NAKLİYE, KARGO, PARASI YOK.

11.02.2018 08:00

NAKLİYE, KARGO, PARASI YOK.



Satış sonrası Hizmetler yönetmeliğinde,’’Malın garanti süresi içerisinde yetkili servis istasyonuna veya satıcıya tesliminden itibaren arızasının on işgünü içerisinde giderilememesi halinde, üretici veya ithalatçının; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmesi zorunludur. Benzer özelliklere sahip başka bir malın tüketici tarafından istenmemesi halinde üretici veya ithalatçılar bu yükümlülükten kurtulur. Buna ilişkin ispat yükümlülüğü üretici veya ithalatçıya aittir.’’denmektedir yani garanti süresi içinde örneğin telefonunuzda arıza meydana geldi ve tamiri için servise verdik. Servis tamir süresi on iş gününü geçer ise bize tamire verdiğimiz telefonun özelliklerini taşıyan bir telefon vermek zorunda. İsterseniz bu hakkınız kullanabilirsiniz.

******

Malımızın arızalanması durumda tamir için başvurduğumuz yetkili servislerin bazıları, Tüketicilerden servis ücret, ulaşım ücreti gibi farklı bahanelerle ücret talep etmekteler işte bu noktada Servis sonrası Hizmetler yönetmeliğinde açıkça ücret alınamayacağını söylüyor.‘’ Tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonunda satış sonrası hizmet verilmesinin mümkün olmaması durumunda; malın firma merkezine ya da diğer bir yetkili servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ile ilgili olarak tüketiciden nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri talep edilemez’’.

Yorumlar (0) / Onay bekleyen (0)

Yorum Ekle