ESKİŞEHİR'E MİLYON DOLARLIK MÜZE

Son Güncelleme : 03 Ekim 2016 11:10
ESKİŞEHİR'E MİLYON DOLARLIK MÜZE

Polimeks, Eskişehir’de açacağı modern sanat müzesinin tasarımı için ünlü Japon mimar Kengo Kuma ile el sıkıştı.

2017'in sonunda

Ulusal ve uluslararası birçok önemli projeye imza atan ve dünyanın en büyük 250 müteahhit firması arasında Türkiye’yi en üst seviyelerde temsil eden Polimeks, Eskişehir’de modern sanat müzesi açmaya hazırlanıyor. Japonya’nın son dönemde yetiştirdiği en önemli mimarlardan Kengo Kuma’nın tasarladığı müzenin 2017 sonunda açılması planlanıyor.

Odunpazarı bölgesine

Kendisi de Eskişehirli olan Polimeks Yönetim Kurulu Başkanı Erol Tabanca’nın girişimiyle hayata geçecek olan kompleks, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’nin tahsis etttiği ve UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde bulunan tarihi Odunpazarı bölgesinde inşa ediliyor. Müzenin tamamlanmasının ardından yaklaşık 10 milyon dolara mal olacağı öğrenildi.

Hayata geçirilecek

Eskişehir’in tarihi Odunpazarı bölgesinde, toplam 3.300 m2 alan üzerine kurulacak kompleksin, 2017 sonunda kapılarını açması planlanıyor. Müzedeki daimi sergide Polimeks koleksiyonunda yer alan modern ve çağdaş Türk sanatçılarının eserleri sergilenecek. Bunun yanı sıra dönemsel sergiler, sanatçı buluşmaları, atölye, seminer ve eğitim programları da hayata geçirilecek.

Teşekkürlerimizi sunuyorum

Erol Tababca, "Özellikle gençlerin çağdaş ve modern sanata, tasarıma, mimariye olan ilgisini önemsiyoruz. Eskişehir bizim evimiz, burada daha önce de yatırımlarımız oldu. Polimeks olarak bize böyle bir fırsat sunduğu için Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen’e teşekkürlerimizi sunuyorum" dedi.

Yorumlar (29) / Onay bekleyen (1)

Yorumlar editör onayından sonra görünecektir.

Yorum Ekle

Fatih Çanaklı

02 Ekim 2016 23:32
Zenginliğini yetiştiği kente zenginlik olarak yansıtan Erol Tabanca yı gönülden kutluyorum. Eskişehir in çağdaş kent olma iddiasında müzelerinin önemi çok büyük.

Ekrem ÖZTÜRK''Köylü Ekrem''

02 Ekim 2016 16:12
Adı''eski'',kendisi yeni ve modern kenti çok yakışacak bu proje beni çok heyecanlandırdı. .Emeği geçenlere sonsuz şükranlarımı sunarım..

Beril Kıcıman

03 Ekim 2016 06:32
Tebrikler, yolunuz açık olsun ,gücünüz daim.....

Ozge

02 Ekim 2016 22:36
Tesekkurler Polimeks ve Yilmaz Buyukersen!

Dr. S.Sırrı KABADAYI

02 Ekim 2016 00:47
Hemşehrimiz Erol TABANCA ile gurur duyuyoruz. Bu şehirden aldığının çok çok fazlasını bu şehre vermeye çalışan Erol Bey'e minnet duygularımızla selam ve saygılarımı sunuyorum. Dr. S.Sırrı KABADAYI

mert

02 Ekim 2016 18:34
tarihi bir dokusuyla görenleri büyüleyen odunpazarına çok çok yakışıcak. şimdiden hayırlı olsun.

Ahmet Özdemir

03 Ekim 2016 19:31
Yurtdışında çalışıp kazandığı paraları ülkemize ve insanlığa faydalı işlerde harcayan Sayın Erol beyi canı gönülden kutluyorum.diğer işadamlarına örnek olması dileğiyle.....

mehmet akif doğan

06 Ekim 2016 18:26
eskısehır lı iş adamlarının eskısehır e buyuk hızmetlerde bulunması gurur verici sayın erol tabanca beyi kutluyorum bır eskısehır lı olarak şukranlarımı sunuyorum

M. Muammer Erboy

03 Ekim 2016 21:46
Muhteşem bir proje. Tebrikler. Allah tamamına erdirsin. Alkış alkış alkış.

Nigar Alemdar

04 Ekim 2016 00:17
Bir vizyoner - Büyükerşen- nasıl bir önderlik yapıyor ve bir şehir nasıl olumlu değişim yaşıyor! Polimeks de bir müzeyle nasıl güzel bir katkı yapıyor. Darısı diğer kentlerimizin başına...

Yüksel cengiz

02 Ekim 2016 21:37
Hayırlı olsun ama memlekette mimar mi yoktu?genç mimarlar arasında yarışma yapılsaydı eminim çok farklı işler çıkacaktı?

TDK

06 Ekim 2016 06:54
"Modern" sözcüğünün Türkçedeki karşılığı "Çağdaş"tır. "Modern ve çağdaş" yazmak boş bir çaba olmuş. Modern ve modern sanat, çağdaş ve çağdaş sanat... Bir gazete yazarına yakışmamış.

erdoğan

06 Ocak 2017 14:51
erol tabanca , ve polimekse sonsuz teşekkürler eskişehirsporumuzada destek olurlarsa minnettar oluruz.

atknzfr

13 Ekim 2016 21:17
yapılacak olan bu modern müze odunpazarı nda ama neresinde .....

Aytaç GÜL

04 Ekim 2016 13:17
Hayret genelde iranlı arap mimarlarla anlaşırdı belediyeler. Kengo Kuma on numara olmuş, Tebrikler. Civar illerden gelen ayıların gözü biraz minimalizm görsün de adam olsunlar. Akıl dolu bir karar.

Cucelben

02 Ekim 2016 05:15
"UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde bulunan tarihi Odunpazarı bölgesinde inşa ediliyor." Derken aslında doğru değil mi demek istiyor sunuz?

yahya çolak

16 Şubat 2017 17:21
En yeni şehir Eskişehir .emeği geçen iş adamlarına,siyesetçilerine , emegi gecen herkese teşekkür ederim

vefalı bir tornacı

19 Temmuz 2017 18:28
merhum tornacı mehet tabanca yı eskişehire böyle bir evlat kazandırdığı için minnetle anıyor emeği geçenlere şükranlar sunuyorum.ağbey hasan tabancanında kulakları çınlasın.

Efe

10 Şubat 2017 13:21
Binanın dış konsepti tarihi Odunpazarı , Türk İslam mimarisini yansıtabilecek özellikte düşünülmemiş. Bence modern-klasik ögelerle daha zengin bir yapı yapılabilir. Kültürel mimariyi modern çizgilerle harmanlayabilecek iyi bir Türk mimara bu proje yaptırılabilirdi.

Kula

07 Temmuz 2017 14:36
O kadar Türk mimar var.Keşke Türk mimarların eseri olsaydı.Hadi Boğza köprülerini yapamadık..müzede mi yapamayacaklar.elbette fırsat verilsin yaparlar.

Ziya

04 Ekim 2016 14:52
Boşuna dememişler '' kem alat ile kemalat olmaz'' .

veli dedeoğlu

23 Aralık 2016 16:01
bu müzeyi türk mimar ve mühendisler yapamazmıydı elin oğluna milyon dolarları ödüyosunuz.

cemal

18 Mayıs 2017 12:24
Eskişehir heykeller ve müzeler şehri olma yolunda hızla ilerliyor. Emeği geçenleri kutluyorum. Yukarı Odunpazarı'nın bazı cadde ve sokakları araç trafiğine tamamen kapanmalıdır. Geçici de olsa park yasağı getirilmelidir. Burası insanların rahatça yürüyerek gezebildikleri mekana dönsün. Bu yapılamıyorsa, yeterli yer altı veya yer üstü çoklu otoparklar yapılsın. Şu anda bana keşmekeş görüntü arz etmektedir. Müze bir sempte bu yakışmıyor.

bekirozkul

11 Mart 2017 16:36
evetdetürkiyeveeskişehircagatlasın

Yılmaz demir

03 Ekim 2016 14:19
neden yine ithal mimar..Mimarlarımızın suyu mu çıktı

Eses

17 Şubat 2017 15:27
Hic gerek yok, israf bu..

Hakkı

03 Ekim 2016 00:16
Erol Tabanca'nın nihayet Eskişehir'e bir faydası olacak.

Nedim

16 Nisan 2017 20:22
Aylarca bu haberi gündemde tutmanızın sebebi nedir? Bir halta benzemeyen bu yapının sanatla falan da alakası yok. Zaten ortada müze falan da yok Herhalde kendi reklamını yapıyor!

Bülent Özkan

02 Ekim 2016 23:26
Dış görünüm bu olmamalı, beni boğdu... Emekler için ayrıca teşekkürler...
SIRAEVLER TRAMVAY İSTİYOR
SIRAEVLER TRAMVAY İSTİYOR
 Şeker Mahallesi TOKİ Sıraevler sakinleri, Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan Opera-Otogar tramvay hattından bölgeye bir bağlantı hattı çekilmesini istedi. 
 YOLLAR YENİLENİYOR
YOLLAR YENİLENİYOR
Büyükşehir Belediyesi Yol Yapım Bakım Onarım Dairesi’ne bağlı ekipler iş programları kapsamında üstyapı çalışmalarını sürdürüyor.
NESİLLER ARASI  KÖPRÜ KURUYORLAR
NESİLLER ARASI KÖPRÜ KURUYORLAR
Üç yıl önce kurulan Eskişehir Kayı Boyu Derneği; kültürel, sanatsal ve tarihi organizasyonları ile geçmiş ve gelecek nesiller arasında köprü oluyor.
METALE HAYAT KATANLAR
METALE HAYAT KATANLAR
Eskişehir Sanayi Odası'nın (ESO) sanayicilerin birbirleri daha çok tanımasına ve birlikte iş yapma kültürünün gelişmesine yönelik gerçekleştirilen fuarların ikincisi gerçekleştirildi.
İYİ PARTİ'DEN  ETB'YE ZİYARET
İYİ PARTİ'DEN ETB'YE ZİYARET
İYİ Parti Genel Başkan Yardımcısı Berna Sukas, Eskişehir Milletvekili Arslan Kabukçuoğlu ve İl Başkanı Ramis Tunca Eskişehir Ticaret Borsası Başkanı Ömer Zeydan ve Yönetim Kuruluna ziyarette bulundular.
SORUNLARI ELE ALDIK
SORUNLARI ELE ALDIK
AK Parti Eskişehir Milletvekili Emine Nur Günay, Avrupa Konseyi Parlamenterler Meclisi’ndeki görevi için yurtdışına çıkmadan önce önemli temaslarda bulundu.
ESKİŞEHİR'E AYRI  ÖNEM VERİYORUZ
ESKİŞEHİR'E AYRI ÖNEM VERİYORUZ
AK Parti Teşkilatlardan Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Erkan Kandemir, Eskişehir'de parti teşkilatını ziyaret ederek, tanışma ve istişare toplantılarına katıldı.
GAZİLER GÜNÜ KUTLANDI
GAZİLER GÜNÜ KUTLANDI
Eskişehir’de 19 Eylül Gaziler Günü düzenlenen etkinlik ile kutlandı. 
İŞTE ALDIĞI CEZA
İŞTE ALDIĞI CEZA
Eskişehir’de 2013 yılında 17 yaşındaki bir kızın yanağını ısıran ve darp eden şahsa 3 yıl hapis cezası verildi.