İş dünyamız ve “artırılmış gerçeklik fırsatları”

09.01.2018 08:00

İş dünyamız ve “artırılmış gerçeklik fırsatları”



Rasyonel otorite dediğimizde özü, sözü ve davranış bütünlüğüyle kendini çoğunluğa kabul ettirmiş kişi, kuruluş ve kurumları anlamalıyız. Yapılan tanım odağından bakıldığında, Michael E.Porter ve James.E. Heppalmann işletme dünyasının rasyonel otoritesidir.Daha önce “Akıllı ve bağlantılı ürünlere ilişkin analizleri iki yıl içinde bütün dünyada uygulama alanına ağırlığını koydu; ana akım üretim içinde yerini güçlendirdi; bu güçlenme süreci giderek hızlanıyor.Porter ve Heppelmann Harvard Business Reviewde bu kez de “ Neden her şirketin bir artırılmış gerçeklik stratejisine ihtiyacı var? ve “Artırılmış gerçeklik nasıl çalışır? başlıklı makalelerinde bulgularını paylaştı.

Değer yarat zinciri

Alanlarında rasyonel otorite olabilmiş bilim insanları artırılmış gerçeklik(AR) uygulamalarının iki alanda yarar ürettiğini söylüyorlar: Biri, ürünlerin bir özelliği olarak, ikincisi de değer zincirindeki etkileriyle: ürün geliştirme, üretim, lojistik, pazarlama ve satış, satış sonrası hizmetler ve insan kaynakları alanlarında potansiyel etkileri nedeniyle.

Ürünün bir özelliği olarak artırılmış gerçeklik, gitgide önemi artan ve daha iyi kullanıcı arayüzleri ve ergonomisi oluşturmaya yönelik tasarım-odaklı yaklaşımlarda katkı” sağlayan teknolojik potansiyeldir.

Temel amaç, maddi ve kültürel zenginlik üreterek insan yaşamını kolaylaştırmaktır.Bir ürün, insan yaşamını ne denli kolaylaştırıyorsa o kadar karşılık bulur. Bir ürünün maliyeti kadar, biçimi, ürettiği yarar, kullanım kolaylığı, konforu, güvenirlilik ve erişebilirlik gibi özellikleri de satın alma güdüsünü besler. Satın alacağınız bir mobilyayı, evinizin salonunda fiziki koşullarda nasıl göreceksek, artırılmış gerçeklikle o görüntüleri izleyebiliyorsak, insan yaşamında geniş ö

Yorumlar (0) / Onay bekleyen (0)

Yorum Ekle