Plansızca reklama harcanan para, kaybedilmiş para ile eş değerdir

21 Eylül 2015 02:12
Plansızca reklama harcanan para, kaybedilmiş para ile eş değerdir

GÖNÜL KONUĞU/GÖNÜL ÖKTEMNe denir ''Bilgi çağındayız,Gelişim çağındayız, Teknolaji çağındayız..'' Doğru. Çünkü, 21.yüzyıldayız.. E,böyle olunca da lafla peynir gemisi yürümez, çağa ayak uydurmak içinde toplumsal olarak her alanda gelişmemiz,yenilenmemiz ilerlememiz gerek.Bunun içinde açıkcası çok çalışmamız gerek..Bu potanın içinde en önemli dal da Reklamcılık ve kurumsal iletimcilik.Acaba , reklam nedir? Reklamın yararları nelerdir? Hangi sektörler de reklamcılık yapılıyor?İşte bu konudaki tüm sorularımızı Reklam Ajansı Genel Koordinatörü ve Kurumsal İletişim Yönetmeni Ezgi Oktaş'a sorduk. Bakın Oktaş sorularımız nasıl yanırladı,bizleri nasıl aydınlattı:Kolay gelsin .yoğunsunuz..sizi tanıyoruz ancak birkez de sizi sizden tanıyarak söyleyişimize başlayalım mı? Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?Teşekkür ederim. Ankara Üniversitesi İletişim bölümleri fakültesi mezunuyum.Öğrencilik yıllarımda da mesleğimle ilgili de deneyimlerin oldu. Dil okulu gittiğim İngiltere’de üyesi olduğum JCI Derneği sayesinde , BBC South bürosunda kısa dönemli staj yapma imkanı buldum. Londra da flim yapımcılığı eğitimi aldıktan sonra memleketim olan Eskişehir'e döndüm. 2,5 yıl mağazacılık sektöründe yönetici olarak çalıştım. Sonra kardeşimle ortak olarak açtığımız bir tatlıcı dükkanı şubesinde çalışma hayatına devam ettim. Şu an ise ACT Reklam Ajansı Genel Koordinatörü ve Kurumsal İletişim Yönetmeni olarak iş hayatıma devam etmekteyim. Ayrıca Anadolu Üniversitesi Pazarlama Bölümü yüksek lisans öğrencisiyim 2001 yılından beride JCI ve bir ESGİAD üyesiyim. ETO’ da 14. komite başkanlığı ve GGK üyeliğimde devam etmekte.Peki, görev olarak neler yapıyorsunuz? Kısaca sözeder misiniz?Reklam ajansımız firmaların tüketicileriyle buluştukları alanlar da, kendilerini tanıtmaya yönelik faaliyetlerinde çözüm ortağı olarak çalışan, Eskişehir de 10 yıldır faaliyet gösteren ve 22 kişilik kadroya sahip bir tam reklam ajansıdır. Ajansımız , firmaların ekiplerinden biri gibi çalışır. Her müşterimizle genellikle haftada bir kez bir araya gelir ,nerdeyiz , nasıl ilerliyoruz? Konuşur, stratejimizi belirler ve ilerleriz. Birlikte çalıştığımız firmaların kurumsal iletişim stratejilerini belirlemek, yol haritası çıkarmak, talep ettikleri işin isteklerine uygun olarak üretilmesini sağlamak ve ajans içerisindek çalışma sistemini yönetmek benim görevlerim arasındadır.Eskişehir de reklamcılık... Ne dersiniz?Reklamcılıkta daha da bilinçlenmeye başladık. Sadece firmalar değil ajanslar olarak bizler de ... artık şehir, rekabetin, tanıtım ve reklam olmadan ilerlenemeyeceğinin , fark yaratmadan yükselemeyeceğinin farkında. Hatta bunun stratejik ve planlaması gereken bir süreç olduğunun da. Kaliteli işi ayırt edebiliyor. Tabi ki , daha öğreneceğimiz çok şeyler var sektör de. Örneğin dijital dünyasının etkisinin ne kadar büyük olduğu konusunda hem firmalar hem ajanslar olarak ilerlenecek çok yol var.Hangi sektör de daha çok reklamcılık yapılıyor ?Birlikte çalıştığımız çok farklı sektörden firmalar var. Eğlence , sağlık, konaklama, eğitim, perakende mobilya , yapı ürünleri , akademik faaliyetler gösteren birçok sektörden firma ile iletişim halindeyiz. Önce firmalarımızın faaliyet alanlarını çok iyi anlamamız gerekiyor sonra da firma iç dinamiklerini. İşte bu nedenle işimiz çok hareketli . Her gün yeni birşeyler öğrenmeye açık olmak zorundayız. Her gün yeni araştırmalar, yeni bilgiler, yeni sektörler öğrenmeye açıık olmamız gerekli.Aksi takdirde olduğumuz yerde sayarız.Hangi sektörler de reklamcılık yapılıyor sorusunun cevabı ise; tüketici olan her sektörün kendini bir şekilde tüketicisine tanıtmaya ve anlatmaya ihtiyacı vardır. Önemli olan ise doğru hedef kitleyi, uygun mecrada ulaşmalarını sağlamak.Reklamın yararları nelerdir ?Şu an tüm firmaların çabası markaları ile tüketiciler arasında duygusal bir bağ kurmak. Marka konumlandırmada duygulara hitap edebilmek, insana dokunabilmek çok önemli.Bu nedenle her markaya bir kişilik geriştiriyoruz . Kimi karizmatik, kimi asi, kimi duygusal v.b...Bu markalaşmanın bir prensibi haline geldi artık. Be nedenle reklam vermek yararlıdır yada değerlidir demek yerine, aksi örnekleri olsa da markalaşma sürecinin gerekliliklerinden sadece biri olarak sıralayabiliriz.Peki daha çok hangi reklam şekilleri isteniyor?Şuan dijital dünya , bu işin nabzının attığı yer. Ama bunun dışında geleneksel reklam anlayışı ise henüz tükenmedi. Hatta insertler, ilanlar outdoor mecralar, katologlar kullanılır durumda ve sonuç aldıklarımız arasında.En önemli sorununuz nedir?Yaptığımız iş hem yaratıcı, hem doğru hem de hızlı olmak durumunda, her göze hitap eden iş doğru iş olacak anlamına da gelmiyor. Yani sadece sanat yok işimizde bilgi de var fazlasıyla. Aceleye getirilmiş , önemi kavramadan plansız ve stratejisiz yapılan kampanyalar. En büyük sorunum. Çünkü firmalarımız bu işler için bütçe ayırıyorlar. Ayrılan bütçeyi en etkili kullanma konusunda ise sorumluluk sahibiyiz . Bu nedenle burdan bir kez daha tekrarlamakta sanırım sakınca yok. Plansızca reklama harcanan para kaybedilmiş para ile eş değerdir. En azından gözümde.Peki Eskişehir de yaşamaktanmemnun musunuz?Sunduğu kaliteli yaşam, kaliteli çevre, dürüst insanları ve çağdaş ile alışkanlık yapan bir şehir Eskişehir. Aslında ne onla ne onsuz.Teşekkürler...Her şey gönlünüzce olsun.

Yorumlar (0) / Onay bekleyen (0)

Yorumlar editör onayından sonra görünecektir.

Yorum Ekle

TRAMVAYDA GASP İDDİASI
TRAMVAYDA GASP İDDİASI
Eskişehir'de, tramvayda Türkmenistan uyruklu bir kişinin saatini gasbettiği öne sürülen şüpheli gözaltına alındı.
SIRAEVLER TRAMVAY İSTİYOR
SIRAEVLER TRAMVAY İSTİYOR
 Şeker Mahallesi TOKİ Sıraevler sakinleri, Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan Opera-Otogar tramvay hattından bölgeye bir bağlantı hattı çekilmesini istedi. 
 YOLLAR YENİLENİYOR
YOLLAR YENİLENİYOR
Büyükşehir Belediyesi Yol Yapım Bakım Onarım Dairesi’ne bağlı ekipler iş programları kapsamında üstyapı çalışmalarını sürdürüyor.
NESİLLER ARASI  KÖPRÜ KURUYORLAR
NESİLLER ARASI KÖPRÜ KURUYORLAR
Üç yıl önce kurulan Eskişehir Kayı Boyu Derneği; kültürel, sanatsal ve tarihi organizasyonları ile geçmiş ve gelecek nesiller arasında köprü oluyor.
METALE HAYAT KATANLAR
METALE HAYAT KATANLAR
Eskişehir Sanayi Odası'nın (ESO) sanayicilerin birbirleri daha çok tanımasına ve birlikte iş yapma kültürünün gelişmesine yönelik gerçekleştirilen fuarların ikincisi gerçekleştirildi.
İYİ PARTİ'DEN  ETB'YE ZİYARET
İYİ PARTİ'DEN ETB'YE ZİYARET
İYİ Parti Genel Başkan Yardımcısı Berna Sukas, Eskişehir Milletvekili Arslan Kabukçuoğlu ve İl Başkanı Ramis Tunca Eskişehir Ticaret Borsası Başkanı Ömer Zeydan ve Yönetim Kuruluna ziyarette bulundular.
SORUNLARI ELE ALDIK
SORUNLARI ELE ALDIK
AK Parti Eskişehir Milletvekili Emine Nur Günay, Avrupa Konseyi Parlamenterler Meclisi’ndeki görevi için yurtdışına çıkmadan önce önemli temaslarda bulundu.
ESKİŞEHİR'E AYRI  ÖNEM VERİYORUZ
ESKİŞEHİR'E AYRI ÖNEM VERİYORUZ
AK Parti Teşkilatlardan Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Erkan Kandemir, Eskişehir'de parti teşkilatını ziyaret ederek, tanışma ve istişare toplantılarına katıldı.
GAZİLER GÜNÜ KUTLANDI
GAZİLER GÜNÜ KUTLANDI
Eskişehir’de 19 Eylül Gaziler Günü düzenlenen etkinlik ile kutlandı.