Eskişehir Hasan Polatkan Havalimanının uçuşlara kapatılmasıyla başlayan tartışmalar kentin gündemini işgal etmeye devam ediyor.
Eskişehir Havalimanının uçuşlara kapatılmasından sonra kamuoyu baskısıyla harekete geçen iktidar partisinin kentteki temsilcileri konuyu Ulaştırma ve Altyapı Bakanıyla görüştüler. 
Devamında ‘Eskişehir Havalimanının uçuşlara kapatılmasıyla ilgili sorunun çözüldüğünü’ duyurdular.
Kararın geri alındığı şeklinde yapılan açıklama doğal olarak kentteki ilgili çevreler tarafından olumlu karşılandı ancak memnuniyet ne yazık ki çok uzun sürmedi.
İktidarın Hasan Polatkan Havalimanını ‘işlevsizleştirme’ planlarının devam ettiği ortaya çıktı.
Neden derseniz, geçen haftanın uçuş sonuçları durumu gayet iyi açıklıyor.
‘Şirketlere Eskişehir’e uçmayacaksınız’ yazısı gönderen ve yoğun tepkiler üzerine geri adım atan Bakanlık bu kez de şirketlere “Bir kez Eskişehir’e uçacaksınız, iki kez Zafer’e uçacaksınız baskısı yapmaya başladı.
Eskişehir’e yolcu taşıyan üç şirket geçen hafta Eskişehir havalimanına yapacakları 8 uçuştan 6’sını Kütahya Zafer Havalimanına kaydırmak zorunda kaldı.
Geçen yıl Hasan Polatkan Havalimanından seyahat eden yolcu sayısı yüz bin seviyesindeyken böyle devam ederse bu yıl çok daha düşük sayıda kalacak.
Avrupa’daki vatandaşlarımız başta olmak üzere Eskişehir havalimanını kullanan herkes mağdur olacak. 
Ticaret ve sanayi kesimi başta olmak üzere Eskişehir ekonomisi çok olumsuz etkilenecek.
Havaalanının sahibi olan Eskişehir Teknik Üniversitesi (ESTÜ)’nün bütçesi de milyonlarca liralık kayıp yaşayacak. 

“Zafer Havalimanını kurtarmak için” getirilen uçuş yasağı karşısında Eskişehir’deki kamuoyu tepkisinin iktidar kanadında yeterince karşılık bulmadığı anlaşılıyor.
Gelinen noktada ‘Sorunla ilgilenmiş ve çözüm elde etmiş görüntüsü veren’ iktidar partisinin milletvekili ve yöneticilerinin ‘samimiyetsizliğini’ kayda geçirmek gerekli.
“Hasan Polatkan Havalimanını işlevsiz hale getirmeyi zamana yayma politikasına” hizmet edenlerin Eskişehir halkına doğruları söylemeleri gerekirdi ancak bugüne kadar böyle bir bilgilendirme yapılmadı.
Kentin ilçe yollarında her gün yaşanan kazalar nedeniyle can kayıplarına duyarsız kalan bahsedilen siyasetçilerden bu konuda farklı bir duruş beklemek zaten mümkün değil.

Diğer yandan Hasan Polatkan Havalimanı tabelasında adı bulunan ESTÜ yetkililerinden de böylesine önemli bir gelişme hakkında bugüne kadar herhangi bir açıklama yapılmadı.
ESTÜ Rektörü’nün konuya duyarsız kalmasını anlamak mümkün değil.
Kendisine siyasi çevreleri rahatsız etmemek adına bu konuda ‘konuşma yasağı’ getirilmiş olabilir mi, bilemiyoruz.
Hiç kuşku yok ki üniversiteler bulundukları kentle bir bütündür ve kentin geleceğinde önemli rolleri vardır.
2007 yılında aldığı işletme ruhsatı ile “Dünyanın ilk ruhsatlı üniversite havalimanı” olarak tarihe geçen Eskişehir havalimanının sahibi olan üniversitenin böyle bir olumsuzluk karşısında sessiz kalmasını anlamak gerçekten de mümkün değil.
Bünyesindeki Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesinde verdiği eğitim hizmetleriyle öncü konumda olan üniversitenin yönetimi, ulusal ve uluslararası hava taşımacılığı etkinliklerinin siyasi nedenlerle kurumun elinden alınmasını izlemeye devam ediyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın kentin geleceğine ve diğer ülkelerle bağlantısına çok yönlü darbe vuracak olan kararlarına karşı tepkisiz kalan yöneticilerle ilgili yorumu siz okuyucuların takdirine bırakıyorum.
… 
Tekrar vurgulamakta yarar var.
Havacılık ve savunma sanayinin üretim ve hizmet gereksinimleri konusunda tartışılmaz liderliği olan ve önemli bir “Havacılık Merkezi” konumundaki Eskişehir’in havaalanı fiilen yok ediliyor.
İktidar partisinin temsilcileri “Sorunu çözdük” reklamını yaparak kentteki insanları yanıltmaya devam ediyor. 
Eskişehir Hasan Polatkan Havalimanı, Kütahya Zafer Havalimanındaki hesap hatası nedeniyle oluşan kamu zararını kapatmak için feda ediliyor.
İktidar, ülkenin her yerinde görkemli havalimanı açma törenleri yaparken Eskişehir’de ise gizlice havalimanı kapatma töreni yapıyor.  
Üzülmemek elde değil.