TÜKETİCİ HAKLI ÇIKTI

10.02.2019 06:30

TÜKETİCİ HAKLI ÇIKTI



Satıcı-tüketici arasında yaşanan uyuşmazlıklar tüketici hakem heyetlerine taşınıyor. Her yıl tüketici şikayet başvuru sayısı ile ilgili istatistik yapılır. 2018 yılında tüketici hakem heyetlerine şikâyet başvuru sayılarında geçtiğimiz yıllara göre azalma olmuş. Şikâyet sayılarında azalma olmuş ama! Şikayet konuları aynı başlıklar ile devam etmekte. Örneğin; Geçtiğimiz yıllar içinde yapılan tüketici şikayetleri, 2018 Yılında da devam etmiş.2018 yılında en çok Ayıplı mal, ayıplı hizmet birinci sırada yer almış. Sonraki şikâyetlerin, Abonelik işlemleri, Mesafeli satış sözleşmeleri, İş yeri dışında kurulan sözleşmeler, taksitle satış sözleşmeleri, Paket tur sözleşmeleri, satış sonrası hizmetler, Yaz aylarında yaşanan tatil hizmetleri, En çok şikayet olarak yapılmış. Tüketici-Satıcı uyuşmazlıklarındaki istatistik olarak şikayetlerin rakam olarak verecek olursak. Elimizdeki verilere göre 2018 yılı içerisinde; Eskişehir’de bulunan Tüketici Hakem Heyetlerine tüketici - satıcı uyuşmazlığı.9.711 kişi şikâyet başvurusunda bulunmuş.

Yapılan şikâyetlerin 7.019 tüketici lehine karar verilmiş. 2.571 şikâyet ise tüketici aleyhte kararı verilmiş.

***

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından 2018 yılı için geçerli olacak Tüketici-satıcı uyuşmazlıklarında, Tüketici Hakem Heyetleri'ne yapılacak şikayet başvurularında uygulanan parasal sınırlar artırıldı. Buna göre fatura değeri 5.650 TL'nin altında bulunan uyuşmazlıklarda ilçe tüketici hakem heyetlerine, 5.650 -8.480 TL arasında bulunan uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine başvuru zorunlu olacak. Bu değerlerin üzerindeki uyuşmazlıklar için tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılamayacak. Tüketicilerimiz 8.480 TL üzerinde olan uyuşmazlıklar Tüketici Mahkemelerine başvurabilecekler.

***

2018 yılı değerlendirme raporuna göre Eskişehir’de Hakem heyetleri ülke genelinde bulunan Hakem heyetleri arasında şikâyet sayısı ve şikâyetlerin değerlendirme hızında ilk ona girmekte. Ticaret Bakanlığınca yapılan değerlendirmede geçen yıllara göre tüketici şikâyetlerindeki azalmanın nedeni ise, 2014 yılında yürürlüğe giren 6502 sayılı Tüketicinin Korunması ve piyasa Gözetimi kanununda Finansal hizmetlerinde yapılan değişikliklerle tüketici şikâyetleri nedeniylede azalma olduğundandır. Eskişehir’de yaşayan tüketicilerimiz her geçen gün daha bilinçli olduğunu da söylemek istiyorum.

Tüketicilerimizin bilinçli tüketici olma konusundaki tutumlarının tüm alışverişlerde de sürmesini diliyoruz. Tüketici ve satıcı arasında yaşanan uyuşmazlık sorunlarını özverili çalışmaları ve objektif olarak tüketici şikayetlerini değerlendiren Tüketici Hakem Heyetlerine, Tüketici Mahkemelerine ve emeği geçen her kese teşekkür ediyoruz.

Yorumlar (0) / Onay bekleyen (0)

Yorum Ekle