Yaptığımız alışverişlerde ihtiyacımız olan malları alır iken malın fiyatı, malın faturası, malın garanti belgesi ile satılmak zorunda olan garanti belgesini ve yine malla ilgili kullanma kılavuzunu mutlaka alıyoruz ve mutlaka da almalıyız.  
**
Garanti belgesi yönetmeliğinde, bilinçli tüketicinin yapması gerekenler açık açık belirlenmiş ve garanti belgesi aslında almış olduğumuz malın arızalanması durumunda garanti içerisinde malın ücretsiz tamiri ile ilgili olan ve malın tamirinin yapılamaması halinde tüketicinin diğer haklarını anlatan yazılı bir belgedir.
***
Bu Yönetmeliğin amacı; garanti belgesi ile satılmak zorunda olan malları belirlemek ve garanti belgesine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. Garanti Belgesi Düzenlenmesine İlişkin Esaslar Garanti belgesi düzenleme zorunluluğunda Üretici ve ithalatçılar, tüketicilere yönelik ürettikleri veya ithal ettikleri, bu Yönetmeliğe ekli listede yer alan kullanılmamış mallar için bu Yönetmelik hükümlerine uygun olarak anlaşılabilir bir dilde, açık, sade ve okunabilir bir şekilde garanti belgesi düzenlemek zorundadırlar. 
***
Garanti belgesinin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi sorumluluğu ve bu sorumluluğun yerine getirildiğinin ispatı satıcıya aittir. Garanti belgesi kâğıt üzerinde yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı aracılığıyla verilebilir. Tüketicinin talep etmesi halinde kâğıt üzerinde yazılı olarak verilmesi zorunludur.
***
Garanti belgesinde bulunması zorunlu bilgiler; Üretici veya ithalatçı firmanın unvanı, adresi, telefonu ve diğer iletişim bilgileri ile yetkilisinin imzası ve kaşesi, Satıcının unvanı, adresi, telefonu ve diğer iletişim bilgileri ile yetkilisinin imzası ve kaşesi, Fatura tarih ve sayısı, Malın cinsi, markası, modeli ile varsa bandrol ve seri numarası, Malın tüketiciye teslim tarihi ve yeri, Garanti süresi, Azami tamir süresi, Bütün parçaları dahil olmak üzere malın tamamının garanti süresince garanti kapsamında olduğuna ilişkin bilgi, tüketiciye sağlanan seçimlik haklara ilişkin bilgi, Kullanım hatalarına ilişkin bilgi, Tüketicilerin şikayet ve itirazları konusundaki başvurularını tüketici mahkemelerine ve tüketici hakem heyetlerine yapabileceklerine ilişkin bilgi, Varsa tüketiciye sağlanan diğer haklar.
***
Arızalanan malın tamiri için gereken azami süre 20 iş günüdür. Peki, nasıl hesaplayacağız iş günlerini; Ulusal, resmî ve dini bayram günleri ile yılbaşı, 1 Mayıs, 15 Temmuz ve pazar günleri dışındaki çalışma günleridir. Belgesiz mal almayın Aldığınız malların başta faturasını, garanti gerektiren mallarda garanti belgesini, kullanma kılavuzunu mutlaka alınmalı ve saklanmalı. Arızalan malın tamiri için servise verdiğiniz de mutlaka servis arıza belgesini tarihide atılmış şekli ile alın Yukarıda özetlediğim garanti belgesi yönetmeliğinde bulunan haklarımızı bilelim ve ihtiyaç duyulduğunda garanti belgesi yönetmeliğini inceleyebiliriz.