SKANDAL KARAR

Son Güncelleme : 08 Ocak 2018 10:01
SKANDAL KARAR

Önceki gün Valilik'te yapılan toplantıda termik santralin kurulacağı arazinin 'tarım dışı amaçla kullanıma açılması' oylanmış, nitelikli çoğunluk sağlanmadığı için 'Evet' çıkmamıştı. Buna rağmen 'arazinin oy çokluğu ile tarım dışı kullanıma açıldığı' yönünde karar alındı.

 ÖNCE KARAR YOK

Valilik'te yapılan toplantıda Vali Özdemir Çakacak,  Tarım İl Müdürü, İl Deftadarı, Çevre Sağlık İl Müdürü ve DSİ Bölge Müdürü, ESOGÜ Ziraat Fakültesi yetkilisi  'Evet' oyu vermişlerdi. Büyükşehir Belediyesi, Zıraat Mühendisleri Odası, TEMA ve Ziraat Odası temsilcileri 'Hayır' oyu kullanmıştı. Kararın çıkması için 3'de 2'lik oy gerekiyordu. Bu sağlanmadığı için karar alınamamıştı.

BİR GÜN SONRA VAR

Ancak Valilik tarafından  toplantıya katılan birimlere dün ' Alpu da termik santralin kurulacağı alanın tarım dışı kullanımına oy çokluğu ile karar verilmiştir' yazısı gönderildi. Altına imza atmaları istendi. Karara karşı çıkanlar 'Muhalefet şerhi koyuyor, ret ediyorum' notu düşerek imzaladı. Termik santralin önünü açmayı amaçlayan bu karar skandal olarak nitelendirildi.

Yorumlar (44) / Onay bekleyen (4)

Yorumlar editör onayından sonra görünecektir.

Yorum Ekle

vatandaş

05 Ocak 2018 08:04
Toplantıda olan insanların hepsi atanmış insanlar seçilmiş insanlar değil nasıl bir karar çıkabilir ki :) Bir kerede Halka sorun refandum yapın. Halkın kararına göre hareket edin

necmi çalış

05 Ocak 2018 10:29
sayın eskişehir halkı birlik olmamız lazım yarın çok geç olabilir siyaseti çıkarları bir kenara bırakalım bu şehir bizim hükümetler yöneticiler gelir geçer...

Mistik

05 Ocak 2018 09:15
Seçimlerde olduğu gibi burada da keyfiyet sözkonusu. Gidişat belli, sonuç belli. Hiç oylamaya, araştırmaya gerek yok. Hukuk hak getire. Geri dönüşü olmayan, şehrimize çok zarar verecek olan termik santrali tüm itirazlara rağmen ne yazık ki inatla kurulacak. Allah sonumuzu hayır etsin.

hasan

05 Ocak 2018 10:27
Vali, Tarım İl Müdürü, İl Defterdarı, Çevre Sağlık İl Müdürü ve DSİ Bölge Müdürü her an resmi gazetede yayınlanacak kararname ile başka bir ile atanacak ve termik santralin etkilerinden kurtulacak. Bizim başka bir şehre gitme şansımız olmadığı için çoluk çocuğumuzla birlikte zehirle baş başa kalacağız.

Nasrettin Hoca

05 Ocak 2018 10:28
Bize Kurtuluş Savaşı şehitlerinden emanet kalan topraklarımıza, bizim onayımız dışında bir kararın uygulanma ihtimali yoktur.

Ceylan

05 Ocak 2018 12:06
Referandum yapın kardeşim. Hani halkın kararı çok önemli ya sizin için, hani çok demokratiksiniz ya !!!

Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü

05 Ocak 2018 08:31
Müdürlüğün isminde “Tarım” geçmesine rağmen tarım dışı kullanıma açılmasını savunmak ve evet demek, nasıl bir aklın ve mantığın sonucudur sayın İl Müdürü?

asi003

05 Ocak 2018 07:30
Akp büyükşehir belediyesini zor alır..bundan sonra..?daha da alamaz yani...

Ahmet Kirkali

05 Ocak 2018 06:29
Eskisehirimizi yakacaksiniz. Yaziklar olsun bide Belediyeyi alacaginizi saniyorsunuz. Yok size oy moy. Sonra hoca yasli enerjisi bitti gorun bida gelince sizin iciniz curuk daha ne olsun.

Eskişehirli

05 Ocak 2018 11:10
Toplantıdan nitelikli karar çıkmamasına rağmen valilikten böyle bir yazı gitmesi hangi mantıkla izah edilirki resmen metazori bir imza isteme olmuş.Sonra tarımda bu kadar dışa bağımlı hale gelmişken tarım arazilerinin talan edilmesi hayret edilecek bir şey sonra git sudandan iki milyon dönüm arazi kirala tarım yapmak için.

Ahmet

05 Ocak 2018 02:43
Ülkeye bak be,muhteşem ülkeyiz vesselam.Hak,hukuk,düzen,kural,yasa hiçbirşey kalmadı.Adamlar kafalarına göre çıkmayan oyu,çıktı deyip geçirmeye çalışıyorlar.Yetkililer Lütfen Engelleyiniz.

Yazık

04 Ocak 2018 22:12
Eskişehire ceza akılları sıra ama bu halk bunun hesabını sandıkta sorar

Vatandaş

05 Ocak 2018 08:01
İnşallah bu işin altında önce siz kalırsınız.

kaan

05 Ocak 2018 07:21
bunlara gün gelecek sandıkta hesap soracağız

HER İŞ BÖYLE ZATEN

05 Ocak 2018 06:47
DÜMENDEN OYLAMA ????

murat öztürk

05 Ocak 2018 15:08
Santral yapılsın iş alanı olur diyenler çok beklerler. Sanki çalışanları Eskişehir'den temin edecekler de...Bir de Es Es nickini kullanmışlar. Bu yorumları yapanlar kesinlikle Eskişehirli değillerdir...

dost

05 Ocak 2018 15:22
seçilmişler nereye giderse gitsin bu topraklar bizim sonuna kadar direneceğiz akp li milletvekilleri nerede onlar ne düşünüyor bu konuda bir duyalım bakalım halkın yanındalarmı yoksa koltuk sevdasındalarmı bilelim

kömürlü günler

05 Ocak 2018 10:41
Başkanlık seçiminin provası niteliğinde bir sonuç.ülkeyi atatürk bile kurtaramayacak,adli makamlar çoktaaaaaaaan kendini teslim etmiş milletçek geçmiş olsun,el-fatihaaaaa

Mehmet Günaydın

06 Ocak 2018 01:03
TMMOB Çevre Mühendisleri Odası, 2017 Hava Kirliliği Raporu'nu açıkladı. Havası en temiz iller; Artvin, Bitlis, Eskişehir, Yozgat, Kırşehir ve Kırıkkale. Kirletmeyin Allah aşkına.

AKAY

06 Ocak 2018 08:28
Eskişehir den elinizi ayağınızı çekin...Enerji bir şekilde üretilir ama toprak ve insan sağlığı giderse geri gelmez..İş alanı açılacakmış topraklar giderse Alpu da tarım yapan çiftçi ne iş yapacak..Termik Santral kurulursa eğer Alpu ovası biter,Eskişehir hava kirliliğinden yaşanmaz hale gelir..Yapmayın...Etmeyin...

Necip

05 Ocak 2018 22:01
"Evet" oyu verenlerden biri de Osmangazi Üniversitesi,Ziraat Fakültesi temsilcisi değil mi? Neden onların ismi haberde geçmiyor. En verimli tarım arazilerinin tarım dışı kullanılmasına Osmangazi Üniversitesi nasıl evet diyebilir.Bunu düşünmek gerekiyor.

veli

05 Ocak 2018 22:10
Eğer bir termik santralda 5.000 kişi çalışacaksa, o santral hiçbir teknoloji kullanmayan karadüzen çalışan dünyanın en verimsiz santralı demektir.

Eses

05 Ocak 2018 20:41
Bu konuda referandum istiyoruz! Oldu bittiye getirme çabalarını kınıyoruz! Ayrıca 6 evet 4 hayır oyunu hesaplamak için Evet/(Evete+Hayır)=6/(6+4)=6/10=0,6 yapar. Üçte iki oran ise 2/3=0,66 eder. 0,6<0,66 olduğu için nitelikli çoğunluk sağlanamamıştır. Nitelikli çoğunluğun bulunmaması uygulamaya engeldir. Ortaokulda sizin matematik dersine bedenci giriyordu her halde.

deniz

05 Ocak 2018 22:20
Çevre örgütüne göre : Kahramanmaraş, Kütahya, Zonguldak, Manisa Soma gibi yerlerde ise termik santrallerden kaynaklı hava kirliliği yaşanıyor.

deniz

05 Ocak 2018 22:19
Çevre mühendisleri odasının ölçümlerine göre : Havası temiz çıkan 6 il Artvin, Bitlis, Eskişehir, Yozgat, Kırşehir ve Kırıkkale oldu. AKP Eskişehir'e termik santral kurarak bu sayıyı 5 'e indirmek için kolları sıvadı.

Ceylan

05 Ocak 2018 17:44
@Alibaba 10 un 2/3 ü 6,6 yapar. Önce bilgin olsun sonra yorumun. Aklından hesaplayamıyorsan ( ki sanmıyorum yapabileceğini ) hesap makinesi kullan, insanları cahilce eleştirirken.

Ali Mert

10 Ocak 2018 08:54
Bacalarda filtre de olsa yoğun kül emisyonları akarsu orman hava ve toprakta büyük tahribat yaratmaktadır.Lütfen aklınızı kiraya vermeyin yeter artık.Alternatif elektrik üretim araçları var.Doğalgaz Rüzgar Güneş enerjisi vs.Kanser olmak kader değildir.

meral kazan

05 Ocak 2018 23:23
Eskisehir halkina sesleniyorum, bir gun bir araya gelin ve bu karara oy verenlerin ofislerinin onunde gosteri yapin, telefon edin, gazetelere yazi yazin.

meral kazan

05 Ocak 2018 23:18
ilerlemis memleketlerde HALK oy verir, ya ozel bir secimle yada normal secimlerde. Neden bu oy halka sunulmadi. Eskisehirimizi batirmak istiyorlar.

Mehmet Günaydın

05 Ocak 2018 18:43
YAZIKLAR OLSUN.

İdealist

05 Ocak 2018 20:07
Türkiye nin 3. Büyük rezervi tespit edilmis bu bir sekildr ekonomiye kazandirilacaktir . maden kapali bir sekilde isletilecegi soyleniyor . santral mihalıcikta zaten mevcut yetmiyorsa yanina insa et yenisini komuru cikarin tirla veya ray doseyip tren le naklettir komuru santralde elektirige cevirin

Gariban

04 Şubat 2018 10:12
Şimdi burada eleştiri yapanlar santral açıldığında yakınlarını işe aldırmak için dokuz takla atar öpmedik el bırakmazlar..

Osman Bozkurt

05 Ocak 2018 12:31
KADIN,ÇARŞAFINI GİYMİŞ DIŞKAPIYI AÇIP ÇIKARKEN KOCASINDAN MÜSAADE İSTİYOR HESABI..İL TOPRAK KORUMA KURULUNA BAZAN OLDU BİTTİ KONULAR DA GELEBİLİR ..İSTİM ARKADAN GELSİN HESABI.KURUL ONAY VERMEZSE İŞ BAKANLIKTA ÇÖZÜLÜR.

Bozdag

06 Ocak 2018 10:59
Siz hic bozdagdan Eskisehire baktiniz mi ,sehir gozukmuyor evet gozukmuyor bugun havada iyi sis yok soguk yok kar tkpi yok sehir niye gozukmuyor,termik santralden mi,inanmayan sehire bir tepdden baksinda gorsun,zehir neymiş gorsun,

Gurcan

06 Ocak 2018 10:34
Herkes sakarya nin diğer haberlerine yorum yapmayıp burada yorumda yoğunlaşmış, 200 bin araçla ayda 6 milyon egzoz ile sehir zaten karbonmonoksit ve kurşun ile alıyor zaten zehirini,onkoloji servislerini bi dolaşın çok bilmisler,

Yüksel

05 Ocak 2018 02:35
Alpu da tarım arazisi olmayan bir yer gösetersinler ve orada güneş santrali yapılmasın.şaka sanırım.her he he

Karar mı Kararsızlıkmı!!!

06 Ocak 2018 11:07
Milli Kaynaklar Milli Enerji!!!!! ABD devletinin gelisimini inceleyin,enerji politikalarına bakın..Mesela Chicago kenti bataklık üzerine kurulan şehir....Sehri yapabildiklerince ıslah etmeye çalısmıslar... Sen burda heykel,vazo,pismis toprak sempozyumu yap!!!! Sonra iş yok güç yok...Tabii belediyelere işe girip yan gelip yatarsan senden iyisi yok.. Sonra Hayır demesi kolay!!!!!!

Cevat

06 Ocak 2018 10:40
Maksat eskisehir halkını düşünmek değil muhalefet ve seçimlerden oy devşirme hesabi,,,madem bu halkı çok düşünüyorsunuz kullanma suyu ve ulaşım neden pahalı ,trafiğe neden çözüm yok,hadi iyisiniz termik bahane oyları korumak şahane dgeyinde bilelim,

eses

06 Ocak 2018 16:48
Termik santral yapilsin

mustafa şimşek

06 Ocak 2018 11:01
şimdi şu yorumları okuyunca bu eskişehir in neden bir bursa, adapazarı gibi olmadığını daha iyi anladım. Bu düşüncedeki insanlar ile anca kendi kabuğunda yaşayan bir il olur. Ama iş lafa gelince şehre yatrım gelmiyor, büyük firmalar fabrikaları buraya açmıyor diye hayfılanırlar. Şimdi şu yorum yapanların yarıdan fazlası termik santralin ne olacağını, nasıl çalışacağını bilmez. İstemiyoruz demek kolay, bu ülke için gerekli bir durum olması içinde destek vermek lazım. Evet diyenlere çok teşekkürler. İnşallah yapılır.

eses

05 Ocak 2018 14:48
Termik santral yapilsin ulkeye ve eskisehire faydasi cok olacak zaten faydali seylere hep karsi cikiyorsunuz suleyman soylu uyusturucu saticilarinin bacagini kirin diyor siz kirmayin diyorsunuz neden ulke dahami kotu olsun istiyorsunuz adam sizin cocuklarinizi koruma derdinde korku verilmezse cocuklarimizin durumu koyu olmazmi nasil bir zihniyete sahipsiniz

ali baba

05 Ocak 2018 10:51
6/4 =3/2 altıya dört = üçte iki değilmi biraz hesap kitap öğrenin.Ha pardon alayınız hesap uzmanıydı sizin.

is lazım

05 Ocak 2018 11:25
iş imkanı olur

eses

05 Ocak 2018 13:05
Santralin yapilmasini istiyorum cunku en az 5000 kisilik istihdam saglanacak issizlere care olacak hem zararli birsey degil sonucta bacalarda filtre olacak almanya munihte sehir icinde bile termik santral varken bu hayir oyu verenler neyin kafasi bu buyukersen yillardir sehire heykelden baska ne yapti kazim kurt kac yildir hamamyolunu bitiremedi yaptigi hic biseyde yok guzelim yesilleri yok etti iktidar koca hastaneyi bitirdi ustune hastanenin oraya ust gecidi biturdi bunlar iki tahtayi cakip bitiremedi nedense bu chp zihniyeti ulkeye faydali olacak seylere hayir diyor siz hayirdir teroristmisiniz siz
EKONOMİDE SIKINTI BÜYÜK
EKONOMİDE SIKINTI BÜYÜK
Kristal İş Şube Başkanı Erdal Akyazı, sahte enflasyon rakamlarına karşı gerçek enflasyonu göstermek istediğini belirterek alışverişe çıktı. Alışverişi 102 lira tutan Akyazı “Aldığım ürünler 2 kişiye 2 gün zor yeter” dedi.
ESKİŞEHİR ANİMASYON MERKEZİ OLACAK
ESKİŞEHİR ANİMASYON MERKEZİ OLACAK
Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA) Genel Sekreteri İsmail Gerim, öncelikli amaçlarının Eskişehir'i animasyon merkezi yapmak olduğunu belirtti.
PERSONELE YANGIN EĞİTİMİ
PERSONELE YANGIN EĞİTİMİ
Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı, okullar başta olmak üzere resmi ve özel kuruluşlardaki yangın eğitimlerine devam ediyor.
ŞANS ODUNPAZARI'NA GÜLDÜ
ŞANS ODUNPAZARI'NA GÜLDÜ
On Numara oyununun bu haftaki çekilişinde Odunpazarı'ndab bir kişiye ikramiye çıktı. Şahıs 85 bin 659 lira 25'er kuruş ikramiyenin sahibi oldu.
DAYANIŞMA VURGUSU
DAYANIŞMA VURGUSU
Eskişehir Ticaret Borsası Başkanı Ömer Zeydan, enflasyonla mücadelede de oda ve borsaların dayanışma içinde hareket edeceğinin altını çizdi.
HALK MARKET 3 YAŞINDA
HALK MARKET 3 YAŞINDA
Odunpazarı Belediyesi'nin ihtiyaç sahibi vatandaşlara erzak kolisi göndermek yerine, ihtiyaç duydukları ürünleri kendilerinin seçmesini sağladığı sosyal yardım modeli olan Halk Market, 3 yılı geride bıraktı.
GASP ZANLISI YAKALANDI
GASP ZANLISI YAKALANDI
Eskişehir'de silahlı gasp ve hırsızlık suçundan aranan şüpheli, tren garında uygulama yapan polis ekipleri tarafından yakalandı.
PROJELERE HAYRAN KALDILAR
PROJELERE HAYRAN KALDILAR
Tekirdağ’dan Eskişehir’i gezmek için gelen Cumhuriyet Kadınları Derneği üyeleri ve CHP Kadın Kolları üyeleri, Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen’i ziyaret etti.
ÇAKACAK'TAN FIRSATÇILIK UYARISI
ÇAKACAK'TAN FIRSATÇILIK UYARISI
 Eskişehir Valisi Özdemir Çakacak, esnaf, firma ve her türlü işletmeyi, sunulan mal ve hizmetlerin haklı bir neden olmaksızın fiyatlarının yükseltilmemesi, stokçuluk yapılmaması, üretim yeri Türkiye olan mallar için Ticaret Bakanlığınca tespit ve ilan edilen şekil, logo veya işaret şartlarına uyulması hususlarına riayet edilmesi konusunda uyardı.