Telefonu 30 saniyede açmayan yandı!

10 Mayıs 2016 14:51
Telefonu 30 saniyede açmayan yandı!

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, elektrik dağıtım şirketlerine müşteri memnuniyeti ile ilgili yeni kriterler getirileceğini bildirdi.

Basına kapalı yapılan toplantıda Albayrak, çağrı merkezlerini kendi danışmanlarının aradığını belirterek, çağrı merkezi performans ve çalışan sayılarını paylaştı. Albayrak, şu anda var olan "15 gün içinde yazılı cevap" ve "Maksimum 30 saniyede çağrı karşılama" kriterlerinin yanına, "maksimum hatta bekletme süresi, sorun çözme oranı, konuşma kalitesi ve bilgi düzeyi, cevaplama oranı" gibi yeni değerlendirme kriterlerinin belirlendiğini söyledi.

DÜZENLİ KARNE

Elektrik dağıtım sektöründe faaliyet gösteren 21 dağıtım şirketinin yöneticileri ile hafta sonunda Trabzon'da toplantı yapan Albayrak, öncelikle bir sunum yaparak, müşteri memnuniyeti temelli yeni dönemi anlattı. Edinilen bilgiye göre, tüm firmaların farklı denetim mekanizmaları ile denetleneceği süreçte, firmaların 4 temel alanda yükümlülükleri olacak. Her alanın kendi içerisinde değerlendirme kriterleri olacak. Firmaların düzenli olarak karneleri olacak. Karnelerde belirlenen eksik ve sorunlu alanlarda, öngörülen periyotlarda iyileştirme sağlanmadığı takdirde yasalardaki müeyyideler devreye girecek. Enerji Bakanlığı, Müşteri Memnuniyeti'ni belirlemek için, "Tedarik Kalitesi ve Sürekliliği, Yatırımlar, Müşteri Hizmetleri, Kurumsal İletişim" alanlarına bakacak. "Tedarik Kalitesi ve Sürekliliği" alanında, firmaların kesinti süreleri ve sıklığını, eksiksiz ve el değmeden müşteri bazlı tespiti sağlanacak. Bu kriter firmaları yatırım önceliklendirmesi, tedarik kalitesi ve sürekliliği için teknik performansı artırmaya yönelik olacak. "Yatırımlar" başlığı altında Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) ile firmaların arasında belirlenmiş yatırımların gerçekleşme oranları kriter olacak. "Müşteri Hizmetleri" başlığı altında her firmaya ilk karneleri verildi. Enerji Bakanlığı'nın firmalara karne olarak dağıttığı ankette vatandaşlara öncelikle genel olarak aldıkları elektrik dağıtım hizmetinden memnun olup olmadıkları soruldu. Vatandaşlara elektrik kesilmeleri sıklığı, ortalama süresi, kesinti olduğunda nereyi arayacaklarını bilip bilmediklerine ilişkin sorular yöneltildi. Son 6 ay içinde elektrik dağıtım şirketine işlerinin düşüp düşmediği, düştüyse, işlerinin kolay çözüp çözmedikleri, yetkili kişiye kolayca ulaşıp ulaşamadıkları, ne kadar süre bekletildikleri, şikayetlerinin ne kadar sürede değerlendirildiği, personelin kendilerine yaklaşımının nasıl olduğu da soruldu.

ÇAĞRI PERFORMANSI

Bakan Albayrak'ın, bu başlık altında çağrı merkezi performansının en kritik kriterlerden birisi olduğunu vurguladığı belirtildi. Dünyadan örnekleri paylaşan Albayrak'ın, mevcut çağrı merkezleri performanslarını değerlendirdiği kaydedildi. Albayrak'ın kurumsal iletişim konusunda da etkili ve vatandaşa doğrudan temas eden politikalar izlenmesi gerektiğini söylediği, iletişim alanında mutlaka stratejilerinin olması gerektiğini, kendi itibar ölçümlerini yaptırarak vatandaşların gözünde nasıl bir noktada olduklarını görmelerini ve buna göre kendilerini geliştirmeleri gereken alanları belirlemelerini, eksiklerini gidermelerini vurguladığı öğrenildi.

Yorumlar (0) / Onay bekleyen (0)

Yorumlar editör onayından sonra görünecektir.

Yorum Ekle

ESKİŞEHİR'E YENİ YAŞAM ALANI
ESKİŞEHİR'E YENİ YAŞAM ALANI
Eskişehir ve bölgeye değer katacak kentin yeni yaşam merkezi Cassaba Modern, 2018’in son çeyreğinde kapılarını açmaya hazırlanıyor.
  TARİFELİ UÇUŞLAR  YENİDEN BAŞLASIN
TARİFELİ UÇUŞLAR YENİDEN BAŞLASIN
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’u ziyaret eden CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer, Hasan Polatkan Havaalanı’nın yolcu ve kargo taşımacılığında daha işler hale getirilmesi ve tarifeli uçak seferlerinin başlatılmasını istedi.
DOLANDIRILMAKTAN SON ANDA KURTULDU
DOLANDIRILMAKTAN SON ANDA KURTULDU
Eskişehir'de telefon ile aranarak kendisini polis olarak tanıtan şahısların isteği sonucu bankadan kredi çekip şüphelilere havale yapmak isteyen yaşlı adam, polis ekiplerinin aldığı önlem sayesinde dolandırılmaktan son anda kurtuldu.
SİVRİHİSAR'DA KURTULUŞ SEVİNCİ
SİVRİHİSAR'DA KURTULUŞ SEVİNCİ
Sivrihisar ilçesinin düşman işgalinden kurtuluşunun 97. yılı coşkuyla kutlandı.
BU BULVAR TRAFİĞE KAPATILACAK
BU BULVAR TRAFİĞE KAPATILACAK
Selami Vardar Bulvarı’nın bir bölümü tramvay hattı uzatma çalışmaları nedeniyle geçici süreyle araç trafiğine kapatılacak.
BU KADARINA PES!
BU KADARINA PES!
 Eskişehir’de Hz. Ali'nin torunu olduğunu söyleyerek koyun çaldığı iddia edilen şahsın yargılandığı dava başlandı. 
ÜRETİCİLERE LAVANTA FİDESİ DAĞITILDI
ÜRETİCİLERE LAVANTA FİDESİ DAĞITILDI
Tarım ve Orman Bakanlığı'nın, “Itri ve Tıbbi Bitkiler ile Boya Bitkileri Yetiştiriciliğinin Geliştirilmesi Projesi” kapsamında Eskişehir'deki üreticilere lavanta fidesi dağıtıldı.
SEFERBERLİK ÇAĞRISI
SEFERBERLİK ÇAĞRISI
Türk Hava Yolları (THY) Teknik A.Ş. Genel Müdür Danışmanı Halil Tokel, Eskişehir'de katıldığı toplantıda, sanayicilere seslenerek, "Bütün firmalarımızı, mümkün olduğu kadar havacılıktaki tam bağımsızlığı sağlamak için kalkınma seferberliğine davet ediyoruz" dedi.
SALÇAYA ZAM YAPMADILAR
SALÇAYA ZAM YAPMADILAR
Türkiye genelinde artan salça fiyatlarına karşı duran Sarıcakaya ilçesindeki kadınlar, kendi ürünlerini eski fiyattan satmaya devam ediyor.