Tüketici olarak 6502 sayılı tüketicinin korunma hakkında Kanun’a göre pek çok haklarımız var. Ancak bazen haklı iken haksız duruma düşebiliyoruz, bazen de haksız iken haklı olduğumuzu iddia ediyoruz. Geçtiğimiz günlerde tüketicimiz bir mağazadan bir kıyafet alıyor almış olduğu kıyafeti mağazaya geri vermek istiyor.
Mağaza görevlisi ‘’üründe ayıp yok bu nedenle geri alamayız’’ diyor. Tüketici -satıcı arasında tartışma çıkıyor.
***
Bu durumda satıcı haklı -tüketicimiz haksızdır. Tüketicilerimizin yasal hakları kanunla belirlenmiştir. Mağaza yetkilisinin dediği gibi tüketicimiz malın iadesini yapamaz. Ancak tüketicinin satın almış olduğu mal ayıplı mal olması veya taksitle satış sözleşmesi ile malı almış olması gerekir o zaman malın iadesini yapabilir.
.
***
Tüketici olarak mağazalardan alınan mallarda ayıplı mal değil ise malı iade edemeyiz. Bazı mağazalar satış politikaları gereği sattıkları mallarda değişim hakları veriyorlar bunu da değişim kartları ile beyan ediyorlar. Bu durum sanki yasalmış gibi anlaşılmasın tüketici yasası açık olarak tüketicilerin alışverişlerde hakları ve mal alımlarında cayma veya geri verme haklarını belirlemiştir. Yani almış olduğumuz kıyafet ayıplı değilse ve kıyafetle ilgili değişim kartı verilmemişse malı geri veremeyiz.

.***
Mal alımlarında cayma haklarımızın olduğu yerler:

Tüketicilerimiz; Mesafeli satış sözleşmesinden14 gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

***
Tüketicilerimiz; İş yeri dışında kurulan (kapıdan )satış sözleşmesinden;14 gün içerisinde her hangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

***
Tüketicilerimiz; Taksitle satış Sözleşmesinden; 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir

***

Alışverişlerinizde mutlaka fatura veya fiş alın. Ayıplı mal ve hizmetleri kabul etmeyin. Etiketsiz ürün almayın. Kampanyalı satışlara dikkat edin. Kapıdan ve mesafeli alışverişlerde dikkatli olun. Taksitli alışverişlerde sözleşme yapın. Mal alımlarında Garanti belgesi ve Türkçe kullanım kılavuzu isteyin. Yetkili servisleri tercih edin. Servis raporlarını saklayın.