KALABAK'TA SON DURUM

Son Güncelleme : 11 Aralık 2019 08:12
KALABAK'TA SON DURUM

Eskişehir Su ve Kanalizasyon İdaresi (ESKİ) Genel Müdürü Suat Balcı, son günlerde Kalabak Suyu'nda yaşanan sıkıntıyla ilgili konuştu.

Yağışlar azaldı

Kalabak suyunda yaşanan azalmanın yağışlardan kaynaklandığını belirten Genel Müdür Balcı, yağışların başlamasıyla sorunun ortadan kalkacağını söyledi. Balcı, “Eylül-Ekim ve Kasım aylarında yağış alamadık. Müthiş bir kuraklık var” dedi.

En düşük seviyede

Balcı, “Suyun debisi tarihindeki en düşük seviyelerde. Bu yüzden sakalara verdiğimiz damacana miktarlarında düşüş oldu. Bu sıkıntı bir hafta daha sürebilir. Şu anda dağa kar yağdı ancak don olduğu için kar toprağa geçmiyor. Yağışların başlamasıyla suyun debisi de yükselecektir ve normale döneriz” dedi.

HABER: Çağlar ÖZYAZICI 

Yorumlar (44) / Onay bekleyen (2)

Yorumlar editör onayından sonra görünecektir.

Yorum Ekle

Halim

11 Aralık 2019 09:18
Sayın Suat bey eğer kalabak suyun debisi azaldı ise yapılacak tek şey 0,5 - 1 - 1,5 ve 5 litrelik ve bardak su üretimi durdurulmalıdır.

eskisehirli vatandas

11 Aralık 2019 12:16
türkiye'de bir zamanlar su ve kanalizasyon kurumları içerisinde en iyi çalışma ve yatırım yapan ESKİ idi. şimdiki yönetim her gün yeni bir saçmalıkla kurumu yönetmeye çalışıyor. liyakatın olmadığı tamamen akraba,eş,dost çalışanlarından oluşan personel yönetimi sonuç bu maalesef. ah garip bey kıymetini bilemedik

???

11 Aralık 2019 11:14
Şu saatten sonra bircok kişi evine arıtma cihazı aldı.Zamlar zaten düşündürmüştü,birde dağıtım olmadı.Çok müşteri gitti çok,hadi geçmiş olsun.Ha birde başka markalara kaptırdıklarinizi unutmayın.

HASAN

11 Aralık 2019 12:29
12 litre kalabak suyu 5 lira lüks vallahi...şebeke suyunu ne yemekte ne çayda kullanamadığımızdan haftada 5 damacana su alıyoruz 4 kişilik çekirdek aile.içme suyuna ayda 100 lira ödüyüruz,şebeke suyuna ayda 100 lira ödüyoruz ettimi ayda 200 lira doğalgaz parası gibi mübarek.Şebeke suyu içeceğiz artık,karın ağrısı,mide bulantısı, ishali göze alarak.gerçi oda pahalı ...yağmur,kar suyu mu biriktirelim.

ATSIZ

11 Aralık 2019 09:28
Eskişehir e neredeyse 5 Yılda bir kar yağıyor,bu bahane olmamalı başka sonuçlar başka kaynaklar üretilmeli,köylerdeki çeşmelerde sular akmaya devam ediyor,napalım kendi suyumuzu kendimiz mi tedarik edelim illa ki böyle bahane olmaz.Bi suçlamadığınız kar kış kalmıştı

ali kemal

11 Aralık 2019 08:58
Çifteler sakaryabaşı boşa akıyor...

Nihat

11 Aralık 2019 11:32
Suya ne karıştırıyorsunuz? Tadı bayağı değişti.

Nur

11 Aralık 2019 11:22
Zama zemin hazirlamaktan başka bı şey değil! yok tarihinin en düşük seviyesindeymis artırın 2 TL daha ohhhh şebeke suyunada %60 zam yaptınız ne güzel

Vatandaş

11 Aralık 2019 15:55
Bunlar zam oyunları. Yakında zam gelir

KALABAK SUYU

11 Aralık 2019 09:29
şehir dışında mı satılıyor kalabak suyu acaba madem yetmiyor kalabak suyunu kaldırın şemeke suyuna verin eskişehirde yıllardır sömürülmekten kurtulsun şebeke suyuna ayrı para kalabak suyuna ayrı para ödemekten bıktı

yağsaa yağmur yağar

11 Aralık 2019 14:17
Yatırımı heykellere , festivallere yapacağınıza , diğer su kaynaklarına yapsaydınız , şimdi oturup ağlamazdınız .

vedat

11 Aralık 2019 09:11
sayın genel müdür merak etmesin biz şebeke suyu içiyoruz.

Sene 2019

11 Aralık 2019 11:18
Sene 2019 İstanbul'un 90 lı yıllardaki su,çöp,trafik sorunlarına hoş geldiniz.Oynamayı bilmeyene yer dar gelirmiş.Bunlar iyi günlerimiz.

Utku

11 Aralık 2019 12:33
Zammı kimse savunmaz ama ; Eskişehir de en ucuz suyu kullanıyoruz diye kendini avutanlara şöyle cevap verelim . doğalgaz zamlarından şikayet ediyorsunuz ya Doğalgaz hala en ekonomik yakıt'tır. isteyenler kömüre ve mutfakta tüpgaz'a transfer olabilir.

Mustafa

11 Aralık 2019 22:54
Suyu Rusya'dan veya İran'dan ithal etmiyoruz. 100 yıllardır bedava olan su. Maliyet dediğiniz tamamen uydurma. Tramvay şebeke suyu Kalabak suyu nereye kadar.Allahin suyunu 5 liraya satmak. İnsanımız kurusun

Deniz

11 Aralık 2019 09:11
Millete yağmur ve kar suyunu içirin , kalabak suyu diye kakalayın...bırak allah aşkına müdür...Arıtma alsın kullansın herkes...

Durmuş

11 Aralık 2019 13:44
Zam zam zam Eskişehir belediyesi de alıştı zamlara belediye vatandaştan çıkartıyor herşeyin acısını yazık bu insanlar askeri ücrete çalışıyor sadece suya vergiye yeter maaşınız Eskişehir halkı daha çok zam görecek

Suzi

12 Aralık 2019 08:10
Daha ne saçmalıklar duyucak bu kulaklar buda zam yapmak için bir bahanedir yakında 5 lira olan su 10 lira olur yazık

Vatandaş

12 Aralık 2019 13:20
Yaklaşık 10 gündür yaşanıyor kalabak suyu sıkıntısı. Evet kuraklık had safhada ve su az geliyor olabilir ama şu açıklamayı yapmak için 10 gün beklemek mi gerekliydi? Dier yorumlara bakıyorum da hepsi saçma sapan boş boş laflar.

Kalabak suyu arzı az...

11 Aralık 2019 23:55
Suyun debisi düşerse daha da zam yapacağını ima ediyor sanki genel müdür! Yağış olmazsa yandık; verim az maliyet kurtarmaz vs.vs. zamma kılıf hazır.

Hasan Hüseyin

12 Aralık 2019 18:45
Liyakat yok olunca kayırma ortaya çıkıyor bu da ahbap çavuş ilişkisi ile yürüyor. Çünkü belediye başkanları siyaset yaparken il ve ilçe örgütlerini kontrol etmeye çalışıyor ve bunun içinde mahallesi delegesini,il delegesini, belediye meclis üyesini yakın olanların çocuklarını, akrabalarını işe alarak denge kurmaya çalışıyorlar.Herkesi kör zannediyorlar ama gerçek bu.Ben bir CHP üyesiyim ve sosyal demokrat polotikara inanmış biriyim, aynı ayrımcılığa bizlerde çocuklarımızda maruz kalıyor...Buralara kim mi hakim? Kazım başkana ve Erzincan ekibine sormak lazım değil mi?

ali

12 Aralık 2019 11:27
sevgili cok bilmis hemsehrilerimm su sorunu butun dunyanin kuresel bi sorunu suya yuzde 100 daha zam yapilmali yapilmali ki artik insanlar bilincli su kullansin acik birakilan musluklar saatleri bulan banyolarr bi son bulmali dunyada susuzluktan kurakliktan olen insanlari dusununn buyuk resme bakin artik kuresel isinmayla mucadele etmeyi ogrenemeyen toplumlar yok olacaklarr

Adalet yok

11 Aralık 2019 22:07
Su azdiye zamda yaparsınız artık

Kelle ahmet

13 Aralık 2019 05:44
Bu yıl kuraklık yaşanmadı. Hatırlayın haziranın sonuna kadar yaz gelmek bilmedi. Türkiye genelinde kuraklık yaşandığı geçmiş yıllarda dahi bu derece su sıkıntısı olmamıştı. İstanbullu besleyen barajların doluluk oranlar %10 lara geriledi diye günlerce haber bültenlerinde ana haber konusu olurken ve Türkiye genelinde kuraklık yaşanırken Eskisehir Belediyesi bu konuda kendiyle övünüyor bilmem şu kadar yıl yetecek rezevrlerimiz var deniyordu. Yanlış hatirlamiyorsam kuraklik yaşayan bir ile su yardimi satisindan bir durumdan bahsediliyordu. Eskişehir kalabak suyunu markalastirip (bir dönem de sabancinin sakasi ile anlasmislardi) çesitli yerlere satisi oluyor. Yani demem o ki metal yorgunlugu baş gösteriyor. Kurumlarda ciddi problemler var. Halk değil şahış ve çıkar noktaları düşünerek hareket ediliyor. Bu belediyenin mevcut hükümetten hiç bir farkı yok. Var olan potansiyeli değerlendirip var olan rüzgarı arkalarına alıp gemilerini yürütüyorlar. Bence belediye tıkanmaya başladi. Halkin geleceginden bilim ve kurallardan uzak gunluk işlerle yüreyen bir belediye durumda. Çıkar noktaları belediyeyi kuşatmış olup biteni saglikli degerlendiremiyorlar.

Eskişehir

12 Aralık 2019 09:15
Acıtmadan halka ihanet eden bir belediye ve yönetim var. Öğrencilerle prim yapmayın halka dönün yüzünüzü

Alper Tung

11 Aralık 2019 23:15
İyiki hükmet sizde degil CHP yoksa vay halimize..

Çetin

11 Aralık 2019 09:46
bizde KALABAK değil KABALAK su içeriz.

Olcay

11 Aralık 2019 19:26
Garip bey gerçekten de çok iyi bir yönetici ve sevilen işini yapan biriydi fakat şimdi maalesef

Eskişehir 26

17 Aralık 2019 12:28
Kış günü bu bahane bana pek inandırıcı gelmedi yaz olsa anlarım doğrudur derim.Kısaca zamdan önce milletin sesini kesmek için bu yöntemi bulduk deseniz olacak.Az daha soyun milleti sorduğunuz yetmedi

Mülayim

15 Aralık 2019 18:26
Ülkemiz genelinde ŞU SIKINTISI VAR..1O MILYON YABANCI VAR..BUNLAR GELELI SULARI BEDAVA VE HOR KULLANIYOTLAR. BİRAN ÖNCE BUNLAR GITMELI..BELEDIYELER DE ÇOK CIDDI BAŞI BOŞLUK VAR..YILMAZ HOCA SON IKI DONEMDIR CIDDIYETI BIRAKMIŞ...ARTIK ESKI HIZMET VE VATANDASA ILGI ALAKA KALMAMIŞ. AYNI SARAY GIBI YÖNETİLİYOR...RESMEN BU LARDA YANDAŞ OLMUŞLAR...ARTIK IKK BELEDİYE SECIMINDE GIDERLER, ÇÜNKÜ BUNLARDA BIKMIŞLAR.

Kentli

11 Aralık 2019 17:38
Sakallı içilebilir su vereceğim demişti seçim vaadlerinde.şimdi herkes yönetimin acizliğini anladı ama yapacak bi şey yok.zamlı yaşayacak eksik hizmetle yaşayacak kent.bir daha ki seçimecek.

hasan

11 Aralık 2019 12:46
Eskişehir Devamlı alıyor Kaynaklar bu yükü taşıyamıyor Bu günler iyi günler Çılgın Projelere devam Kalabak suyu vergisi yapıştırın gitsin

Heykelci mumyacı

11 Aralık 2019 21:42
Seçimden 1ayönce 1.5 milyona acil koduyla hac lı heykel yapacağınıza sakarbaşındaki suyu şehire getirmek için yatırım yapsaydınız

Adil Aydin

25 Aralık 2019 14:00
Sizin derdiniz 83 yildir halkin ictigi suyu nasil olurda zenginlere devrederiz sigara icemiyoruz artik sarma iciyoruz suyuda alin bize 1 dilim kuru ekmekte yeter

.

04 Ocak 2020 10:15
Sari sungurdandan kalabak suyuna karistirdiginiz dogrumu acaba oyle soyleniyor

Eses

12 Aralık 2019 20:02
Suyu saka adlı bir dolum firmasina sattiginizdan olmasin

İstanbul Eskişehir

12 Aralık 2019 10:11
Gelin birde istanbulda yaşayın 19 lt su 15 lira yol kira hocanın kıymetini bilin heykel diyorsunuz adam kendi eliyle yapıyor burdaki gibi 1 liralık şeye 1 milyon verdik demiyorlar hükümetin yaptığı zamlara sesiniz hiç çıkmıyor maşallah.

bidon kafalılar

11 Aralık 2019 13:56
bir zamanlar , chp nin döneminde istanbul da millet k.çını yıkamaya su bulamıyordu , işte sıra bize geldi . millet bidonları hazırlayın .

Mert

12 Aralık 2019 05:01
Şehir Eskişehir dir laf salataları ile uyuyor vatandaş

gerçekler

29 Aralık 2019 22:47
ilk hata eski nin zamanında ve her vatandaşın duyacağı açıklamsını yapamamısıdır....vatandaşa bilgi verilmeli ve dedikodulara mahal verilmemelidir....en azından otobüs ve tramvay duraklarına bu duyuruyu asmalı idiler....ülkede herşeye zam yapan siyasi iktidardan(doğalgaz,elektrik,mazot vs vs)belediyenin etkilenmemesi MÜMKÜN değildir.....akıllı olmak gerekli.

Mehmet Kaçmaz

12 Aralık 2019 10:18
Bildiğim kadarı ile sakaların yeni zam isteğine karşı bediye yapmamakta diretiyor. Sakaların bir oyunu.

gerçekler

29 Aralık 2019 22:51
kalabak suyunu beğenmiyen...zincir kapitalist marketlerden 2.5 litre suyu 2.5 liraya alabilir.....o marketler her yerde var.......haaaaa 1 de hasan nickli 1 vatandaş yazmış...aile 5 kişi imiş....kalabak suyuna ayda 100 lira...şebeke suyuna ayda 100 lira veriyormuş....yalan bu.....ispat etsin(kesin hamamda yada saunada yaşıyor bu aile)

BOL BOL TRAŞ

11 Aralık 2019 14:02
BU SOLCULARDAN BİR NANE OLMAYACAK * GENE İŞİMİZ " ALLAH A KALDI "

ESKİŞEHİRLİ

11 Aralık 2019 14:37
Yerel seçimler de evdeki musluklardan sular içilebilecek , ya da su sıkıntısı sorununu çözeriz gibi bir söylemi , sözü olmadı sayın Yılmaz Büyükerşen in. Bu yüzden kimsenin belediyeyi suçlamaya hakkı yok.