ETİL ALKOL ÜRETİMİ CANLANDIRILMALI

15 Mart 2020 15:39
ETİL ALKOL ÜRETİMİ CANLANDIRILMALI

Cumhuriyet Halk Partisi Eskişehir Milletvekili Dr. Jale Nur Süllü COVİD-19 (Corona) virüsü salgını nedeni ile tüketimi artan kolonya, dezenfektanlar, vitamin, ateş ölçer, maske gibi ürünler ile gıda malzemelerinin satışlarını esnaf ziyareti ile yerinde inceledi.

Şişe temini

Eskişehir’in köklü kolonya üreticilerini ziyaret eden Süllü, esnaf ve vatandaşlar ile sohbet etti. Süreci anlatan üreticiler, kolonya tedariğinde, şimdilik sorun olmadığını, fakat etil alkol ve şişe teminindeki zorluk sebebiyle süreçte sorunlar yaşanabileceğini belirtti.

Dışa bağımlılıık

Süllü, günlük ortalama 50 bin litre, şeker üretim sürecinde 6 milyon litre etil alkol üretimi kapasitesine sahip Eskişehir Şeker Fabrikası gibi fabrikalarda etil alkol üretiminin canlandırılmasının, temin ve fiyat konusunda olumlu katkısı olacağını, dışa bağımlılığın azalacağını söyledi.

Yorumlar (17) / Onay bekleyen (3)

Yorumlar editör onayından sonra görünecektir.

Yorum Ekle

Mete

16 Mart 2020 13:43
Satılan fabrikalar alkol üretmiyor mu?

Onur

16 Mart 2020 13:40
Epey ilgi varmış alkole şehirde. Alkol her yerde deva sanırım! Ne meraklı olduk 3 günde kolonyaları bitirdik. Sonrası için ek alkol fabrikası bile kuracağız bu gidişle ...

Elitçiiiiiiiii

17 Mart 2020 00:55
Özelleştirilen fabrikalar lolipop mu üretiyor Bakın Konya şeker özelleşip Torku oldu şimdi bakın Türkiyede gıdanın her çeşidini büyük bir ürün yelpazesi çeşidiyle bu ülkeye üretim yapan firmaya dönüştü. Boş yapıp 60 -70 li yılların kafasıyla halk dalkavukluğu yapmayın !

Ali Haydar

17 Mart 2020 12:22
Aynı zihniyet hiç kaybolmamış. Hatırlayın biri yazmıştı otomobil üreteceğinize 2 bira fabrikası kursanız! Diyordu!!! Aynı hiç değişen birşey yok! Boş boş muhalif sözler! Milletin derdi ne sizin derdiniz ne? Devam edin aynen. Bu boş söylemlere!

vatandaşel

16 Mart 2020 09:49
eskişehirdeki pancar fabrikasının alkol üreten kısmındakı arkadasların neden işten çıkarıldığını alkol üreten bölümün neden kapatıldığınıda bi yazarsa herşeyi bilen arkadaşlar bizde öğreniriz.şimdi bu salgın başlayınca etil alkole ihtiyaç artınca tekrar üretime başlanmış.pancar fabrikaları satılmasın diye bağırırken insanları dinlemediniz.

Onur

17 Mart 2020 12:39
Yorumlara bakıyorum hayret ediyorum. Ama diyorum ki devlet bu kadar tedbir aldı 2 aydır uygulanıyor, acaba Ingiltere hükümeti daha doğrusunu mu yapıyor?

Ali Haydar

18 Mart 2020 04:26
Cumhuriyetin yokluk zamanı kurulan şeker fabrikalarında şekerin maliyeti 800-850$. Dünyada 400-450$. Bunu da biliyor musunuz? Özelleştirilen fabrikalar uçuyor şimdi! TÜRKİYE dünyada pancar şekeri üretiminde dünyada 5. (BEŞinci) ülke bunu da biliyor musunuz? Bunu etanol alkol olarakta düşünün! Evet özelleştirme yapılınca böyle böyle oldu! Ama üzülmeyin alkol üretimi bitmeyecek daha da artacak. Bu bilgileri sizinle paylaştım. Şeker portakalı anlatmaz bunları size...

METEHAN

18 Mart 2020 04:13
Sadece Konya şeker 84 milyon litre etanolü (etil alkol) tek başına üretiyor. Eskişehir ve Malatya 34 milyon litre etanol üretiyor. Ve dahası. Ülke gusl abdesti alır, ülke uçtan uca dezenfekte edilir bu miktardaki etanol ile! Artan miktar ile kolonya ve başka ne isterseniz üretilir!

Ali Haydar

17 Mart 2020 18:44
Araştırmak lazım. Ben de öyle yaptım. Bu sayede yeni bilgiler edindim.turkseker.gov.tr. den "Türkşeker bünyesinde bulunan Eskişehir ve Malatya Alkol Fabrikaları toplam 31 milyon litre/yıl kapasiteye sahiptir." Ilave olarak Konya şeker 84 milyon litre. Ve diğer üretim tesisleri var. Nitekim bu alkol herkese yeter. Selden kütük kapma yarışından vazgeçin lütfen! Vatandaşın doğru bilgiye ihtiyacı var! Muhalefet yapmanın ne yeri ne zamanı!!!!

Ali Haydar

17 Mart 2020 18:22
Etanol etil alkolde bile hükümete muhalif olmak için yarışıyor millet! Derdiniz bu virüs le mücadele mi hep birlikte ya da çıkan ilk fırsatta muhalif söylemler yapmak mı! Konya şeker açıkladı. 84 milyon litre etanol üretiyoruz. 10-15 kat talep artışı olsa bile sıkıntı olmaz diyor. Ve ayrıca dünyada 5. Pancar şekeri üretim yapan Türkiye. Düşünün etanol üretim kapasitemizi artık! Sadece Pancar üretimi olmayan ülkeler için bu büyük sıkıntı var etanol ihtiyacı bakımından! Ki bu durumda zaten hiç bir ülke alkol (etanol) satmıyor! Bu alkol konusunda da muhalefete ekmek çıkmaz!

Oğuz

18 Mart 2020 04:29
Bu haberi ülkemizin bira kralı Tuncay bey duysa ne yapar acaba! Güler geçer bence!!!

Sırrı

15 Mart 2020 22:59
Şeker fabrikalarını satarsan etik alkolü de ithal etmek zorunda kalırsın

mustafa

16 Mart 2020 13:38
fabrikalar özelleşti diyenler fabrikalar halen şeker ve alkol üretiyor. Arabanızdaki benzine katılan alkol nerden geliyor. Hükümeti eleştirmek için konuşmayın. Ben devleten tüm kurumlarının uyum içinde çalıştığını bu olay sayesinde tüm ülkenin görmüş olduğunu düşünüyorum. Daha da göremediler ise başka bir neden aramak lazım.

Yiğit

16 Mart 2020 02:56
Sayın vekil zaten pancar işleme sezonunda bunlar üretiliyor şeker fabrikalarında! Hatta ilk habercisi kimi esnafın camında yazar. İspirto gelmiştir diye! Bu da alkol üretiminin başladığı anlamına gelir! Dışarıdan alkol alındığını nereden öğrendiniz acaba? Pancar şekerinde dünyada 5. Ülkeyiz bilin istedim. Eskişehir'de kolonya üreten kaç kişi kaldı. Benim bildiğim tek firma var. Paniğe gerek yok. Her şey yolunda. Kolonyaya burun kıvıranlar kuyruk oldu şu günlerde. Sağduyulu konuşmalar yapın lütfen, millet hücum etti kıtlık olacak sanki!

Hayri

15 Mart 2020 19:16
Tamam sülü işe el attı sorun hemen çözülür. Suçlusu Tayip der. Vah zavallılar vah. Aynaya bakın aynaya Fevziçakmak mah. Belediyecilik hizmeti bekliyor. Abine söyle

Naci cahit KARSLI