ESKİŞEHİR'E MİLYON DOLARLIK MÜZE

Son Güncelleme : 03 Ekim 2016 11:10
ESKİŞEHİR'E MİLYON DOLARLIK MÜZE

Polimeks, Eskişehir’de açacağı modern sanat müzesinin tasarımı için ünlü Japon mimar Kengo Kuma ile el sıkıştı.

2017'in sonunda

Ulusal ve uluslararası birçok önemli projeye imza atan ve dünyanın en büyük 250 müteahhit firması arasında Türkiye’yi en üst seviyelerde temsil eden Polimeks, Eskişehir’de modern sanat müzesi açmaya hazırlanıyor. Japonya’nın son dönemde yetiştirdiği en önemli mimarlardan Kengo Kuma’nın tasarladığı müzenin 2017 sonunda açılması planlanıyor.

Odunpazarı bölgesine

Kendisi de Eskişehirli olan Polimeks Yönetim Kurulu Başkanı Erol Tabanca’nın girişimiyle hayata geçecek olan kompleks, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’nin tahsis etttiği ve UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde bulunan tarihi Odunpazarı bölgesinde inşa ediliyor. Müzenin tamamlanmasının ardından yaklaşık 10 milyon dolara mal olacağı öğrenildi.

Hayata geçirilecek

Eskişehir’in tarihi Odunpazarı bölgesinde, toplam 3.300 m2 alan üzerine kurulacak kompleksin, 2017 sonunda kapılarını açması planlanıyor. Müzedeki daimi sergide Polimeks koleksiyonunda yer alan modern ve çağdaş Türk sanatçılarının eserleri sergilenecek. Bunun yanı sıra dönemsel sergiler, sanatçı buluşmaları, atölye, seminer ve eğitim programları da hayata geçirilecek.

Teşekkürlerimizi sunuyorum

Erol Tababca, "Özellikle gençlerin çağdaş ve modern sanata, tasarıma, mimariye olan ilgisini önemsiyoruz. Eskişehir bizim evimiz, burada daha önce de yatırımlarımız oldu. Polimeks olarak bize böyle bir fırsat sunduğu için Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen’e teşekkürlerimizi sunuyorum" dedi.

Yorumlar (29) / Onay bekleyen (1)

Yorumlar editör onayından sonra görünecektir.

Yorum Ekle

Fatih Çanaklı

02 Ekim 2016 23:32
Zenginliğini yetiştiği kente zenginlik olarak yansıtan Erol Tabanca yı gönülden kutluyorum. Eskişehir in çağdaş kent olma iddiasında müzelerinin önemi çok büyük.

Ekrem ÖZTÜRK''Köylü Ekrem''

02 Ekim 2016 16:12
Adı''eski'',kendisi yeni ve modern kenti çok yakışacak bu proje beni çok heyecanlandırdı. .Emeği geçenlere sonsuz şükranlarımı sunarım..

Beril Kıcıman

03 Ekim 2016 06:32
Tebrikler, yolunuz açık olsun ,gücünüz daim.....

Ozge

02 Ekim 2016 22:36
Tesekkurler Polimeks ve Yilmaz Buyukersen!

Dr. S.Sırrı KABADAYI

02 Ekim 2016 00:47
Hemşehrimiz Erol TABANCA ile gurur duyuyoruz. Bu şehirden aldığının çok çok fazlasını bu şehre vermeye çalışan Erol Bey'e minnet duygularımızla selam ve saygılarımı sunuyorum. Dr. S.Sırrı KABADAYI

mert

02 Ekim 2016 18:34
tarihi bir dokusuyla görenleri büyüleyen odunpazarına çok çok yakışıcak. şimdiden hayırlı olsun.

Ahmet Özdemir

03 Ekim 2016 19:31
Yurtdışında çalışıp kazandığı paraları ülkemize ve insanlığa faydalı işlerde harcayan Sayın Erol beyi canı gönülden kutluyorum.diğer işadamlarına örnek olması dileğiyle.....

mehmet akif doğan

06 Ekim 2016 18:26
eskısehır lı iş adamlarının eskısehır e buyuk hızmetlerde bulunması gurur verici sayın erol tabanca beyi kutluyorum bır eskısehır lı olarak şukranlarımı sunuyorum

M. Muammer Erboy

03 Ekim 2016 21:46
Muhteşem bir proje. Tebrikler. Allah tamamına erdirsin. Alkış alkış alkış.

Nigar Alemdar

04 Ekim 2016 00:17
Bir vizyoner - Büyükerşen- nasıl bir önderlik yapıyor ve bir şehir nasıl olumlu değişim yaşıyor! Polimeks de bir müzeyle nasıl güzel bir katkı yapıyor. Darısı diğer kentlerimizin başına...

Yüksel cengiz

02 Ekim 2016 21:37
Hayırlı olsun ama memlekette mimar mi yoktu?genç mimarlar arasında yarışma yapılsaydı eminim çok farklı işler çıkacaktı?

TDK

06 Ekim 2016 06:54
"Modern" sözcüğünün Türkçedeki karşılığı "Çağdaş"tır. "Modern ve çağdaş" yazmak boş bir çaba olmuş. Modern ve modern sanat, çağdaş ve çağdaş sanat... Bir gazete yazarına yakışmamış.

erdoğan

06 Ocak 2017 14:51
erol tabanca , ve polimekse sonsuz teşekkürler eskişehirsporumuzada destek olurlarsa minnettar oluruz.

atknzfr

13 Ekim 2016 21:17
yapılacak olan bu modern müze odunpazarı nda ama neresinde .....

Aytaç GÜL

04 Ekim 2016 13:17
Hayret genelde iranlı arap mimarlarla anlaşırdı belediyeler. Kengo Kuma on numara olmuş, Tebrikler. Civar illerden gelen ayıların gözü biraz minimalizm görsün de adam olsunlar. Akıl dolu bir karar.

Cucelben

02 Ekim 2016 05:15
"UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde bulunan tarihi Odunpazarı bölgesinde inşa ediliyor." Derken aslında doğru değil mi demek istiyor sunuz?

yahya çolak

16 Şubat 2017 17:21
En yeni şehir Eskişehir .emeği geçen iş adamlarına,siyesetçilerine , emegi gecen herkese teşekkür ederim

vefalı bir tornacı

19 Temmuz 2017 18:28
merhum tornacı mehet tabanca yı eskişehire böyle bir evlat kazandırdığı için minnetle anıyor emeği geçenlere şükranlar sunuyorum.ağbey hasan tabancanında kulakları çınlasın.

Efe

10 Şubat 2017 13:21
Binanın dış konsepti tarihi Odunpazarı , Türk İslam mimarisini yansıtabilecek özellikte düşünülmemiş. Bence modern-klasik ögelerle daha zengin bir yapı yapılabilir. Kültürel mimariyi modern çizgilerle harmanlayabilecek iyi bir Türk mimara bu proje yaptırılabilirdi.

Kula

07 Temmuz 2017 14:36
O kadar Türk mimar var.Keşke Türk mimarların eseri olsaydı.Hadi Boğza köprülerini yapamadık..müzede mi yapamayacaklar.elbette fırsat verilsin yaparlar.

veli dedeoğlu

23 Aralık 2016 16:01
bu müzeyi türk mimar ve mühendisler yapamazmıydı elin oğluna milyon dolarları ödüyosunuz.

Ziya

04 Ekim 2016 14:52
Boşuna dememişler '' kem alat ile kemalat olmaz'' .

cemal

18 Mayıs 2017 12:24
Eskişehir heykeller ve müzeler şehri olma yolunda hızla ilerliyor. Emeği geçenleri kutluyorum. Yukarı Odunpazarı'nın bazı cadde ve sokakları araç trafiğine tamamen kapanmalıdır. Geçici de olsa park yasağı getirilmelidir. Burası insanların rahatça yürüyerek gezebildikleri mekana dönsün. Bu yapılamıyorsa, yeterli yer altı veya yer üstü çoklu otoparklar yapılsın. Şu anda bana keşmekeş görüntü arz etmektedir. Müze bir sempte bu yakışmıyor.

bekirozkul

11 Mart 2017 16:36
evetdetürkiyeveeskişehircagatlasın

Yılmaz demir

03 Ekim 2016 14:19
neden yine ithal mimar..Mimarlarımızın suyu mu çıktı

Eses

17 Şubat 2017 15:27
Hic gerek yok, israf bu..

Hakkı

03 Ekim 2016 00:16
Erol Tabanca'nın nihayet Eskişehir'e bir faydası olacak.

Nedim

16 Nisan 2017 20:22
Aylarca bu haberi gündemde tutmanızın sebebi nedir? Bir halta benzemeyen bu yapının sanatla falan da alakası yok. Zaten ortada müze falan da yok Herhalde kendi reklamını yapıyor!

Bülent Özkan

02 Ekim 2016 23:26
Dış görünüm bu olmamalı, beni boğdu... Emekler için ayrıca teşekkürler...
BANA 'ADAY OL' DEDİ
BANA 'ADAY OL' DEDİ
Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen, ETİ'nin kurucusu Firuz Kanatlı'nın cenaze töreninde, Sözcü Gazetesi'nden Derin Gökçe'nin sorularını yanıtladı.
KISITLAMALAR KABUL EDİLEMEZ
KISITLAMALAR KABUL EDİLEMEZ
Torba yasanın 78’inci maddesinde gazi ve engelli yurttaşların alacakları otomobiller için 1600 cc motor hacmi sınırlaması ile aracın vergisiz değerinin 70 bin TL’nin altında olması şartının getirilmesine CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer tepki gösterdi.
HUZUR TOPLANTISI
HUZUR TOPLANTISI
İl Emniyet Müdürü Engin Dinç ve beraberindeki müdür yardımcılarının da katıldığı huzur toplantısı düzenlendi.
ÖLÜMDEN DÖNDÜ
ÖLÜMDEN DÖNDÜ
Eskişehir’de seyir halindeki bir aracın devrilmesi sonucu 1 kişi yaralandı.
KAVŞAĞA ÖNLEM ALINDI
KAVŞAĞA ÖNLEM ALINDI
Vadişehir Mahallesi'nde sık sık kazaların yaşandığı Ender Sokak ve bağlantı noktaları için hız kesici konuldu.
HİJYEN MESAİSİ
HİJYEN MESAİSİ
Odunpazarı Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü’nün daha hijyenik ve modern bir çöp toplama sistemi için ilçe geneline yerleştirdiği yer altı çöp konteynerleri, Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri tarafından düzenli olarak ilaçlanıyor.
ZOMBİ HAPI UYARISI
ZOMBİ HAPI UYARISI
Kimya Mühendisleri Odası Bölge Temsilciliği Başkanı Kenan Çalışır, 'flakka' isimli uyuşturucu maddenin bonzaiden çok daha tehlikeli olduğunu söyleyerek çeşitli uyarılarda bulundu.
ŞEHİT EVİNİ ZİYARET ETTİLER
ŞEHİT EVİNİ ZİYARET ETTİLER
Gençlik ve Spor Bakanlığı Yüksek Öğrenim Kredi Yurtlar Kurumu'na (KYK) bağlı yurtlarda kalan üniversite öğrencileri, Irak'ın kuzeyindeki Zap bölgesinde şehit olan Piyade Uzman Çavuş Seçkin Arıkan'ın Eskişehir'deki ailesine ziyarette bulundu.
RESTORASYONDA TEPKİ ÇEKEN GÖRÜNTÜ
RESTORASYONDA TEPKİ ÇEKEN GÖRÜNTÜ
Seyitgazi ilçesine bağlı Kümbet köyünde Seyyid Battal Gazi’nin silah arkadaşlarının bulunduğu tarihi bölgenin restorasyonunu yapan işçilerin, kullandıkları yemek içme malzemelerini mezarların üzerine bırakmaları dikkat çekti.