MİLLİ TANKA TÜLOMSAŞ İMZASI

Son Güncelleme : 21 Şubat 2018 13:02
MİLLİ TANKA TÜLOMSAŞ  İMZASI

Türkiye'nin önde gelen 3 mühendislik şirketi, FİGES'in ana yükleniciliğinde milli ana muharebe tankı Altay'da kullanılacak güç grubunu geliştirmeyi hedefliyor. Projede TÜLOMSAŞ da yer alacak.

Yerli ve milli

Proje kapsamında, Altay tankının güç grubu ihtiyacının yerli ve milli imkanlarla karşılanması için Türk sanayisinin mevcut imkan ve kabiliyetlerinin azami derecede kullanılması amaçlanıyor. Ortaya çıkacak ürünle Altay tankının güç grubu konusunda yurt dışı bağımlılığının ortadan kaldırılması ve ihraç lisansına tabi olmayan güç grubunun geliştirilmesi öngörülüyor.

Teslim tarihleri alındı

Motorun üretiminde Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii AŞ (TÜLOMSAŞ) görev alacak. Lokomotif motorları üreten TÜLOMSAŞ, tank motoru için ortaya konulacak tasarımları hayata geçirecek. TÜLOMSAŞ'ın altyapısının yüzde 82'lik oranla böyle bir çalışmaya hazır olduğu belirlenirken, şirkete yeni ihtiyaçları için yüzde 18'lik makine desteği sağlanacak. İhtiyaç duyulan makinelerin teklifleri ve teslim tarihleri de alındı.

Seri üretim

Güç Grubu Geliştirme Projesi'nde ihtiyaç duyulan altyapının kurulmasıyla hiçbir ilave yatırım yapılmadan OSTİM Teknoloji AŞ ve TÜLOMSAŞ seri üretimi de başarıyla yürütebilecek. FİGES AŞ ve alt yüklenicileri, seri üretim için teklif vermeyecek, OSTİM Teknoloji AŞ ve TÜLOMSAŞ'a destek olacak. Güç Sistemleri Geliştirme Merkezi ve Test Merkezi de bu firmalara devredilebilecek.



Yorumlar (16) / Onay bekleyen (2)

Yorumlar editör onayından sonra görünecektir.

Yorum Ekle

Eskişehirli

21 Şubat 2018 10:57
TÜLOMSAŞ bu güne kadar kendisine verilen bütün görevleri layıkıyla yerine getirmiştir. İlk buharlı lokomotif Karakurt, İlk Türk Otomobili Devrim ve demiryollarında kullanılan bütün lokomotifler TÜLOMSAŞ tesislerinde üretilmiştir. Bunun yanı sıra İstiklal Harbi ve Kıbrıs Barış Harekatında ordumuzun ihtiyaçları doğultusunda gerekli teçhizatlar yine TÜLOMSAŞ tesislerinde üretilmiştir. Sizin bir Eskişehirli olarak TÜLOMSAŞ'ın tarihini bilmeden yorum yaptığınız aşikardır. Çünkü TÜLOMSAŞ'ın geçmişte ve günümüzde yapmış olduğu işleri bilen birisi TÜLOMSAŞ'ın Yüksek Hızlı Trenleri ve Altay tankı motorlarını üreteceğinden asla kuşku duymaz. Bizlerin Eskişehirli olarak TÜLOMSAŞ'a destek vermemiz bir hemşehrilik görevimizdir.

EMEKLİ

21 Şubat 2018 11:13
Sayın DENİZ TÜLOMSAŞ'a olan kinini kusmuşsun. ESKİŞEHİR de kurulduğu yıldan itibaren binlerce kişiye ekmek kapısı olan ESKİŞEHİR ekonomisini canlandıran büyük bir tesise haksızlık etmişsin.

denizli

21 Şubat 2018 10:51
birilerinin canı fena sıkılmış " afrin de kullanılan yerli ve milli silahlarımızdan , roket san füzeleri sanki terorist e değil de bunların kafasına düşmüş gibi çiyaklıyorlar .

sultan abdülhamithan

21 Şubat 2018 11:37
dışarıdaki düşmanları biliyoruz da , içimizdeki düşmanları bitiremedik , kurutamadık .

hasetinden çatlayanlar

21 Şubat 2018 10:59
milli altay tankı , ,dostta güven düşmana korku vermeye , hemen başlamış bile ..

abdülhamit i anlamak - herşeyi anlamak olacaktır.

21 Şubat 2018 12:39
1908 yılında SULTAN ABDÜLHAMİTHAN tarafından istanbul - medine arası 1464 km yapılan hicaz demir yolu kapsamında yapılan esk. cer atölyesi (tcdd) tülomsaş a bu kadar kin niye - hani demir ağlarla ördük tü anayurdu 4 baştandı .

ŞEHİR

21 Şubat 2018 10:48
ey deniz... sende devrim arabasının olmayışına çok sevindin değil mi? olmasın Tülomsaş' ta bir şey yapılamasın derdindesin değil mi? Tülomsaş başarısız olsun kimse kazanmasın, şehir kazanmasın, ülke kazanmasın değil mi? eeeyy deniz efendi... yazık sana yazık bu kafaya...

çin ata sözü

21 Şubat 2018 12:21
pirinç in içindeki kara taşlardan korkma , onların ne olduğu bellidir ,, sen beyaz taşlardan kork , senden görünüpte düşmana , kafir e çalışanlardan kork .

çamursuz şevket

22 Şubat 2018 21:11
olsun tabi hatta sadece motoru değil tamamını seri üretim olarak yapabilecek kabiliyetimiz var.yeter ki gözü tok namuslu insanlar görev alabilsin

oğuz

22 Şubat 2018 17:21
Birileri hala Türkiye'nin hiç bir şey üretemediğini veya yapamayacağını sanıyor veya bu iktidar yapıyorsa herşey kaka tülomsaşta devrim arabasından bahsediyor bir zat yapamadı diye YAPTI ama onun kafasındaki kişiler engelledi lokomotif yapamıyor diyor o kişi yapıyor daha öncede yaptı şimdide yapıyor yılda 75 dizel elektirikli lokomotif üretiyordu aynı zat tramvay yapamadı Eskişehir'e dedi Onuda aynı kafayı taşıyan büyükerşen abişine sorsun Deniz kardeşim

nurettin demir ağ

21 Şubat 2018 10:05
ey .. o dönem devrim arabasını ,nu .d . uçaklarını üretimini durduran güruf , bu sefer engel olamıyacaksınız . batı uşakları , artık batıya teslim olmayacağız . ya olacağız ya öleceğiz . İSTİKBAL GÖKLERDEDİR . RTE .

Mustafa KAYGISIZ

24 Şubat 2018 22:14
bildigim kadariyla tulomsas firmamiz guc grubu gelistirme projesine resmi olarak teklif vermedi.Savunma Sanayi Mustesarligi henuz bu ihaleyle ilgili kararini aciklamamis iken bu tur haberlerin yapilmasi spk mevzuati acisindan dogru degildir.Cunku halka acik firmalada bu ihaleye teklif vermistir,Yazilarimizi durustce yazalim.

Denize Cevap

22 Şubat 2018 22:48
Eyyyy deniz.milli ruh ve şuurdan yoksun kişi.Tülomsaş Devrimi yaptı baştakiler sahip çıktımı sen ona bak .Tank motoru Lokomotif motorların yanında serce kalır.Sen üzülllll hızlı trenide yapar.huy senin zihniyetine

hilmi

21 Şubat 2018 12:26
önce halkı birlik ve beraberliğini sağlamak lazım.insanlar mutlu olsun ondan sonra tank, top, tüfek hepsi yapılır.

ömerler ölmedi

21 Şubat 2018 11:56
tülomsaş ın yerine "şehit ömer halis demir " ismi verilsin bu fabrikaya .

deniz

21 Şubat 2018 08:39
ey tülomsaş sen devrim arabasıyla başladığın projeye devam edemedin , milli tren üreticem diyorsun oda lafta kalacak , kalkmış şimdi herşey bitmiş gibi tank işine giriyorsun...yaaa senin bunca şeyi yapacak kapasiten yok...neyin peşinden gidiyorsun , kimlerle aşık atıyorsun....insanlara umut verme türkiyede yapılacak projelerden yabancı sermaye birbir kaçıyor...millet artık aptal değil herşeyin farkında... cekle cakla bu gemi yürümez...dediğim gibi eskişehir için bir tramvay bile üretmediniz kalkmış büyük lokmayla oynuyorsunuz...
İNÖNÜ'DE ÖLÜMLÜ KAZA
İNÖNÜ'DE ÖLÜMLÜ KAZA
Eskişehir'de meydana gelen trafik kazasında 1 çocuk öldü, 6 kişi yaralandı. 
ÜSTÜNDEN 620 LİRA ÇIKTI
ÜSTÜNDEN 620 LİRA ÇIKTI
Vatandaşların duygularını sömüren dilencinin üzerinden tam 620 lira çıktı.
SARICAKAYA'DA  PALMİYE GÜZELLİĞİ
SARICAKAYA'DA PALMİYE GÜZELLİĞİ
Eskişehir'in Sarıcakaya ilçesine giren vatandaşları palmiye ağaçları karşılıyor.
SAĞLIK SOKAĞI İLGİ GÖRDÜ
SAĞLIK SOKAĞI İLGİ GÖRDÜ
Eskişehir İl Sağlık Müdürlüğünce 3-7 Eylül 2018 tarihleri arasında Porsuk Bulvarı Adalar mevkiinde düzenlenen, bazı genel sağlık hizmetlerinin ücretsiz olarak verildiği Halk Sağlığı Sokağı etkinliğine vatandaşların ilgisi büyük oldu.
LAİK EĞİTİM SİSTEMİ  SAVUNULMALI
LAİK EĞİTİM SİSTEMİ SAVUNULMALI
Eğit – Der Eskişehir Şubesi eğitim öğretim yılının başlamasının ardından basın açıklaması gerçekleştirdi. Şube Başkanı Emin Dağlı, Laik eğitim sisteminin savunulması gerektiğini söyledi.
KÖY ENSTİTÜLERİNDEN YARARLANILMALI
KÖY ENSTİTÜLERİNDEN YARARLANILMALI
Yeni Kuşak Köy Enstitülüler Derneği (YKKED Eskişehir Şube Başkanı İlyas Küçükcan yeni eğitim öğretim yılı ile ilgili basın açıklaması yaptı. Küçükcan "Nitelikli-işlevsel bir eğitim sistemi için, Köy Enstitüleri deneyiminden yararlanılmalı" dedi.
KERBELA ANILDI
KERBELA ANILDI
Odunpazarı Belediyesi, Aleviler için kutsal olan Muharrem Ayı nedeniyle Sahra-i Kerbela Yas-ı Matem etkinliği düzenledi.
GÖÇMEN AİLEYE YARDIM ELİ
GÖÇMEN AİLEYE YARDIM ELİ
Geçen sene zihinsel engelli çocuğu ile birlikte savaştan kaçarak Irak’tan gelen Türkmen annenin yokluk içinde yaşadığını tespit eden Eskişehir Havacılar Sosyal Yardımlaşma ve Kültür Derneği, ailenin evine yaklaşık 15 bin liralık eşya bağışladı.
DESTİCİ'DEN DESTEK SÖZÜ
DESTİCİ'DEN DESTEK SÖZÜ
Büyük Birlik Partisi (BBP) Genel Başkanı ve Ankara Milletvekili Mustafa Destici, Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu Başkanı Nadir Küpeli ve Yönetim Kurulu üyelerini ziyaret etti.