka mağdur olduğumuz durum ise internet alışverişlerini 6502 Sayılı Tüketicinin korunması hakkında Kanun ve mesafeli satış sözleşmeleri yönetmeliği ‘’Mesafeli satış sözleşmeleri’’  olarak değerlendirmektedir ve tüketicilere 14 gün içinde her hangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir’ ’diyerek tüketiciye cayma hakkı vermiştir. Biz bu süreyi kaçırabiliyoruz. Çünkü yapmamız gereken cayma hakkımızı hemen yazılı bildirimde bulunmak yerine karşı tarafı telefonla arayarak caydığımızı sözlü olarak söylemekle yetiniyoruz ancak bu sürenin kaçmasına neden oluyor. Ayrıca İlgili kanun, tüketici sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. ’diyor yani siz sipariş etmiş olduğunuz malı teslim almadan da cayma hakkını kullanabilirsiniz.
***
İlgili kanun her ne kadar ‘’tüketici mesafeli satış sözleşmesinden on dört gün içinde her hangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir’ demiş olsa da bazı durumlarda cayma hakkı bulunmuyor. Nedir o sözleşmeden cayılamayacak olan İstisnaları durumu? Mesafeli satış sözleşmeleri yönetmeliğine göre ‘’Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz. Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler, Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler, Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler. Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan, iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler. Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler. Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmelerden Tüketicilerin cayma hakları yoktur. Mesafeli satış sözleşmelerinden bu şartlar oluşması durumunda mesafeli satış sözleşmesinden cayma hakkımızı kullanamayız. Bu nedenle yapacağımız alışverişleri bilinçli yapmalıyız.