2021 yılı içeresinde tüketici hakem heyetlerine yapılan tüketici –satıcı-sağlayıcı arasında yaşanan uyuşmazlıkların karar ve dosya sayıları başlıklar halinde geçtiğimiz günlerde istatistik olarak Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel müdürlüğü tarafından kamuoyu ile paylaşıldı.
***
Açıklanan istatistik rapora göre 2021 yılında Ülke genelinde 630.852 adet satıcı-sağlayıcı-tüketici arasında yaşanan uyuşmazlık şikayet konusu olmuş il ve ilçelerde bulunan tüketici hakem heyetlerince karara bağlamış. Eskişehir’de ise 10 bin üzerinde tüketici hakem heyetlerine şikayet başvurusu yapılmış ve sonuçlandırılmış.
 ***
Şikâyet konusu olan tüketici –satıcı-sağlayıcı arasında yaşanan uyuşmazlıklar sayısal ve sektörel baz da; Perakende ticaret sektörü, abonelik hizmetleri sektörü -finansal hizmetler sektörü. Ürün ve hizmetlerde ise internet abonelikleri, ayakkabı, cep telefonu, kredi kartı üyelik ücreti, mobilya, gsm aboneliği şeklinde sıralanarak devam ediyor.
***
Açıklanan istatiksel bilgilere göre; %52 tüketicilerin haklı olduğu %48 oranında ise satıcı sağlayıcıların haklı olduğu görülmekte. 2021 yılında şikayete konu olan mal ve hizmet alımlarında yaşanan uyuşmazlıkların parasal değeri ise 870 Milyon TL olarak görülmüş. Pandemi nedeniyle tüketici hakem heyetlerine yapılan şikâyetlerin %55 oranın da e- Devlet üzerinden yapılmış.
***
Tüketici-satıcı arasında yaşanan uyuşmazlıklar için hakem heyetlerine şikayet konusu olan mal ve hizmet alımlarında başvuru parasal değerleri 2022 yılı için yeniden düzenlenmiş ve buna göre tüketicilerimizin tüketici hakem heyetlerine şikayet konusu olan başvurularında fatura bedeli 10.280 liranın altında ise İlçe tüketici hakem heyetlerine. Büyükşehir statüsünde olan illerde mal ve hizmet alımlarında fatura değeri 10.280 ile 15,430 TL lira arasındaki uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine başvur yapabileceklerdir. Tüketicilerimiz mal ve hizmet alımlarında fatura bedeli 15.430 TL üzerinde yaşanan satıcı-tüketici uyuşmazlıklarında ise arabulucu ve Tüketici Mahkemelerine başvurabilecekler. 
***
Ülke genelinde tüketici – satıcı-sağlayıcı arasında yaşanan uyuşmazlıklarda altı yüz binden fazla şikâyet konusunu karara bağlayan il ve ilçelerde bulunan tüketici hakem heyetlerinin özverili çalışmaları ve objektif olarak verdikleri kararları için teşekkür etmek isterim.