MALİYETİ 257 OKUL VEYA 11 HASTANE YAPIYOR

09 Ağustos 2018 16:37
MALİYETİ 257 OKUL VEYA 11 HASTANE YAPIYOR

Greenpeace Akdeniz'in 'Eskişehir'de termik santral neye mal olacak' isimli bir rapor açıkladı. Rapora göre termik santralim maliyeti ile Eskişehir'e 257 okul ya da 11 hastane yapılabiliyor.

Greenpeace Akdeniz'in 'Eskişehir'de termik santral neye mal olacak' isimli raporuna göre kamu şirketi olan Elektrik Üretim AŞ.'nin (EÜAŞ) ihaleyi kazanarak santrali yapacak şirkete vereceği 1 yıllık alım garantisi bedeli ile 257 okul ya da 11 hastane yapılabiliyor. Eskişehir'in verimli tarım arazilerine yapılmak istenen Alpu Kömürlü Termik Santrali'nin üç kez ertelenen ihalesinin 15 Ağustos'ta gerçekleşmesi planlanıyor.

Greenpeace Akdeniz'in 'Kömürü Es Geç' kampanyası kapsamında hazırladığı raporda, şirkete verilecek 1 yıllık alım garantisi bedeli ile kömürlü termik santral yerine kamu kaynakları ile neler yapılabileceği hesaplandı.

Raporda kullanılan Bahçeşehir Üniversitesi Ekonomik ve Toplumsal Araştırmalar Merkezi'nin hazırladığı finans modelleme çalışması sonuçlarına göre, Eskişehir Alpu Termik Santrali'ni yapacak şirkete verilecek 1 yıllık alım garantisi bedeli 1.987.012.653 TL. Bu tutar, Eskişehir ilinin toplam vergi gelirinin yüzde 79'una tekabül ediyor.

Greenpeace Akdeniz Projeler Hukuk Danışmanı Avukat Deniz Bayram, şöyle konuştu:

"Kamu kaynaklarının, kamu yararı için harcanması gerekir. Eskişehir'de yapılmak istenen termik santral, hava kirliliği kaynaklı hastalık ve erken ölümler ile tarım arazilerinin yok edilmesine neden olacak. Hazırladığımız bu raporda, santrale harcanacak vergilerimizle oluşan kamu kaynaklarıyla, eğitim, sağlık gibi alanlarda hayatımızda ne gibi iyileştirmeler yapılabileceğini ortaya koyduk. Amacımız, kömürlü termik santral projelerini yürüten kamu şirketi EÜAŞ'a bir çağrıda bulunmak: Kamu kaynakları ölüm değil yaşam için harcansın."

Yorumlar (11) / Onay bekleyen (0)

Yorumlar editör onayından sonra görünecektir.

Yorum Ekle

Halil Toksöz

10 Ağustos 2018 01:30
Osmanlıyı batırdıkları gibi, Cumhurıyeti de batırıp gidecekler.

B.l.ntt.........

09 Ağustos 2018 22:00
Yetti Artık Yemin Ediyorum Yetti....Yapın Yapında Sizde Kurtulun Bizde Kurtulalım...Alpu Halkı Zaten İstediğini akapeye Verdiği Oylarla Tarafını Belli Etti....Ben O zaman Göreceğim Ektiğinizden Mahsul Alabiliyormusunuz...Hava +Su Kirliliği ...2.Etap Şeker Fabrikalarından Nasibini Alacak ESK.Şeker Fabrikasıda Satılsında....Zaten Kota Konulan Ekimlerinizi Nereye Teslim Edeceksiniz...Elin Oğlu Alacak ESK.Şeker Fabrikasını 2 Yıl İşletecek 2.Yılda Ben Zarar Ettim....Vuracak Fabrikaya Kilidi....Arazi Mükemmel Rant..... Çıkacak AVM leri...İşte O Zaman 1 Dolar,1 TÜRK Lirası Olur.....Nasıl mı.? 1 Dolar 10 TÜRK lirası Olur...TÜRK Lirasından Sıfır Atarlar Tekrar Al Sana 1 Dolar,1 TÜRK Lirası......Ver Mehteri...Ver Çoşkuyu....1603 TL Asgari Ücret Alıp Kime Oy Verdin, Akapeye.....Onlara Don Gelen Bana Şalvar Gelir......Eşim Emekli...Ben 11500 Gün Üzerinden SGK Pirim En Yüksekten Yatırılan....4900+3750=8650....Çocuklar Kendi İşlerini Kurdular.....Ben Daha Niye Uğraşıyorsam....Bende Kendi Kendime Merak Ettim...... :D

Halil

09 Ağustos 2018 17:51
Yapılsın,yapılsın,sonra oradan zehirlenmeler için hastaneler yapılsın,istihkam olur,millet iş bulur,erken ölenlerin yerine işe girenler olur.Hizmet böyle olur, alkışlıyorum.

süleyman

09 Ağustos 2018 19:48
halkımız istiyorsa iki adet yapılsın bir tane yetmez

şeker

11 Ağustos 2018 06:42
iyi bir işe yarıyacaksa yapılsın

mustafaa

10 Ağustos 2018 15:13
okul zaten var. Hastahane desen her mahalleye bi tane yapğıldı nerdeyse. Enerji lazım Enerji ondan sonra gazı kestiler dolar yükseldi elektrik fiyatları arttı diye yırtınıyoruz

ENERJİ SAVAŞLARI BAŞLADI .

09 Ağustos 2018 21:53
BELÇİKA NIN GÖBEĞİNDE GENT şehrinde 3 ADET TERMİK SANTİRALİ VAR , BU GREEN PEACELER BURALARI GÖRMÜYORLARMI . yoksa bizi saf mı zannediyorlar .

ömer

10 Ağustos 2018 15:21
her şey okul ve hastane değil yeri gelir bu hastane ve okullara elektririk gerektiği için termik santrali yapmak gerekir.Verdiğiniz değerler bile bu projenin ne kadar büyük bir proje olduğunu neden engellenmeğe çelışıldığını çok net gösteriyor.Okulu yaparız hastaneyi yaparız fakat o okul ve hastaneye elektrik üretmezsek o okulun ve hastanenein bir anlamı kalmaz.

almanya da 22 ad nükler santral vaar .

09 Ağustos 2018 21:48
green piraceler çok haklı , ne lüzum var , santral yapmaya , enerjiyi , doğalgazı , petrolü nasıl olsa onlar verir ler borçlandırarak .* ülkenin tapusunuda yakında ellerine alırlar . kendilerine muhtaç ederler . ne iyi insanlar değilmi , bizi çok düşünüyorlar çok .

ESES26

10 Ağustos 2018 08:17
257 Okul 11 Hastane yapılabilir demişler bu hizmetler zaten yapılıyor. Yapılmayan bir hizmetten örnek verselerdi ....

kazım

10 Ağustos 2018 08:51
izden gelen 50 adet revizyon yapılan ama kullanılmayan otobüslere yapılan masrafla kaç adet yeni otobüs alınırdı.
SİVRİHİSAR DOĞALGAZA KAVUŞTU
SİVRİHİSAR DOĞALGAZA KAVUŞTU
Sivrihisar Belediye Başkanı Hamid Yüzügüllü Esgaz Sivrihisar bürosunda 1.Etap abonelik kayıtlarında konuştu.
AYDINLIK TÜRKİYE İÇİN ÇALIŞACAĞIZ
AYDINLIK TÜRKİYE İÇİN ÇALIŞACAĞIZ
CHP Mihalgazi İlçe Örgütü Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt’u ziyaret etti. Kurt “Aydınlık ve hukuk üstünlüğünün olduğu bir Türkiye için çalışacağız” dedi.
KAMPANYA YÜZLERİ GÜLDÜRÜYOR
KAMPANYA YÜZLERİ GÜLDÜRÜYOR
 Türkiye Sakatlar Derneği Eskişehir Şubesi, topladıkları mavi kapaklardan tekerlekli sandalye almaya devam ediyor. Son olarak yeni bir akülü sandalye alan dernek, böylece 130 manuel, 6 akülü sandalye almış oldu. 
ŞEHİR HASTANESİ AÇILIYOR
ŞEHİR HASTANESİ AÇILIYOR
Eskişehir İl Sağlık Müdürü Doç.Dr.Uğur Bilge Eskişehir Şehir Hastanesi’nin 30 Ekim 2018 tarihinde açılıp hizmete gireceğini belirtti.
PROJE İPTAL EDİLMELİ
PROJE İPTAL EDİLMELİ
CHP Eskişehir Milletvekili Jale Nur Süllü, Alpu Kömürlü Termik Santrali ile ilgili olarak Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulu’nda gündem dışı konuştu.
AKŞENER'DEN ESKİŞEHİR'E ONAY
AKŞENER'DEN ESKİŞEHİR'E ONAY
İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener, İYİ Parti Eskişehir İl Yönetim Kurulu listesini onayladı .
ESKİŞEHİR'DE FETÖ OPERASYONU
ESKİŞEHİR'DE FETÖ OPERASYONU
 Eskişehir'de Fetullahçı Terör Örgütü/Paralel Devlet Yapılanması'na (FETÖ/PDY) yönelik soruşturma kapsamında gözaltına alınan eski öğretmen tutuklandı.
EKONOMİDE SIKINTI BÜYÜK
EKONOMİDE SIKINTI BÜYÜK
Kristal İş Şube Başkanı Erdal Akyazı, sahte enflasyon rakamlarına karşı gerçek enflasyonu göstermek istediğini belirterek alışverişe çıktı. Alışverişi 102 lira tutan Akyazı “Aldığım ürünler 2 kişiye 2 gün zor yeter” dedi.
ESKİŞEHİR ANİMASYON MERKEZİ OLACAK
ESKİŞEHİR ANİMASYON MERKEZİ OLACAK
Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA) Genel Sekreteri İsmail Gerim, öncelikli amaçlarının Eskişehir'i animasyon merkezi yapmak olduğunu belirtti.