BÜYÜKERŞEN'DEN AK PARTİ'YE CEVAP

Son Güncelleme : 15 Eylül 2018 12:09
BÜYÜKERŞEN'DEN AK PARTİ'YE CEVAP

Ak Parti tarafından Eskişehir'de toplu ulaşıma yapılan zamla ilgili yapılan açıklamaya Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen'den cevap geldi.

Büyükerşen açıklamasında şu ifadelere yer verdi; "AKP Eskişehir İl Başkanı Zihni Çalışkan’ın Eskişehir kent içi toplu taşıma fiyatları artışı ile ilgili yaptığı basın açıklamasına Başkan Büyükerşen yanıt verdi Büyükerşen açıklamasında; Hükümetin elektrik, doğalgaz, akaryakıt gibi vatandaşın hayatını doğrudan etkileyen ve ekonominin her unsuruna yansıyan zamlarına tek kelime edemeyip gıkını çıkaramayan AKP Eskişehir yöneticileri, yüzleri kızarmadan, her zamanki gibi “kendi gözlerindeki merteği görmeden, başkasının gözündeki çöpü gören” tavırlarıyla ucuz siyaset yaparak, ulaşım ücretlerindeki düzenleme hakkında açıklama yapmışlardır. Büyükşehir Belediyesi’nin daha çok bir günlüğüne kente gelenlerin kullandığı bilete 80 kuruşluk fiyat artışından önce hükümetimizin zamları hakkında vatandaş ne düşünüyor diye sokağa çıkıp sormaları daha mantıklı olurdu!

2016'da belirlendi 

Eskişehir’de toplu taşıma ücretleri en son 02.08.2016 tarihinde belirlenmiştir. Türkiye İstatistik Kurumu Tüketici Fiyat Endeksi değişim oranı 2017 Ağustos ayında %10,68 olarak açıklanmıştır. Türkiye İstatistik Kurumu Tüketici Fiyat Endeksi değişim oranı 2018 Ağustos ayında %17,90 olarak açıklanmıştır. Toplamda 2016 Ağustos ayından 2018 Ağustos ayına 2 yıllık tüketici fiyat endeksi değişim oranı %30,49’dur. Bilinebileceği gibi belediye buna rağmen zam yapmamıştır. Eskişehir merkezinde tramvay, otobüs ve minibüsler ile yapılan toplu taşımacılıkta en son düzenleme Ağustos 2016 tarihinde yapılmış olup, geçen 2 yıl içinde akaryakıt, bakım onarım giderleri ve personel giderlerinde büyük artışlar görülmüştür. Ulaşım maliyet kalemlerinden en önemlisi olan mazot fiyatlarını incelediğimizde 2016 Ağustos ayında 1 litre mazot 3,69 TL iken 2018 Ağustos ayında 1 litre mazot 6,30 TL olmuştur.

Yedek parça maliyetleri 

Yedek parça bakım onarım maliyetleri ile araçların Dolar ve Euro’ya dayalı kredi geri ödemeleri döviz artışı ile paralel artmıştır. 2016 Ağustos ayı Dolar kuru 2,99 TL iken 2018 Ağustos ayı Dolar kuru 6,48 TL olmuştur. 2016 Ağustos ayı Euro kuru 3,35 TL iken 2018 Ağustos ayı Euro kuru 7,53 olmuştur. ESTRAM sisteminin yürütülmesinde önemli bir yere sahip olan elektrik tüketim maliyetlerinde yıllık bazda 2016-2017 yılları arasında %38,79’luk bir artış yaşanmıştır. 2018 yılı toplam elektrik tüketim maliyeti yılsonunda belirlenecek olup, tahminen 2017-2018 yılları arasında %15’lik bir artış beklenmektedir. 2016 yılı ile 2018 yılları arasında geçen 2 senelik zaman içerisinde elektrik tüketim maliyetleri %60 oranında artması öngörülmektedir. Yukarıda açıklanan hususlar doğrultusunda 2016 Ağustos ayında yapılan ulaşım zammının günümüz itibari ile artan maliyetler doğrultusunda kaçınılmaz hale geldiğini göremeyen AKP İl Başkanı halkta ekonominin sıkıntıda olmadığı algısını yaratmak için boşuna çalışmaktadır.

Yorumlar (22) / Onay bekleyen (1)

Yorumlar editör onayından sonra görünecektir.

Yorum Ekle

bülent

14 Eylül 2018 18:07
akepe ucuz siyaset peşinde,ülke batmış bunu görmüyor.otobüs zamları ilehalktan oy koparma peşinde.

cemal

14 Eylül 2018 18:59
Güzel cevap.

hamdi

14 Eylül 2018 16:57
ESKISEHIRLI OLMAK BIR AYRICALIKTIR. SEHRMIZ universite ogrencilerinin ilk tercihi. NEDEN???? cunku ulasim kolay; kiralar ucuz; carsi pazarimiz ucuz; insanlar saygili; ve akilli. ve huzurlu bir KENT.

Süleyman

15 Eylül 2018 05:16
3 liraya aldığım bebek maması bile 5.45 şimdiye kadar aklınız neredeydi ak arkadaşlar

muro

14 Eylül 2018 23:58
elektriğe ,doğalgaza vatandaşın gıda maddelerine zam yap utanmadan ulaşım zamlarına pisik at bu eser sizi akp.

Canan

14 Eylül 2018 23:51
Sayin baskanin arkasindayiz yine buyukersen yine buyukersen neyin ne oldugunu eskisehirliler biliyor

cevap

14 Eylül 2018 17:08
birbirleriye atışıp duracaklarına tramvaylardaki kalabalığa, sıkışıklığa, kavgaya-gürültüye, tamamen sevimsiz ortama (binmeye mecburuz) çözüm bulsunlar artık... pazartesi günü okullar açılınca eziyet katlanacak....

Essen

15 Eylül 2018 01:34
Büyükerşen çok haklı. Olayı çok güzel özetlemiş.

esesli

14 Eylül 2018 17:12
Vurdu Gol Ollldduuuuuuuu

dobre

14 Eylül 2018 18:38
ucuz siyaset yapiyeler , ne var bunda tranvaye % 60 zam yapıldıyse ,

xxxL

15 Eylül 2018 09:11
hangisine zam yapılmıyor ????????????????????????????? de bana cevap ver

vatandaş

14 Eylül 2018 19:39
ucuz ve pahalı siyaseti seçimlerde hep beraber görürüz

fff

15 Eylül 2018 10:49
Belediye personeline de aynı zam oranını verirler umarım!

misafir

15 Eylül 2018 08:19
zamlı siyaset

DOST

15 Eylül 2018 11:50
CHP YAPINCA ALKIŞ AKP YAPINCA PROTESTO

Yalcin

15 Eylül 2018 09:24
Eskişehiri yollarını becerdi attı şimdi de şeker fabrikasını yolunu beceriyor operadan günde kaç kişi otogara gidiyo bütün servislerin şehirle bağlantısı olan bi yol alllah sabir versin insanımıza rabbim bizi bundan kurtarsin

kenan

15 Eylül 2018 02:10
operanız tiyatronuz yetmiyor bir de gidip başka illerde Show yapıyorsunuz. sonra ekonomik kriz. kriz bir tek suya, ulaşımamı? Caddelerden otopark parası alıp Kültür merkezinin altında ücretsiz valele otopark hizmeti verenden de çok şey bekliyoruz galiba

kenan

15 Eylül 2018 02:12
su zammı için yaptığı açıklamayı da unutmadık. suya zam yapsaydık EK 10 milyon toplayacaktık. Bu parayla da ilçelere köyleri tiyatro opera götürecektik.. Bundan sonra suya 2 kez zam yaptılar. Köylere birsey gitmediği gibi ilçelerede vizyondan düşmüş filmleri büyük ekranda izlettirerek sanatsal faaliyet yaptılar..

izmir kordon boyu gibi

14 Eylül 2018 18:15
son günlerde şehir merkezinde " sivrisinekler daha çok çoğaldı " geceleri evde sinek avına çıkanlar iyibilir . festival düzenlemekten ilaçlamaya zaman kalmıyor demekki .

arslan sosyal demokratlar

14 Eylül 2018 17:44
ulaşım , eskişehir de 4 km 3500 lira - istanbul da 30 km 3500 lira , gelde sosyal demokratlığı anlat şimdi .

bu zam az bile .

14 Eylül 2018 18:02
heykel masrafları , festival , konser , opera maliyetleride artmıştır , döölar yükselince . tabii zam gerekli . hoca haklı - yaa bunlar ucuz siyaset yapıyorlar .

çağdaş sanatsal

14 Eylül 2018 18:27
kısacana sanatsal faliyetler için bu zamlara katlanmalıyız arkadaşlar . demek istiyor .
SERVİS VE KANTİNLERE DENETİM
SERVİS VE KANTİNLERE DENETİM
Büyükşehir Belediyesi Zabıta Daire Başkanlığı ekipleri, öğrencilerin sağlıklı beslenme ve güvenli ulaşım ihtiyaçlarını karşılayan kantin ve servis araçlarını denetledi.
HIRSIZLIK ŞÜPHELİLERİ ADLİYE'DE
HIRSIZLIK ŞÜPHELİLERİ ADLİYE'DE
Eskişehir'de 'Kablo hırsızlığı' yaptıkları iddiası ile yakalanarak gözaltına alınan 5 şahıs adliyeye sevk edildi. 
BAKANLIKTAN CEVAP GELDİ
BAKANLIKTAN CEVAP GELDİ
Eskişehir merkez ve ilçelerinde sıklıkla meydana gelen ve mağduriyet yaratan elektrik kesintilerine ilişkin Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’ndan açıklama geldi.
ESKİŞEHİR MERKEZLİ FETÖ OPERASYONU
ESKİŞEHİR MERKEZLİ FETÖ OPERASYONU
Eskişehir merkezli 3 ilde Fetullahçı Terör Örgütü/Paralel Devlet Yapılanması'na (FETÖ/PDY) yönelik operasyonda 6'sı muvazzaf 7 asker gözaltına alındı.
CUMHURBAŞKANINA HAKARETE TUTUKLAMA
CUMHURBAŞKANINA HAKARETE TUTUKLAMA
 Eskişehir'de, sosyal medya hesaplarından Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a hakaret ettiği öne sürülen 2 kişi tutuklandı.
Göçmenler kurtarıldı
Göçmenler kurtarıldı
Ege Denizi'ndeki Yumurta Ada'da mahsur kalan 44 düzensiz göçmenin tamamı Türk Sahil Güvenlik Komutanlığı unsurlarınca kurtarıldı.
GECE YARISI DEPREM TATBİKATI
GECE YARISI DEPREM TATBİKATI
Eskişehir Dorlion Arama ve Kurtarma (DAK) ekibi, olası bir deprem felaketine hazırlıklı olmak amacıyla nefes kesen tatbikata imza attı. 
ESKİŞEHİR'DE FECİ KAZA
ESKİŞEHİR'DE FECİ KAZA
Eskişehir'de meydana gelen trafik kazasında biri çocuk 2 kişi hayatını kaybederken, 2'si ağır 5 kişi de yaralandı. 
VATANDAŞI DİNLEMEK GÖREVİMİZ
VATANDAŞI DİNLEMEK GÖREVİMİZ
AK Parti Eskişehir Milletvekili Emine Nur Günay ilçe gezilerine Beylikova ile devam etti. Günay’ın ilk durağı Batman’da şehit düşen Jand. Uzm. Çvş. Neşet Gök’ün baba ocağı oldu.